Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vihaatte avokeittiötä?

Vierailija
15.09.2021 |

Olen jo 10 vuotta asunut avokeittiöllisessä asunnossa ja siihen alunperin ihastuinkin. Luin tuota pohjaratkaisut-keskustelua ja siellä oli monta viestiä, että avokeittiö ei ole kiva. Miksi pitäisi olla erikseen keittiö?

Kommentit (876)

Vierailija
441/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te laitatte ruokaa, jotka saatte aina kaikki tavarat pois tasoilta ja altaasta?

Meillä laitetaan ruokaa sunnuntaina myös maanantaiksi ja tiistaiksi ja keskiviikkona myös torstaiksi ja perjantaiksi.

En kertakaikkiaan saa kaikkia ruoanlaittoastioita jne tiskikoneeseen kerralla, vaan keittiössä on ruoanlaittosotku siihen asti, että se toinenkin tiskikoneellinen on pyörinyt.

Ja sitten niiden ruokien pitää myös jäähtyä jossakin ennen kuin niitä voi pakata jääkaappiin.

Toki ne toisen koneellisen astiat voi sen tunnin odottaa siististi huuhdottuina ja pinottuina, ei esim likoamassa rasvaisessa vedessä altaassa. Ruokavuoatkaan ei täysinäisinä haittaa, myös meillä ne on siististi tasoilla jäähtymässä kunnes voi laittaa jääkaappiin. Näin kylmään aikaan jäähdytän nopeasti ulkona että saan nekin pian pois näkyvistä.

Mutta paistinpannut, kattilat, kulhot yms pesen heti pois näkyvistä sitä mukaa kun en enää tarvitse, pyyhin leikkuujätteet ja murut tasoilta, laitan jauhot, mausteet, munat, voin, loput kasvikset/lihan/kalan yms yms takaisin kaappeihin ja jääkaappiin . Leipäpussin laatikkoon. Veitset pesen käsin, kuivaan ja laitan paikoilleen.

Juu me kaikki raukat joilla on eiavokeittiö makuutamme astioita päiväkausia rasvaisissa vesissä ja/tai kuivumassa pitkin ja poikin tasoja. Kas kun me emme millään voi niitä huuhtoa siisteihin pinoihin koska niin ei voi tehdä oikeassa keittiössä. Niin voi tehdä vain olkkarissa jota myös keittiöihin kutsutaan.

🤔

' Ei kannata edes huuhtoa kun voi laittaa vaan oven kiinni ja mennä vaikka viherhuoneeseen rakastelemaan parin konjakin kera :D

Niinpä ja taatusti on onnellisempi kuin hikaamalla maanisesti keittiötä.

🥳

Vierailija
442/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi jotakuta häiritä niin kovaa, että joku tykkää avokeittiöstä? Tai, että sohvalta näkyy kattila? 😂 Ei kukaan ole teille tulossa vasten tahtoa avokeittiötä tekemään. Kyllä te saatte ihan rauhassa pestä roska-astiaanne missä haluatte. Miten tästä voi edes saada väittelyn aikaan. Umpikeittiöihmiset alkaa aggressiivisiksi aina näissä keskusteluissa heti kättelyssä.

Avokeittiöihmiset taas väittävät, että heidän keittiöt on aina esittelykunnossa, kun taas me umpikeittiöihmiset kahlaamme polviamme myöteen pskassa. Mitään välimuotoahan ei voi olla.

Olen tuolta alusta asti ollut aina välillä mukana tässä keskustelussa. Kerroin, että oma keittiöni on aina siisti. Minulla on ollut sekä avo- että umpikeittiöitä. En siedä sotkua keittiössä, mutta se, että keittiöni on aina siisti on kuulemma pätemistä. Siistissä keittiössä ei kuulemma kokata, säilötä eikä syödä. Minusta on ihan sama, millaisia keittiöitä teillä muilla on, minä en silti  mitenkään PÄDE keittiöni siisteydellä. Esittelykunnossa se on ihan koska vaan, vaikka en sitä kenellekään edes esittele. Ja siitä on nyt täällä vedetty monta hernettä nenään. Huono omatunto vissiin joillakin.

No miten sinä sen sitten teet? Piilottelet tiskejä, työnnät kuumat ruoat jääkaappiin vai mitä?

Säilöt yötä myötem ja siivoat koko ajan samalla?

Siivoat sairaanakin? Samalla kun lapsi oksentaa? Ja itse et ole nukkunut viikkoon?

16-tuntisen työpäivän päälle kiillotat ekana pottukattilan?

Lapset on olleet sulkeisissa yksivuotiaasta ja yksikään kaverinsakaan ei ole harhaoppinen?

Teen ruokaa, samalla ne astiat, leikkuulaudat, veitset ja kapustat, joita en enää tarvitse, menevät heti tiskikoneeseen. Lapset osaavat laittaa astiansa tiskikoneeseen jo hyvin pieninä, ja jos eivät osaa, minä laitan. Ruoat jäähtyvät tasolla tai terassilla. Sen jälkeen ne laitetaan mahdollisimman nopeasti jääkaappiin. Jos säilön, siivoan keittiön säilömisen jälkeen. Pottukattila kiillottuu tiskikoneessa ihan itsekseen. Sairaana en edes kokkaa, vaan sen tekee mies. Joka siivoaa keittiön jälkeensä. Miten tämä VOI olla niin vaikeaa??? En enää ihmettele noita instakuvia, joissa näytetään ensin se valokuvauksellinen keittiö ja sitten todellinen totuus -kuvat. Ei meillä ole koskaan mitään kaaosta ollut, ei edes silloin kun lapset olivat pieniä.

Eli sulla lojuu sitten astioita pitkin terasseja, lapsilla ei käy kavereita, etkä edes juuri kokkaa, kun kaikki mahtuu aika tiskikoneeseen.

Lapsesi eivät sairasta. Etkä sinä tee töitä.

Säilöt minimaalisia määriä. Koska niistäkään ei jää jälkiä mihinkään.

Miten ihmeessä saat sotkun aikaiseksi esim omenahillon tekemisestä? Tein tänään ison (5l) kattilallisen ja ainoat työkalut mitä tarvitsin oli kuorimaveitsi, pilkkomisveitsi, kulho kuorille ja siemenkodille, kattila, kauha ja hillopurkit. Silläaikaa kun hillo muhi tyhjensin kulhon ja laitoin sen sekä nuo 2 veitseä koneeseen. Mehua ja omenaa oli vähän pudonnut tasolle joten pyyhkäisin pois.

Kun hillo oli kiehunut laitoin sen kauhalla purkkeihin ja suljin ne. Pesin kattilan ja laitoin kauhan koneeseen. Tarkistin ettei hellalle eikä tasoille jäänyt mitään.

Niin??

Jos minulla on tiskikone täynnä muuten, se kattila jää odottamaan seuraavaa täyttöä. Anteeksiantamaton sotku.

Ja nuo hillopurkit käsittelen ennen hilloa. Eli nekin sitten lojuu tasolla kuivumassa. Sotku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä(kään) ei ole rasvankäryä tai rasvajäämiä avokeittiössä, koska meillä ei paljon käryytetä mitään rasvaista, ja meillä pyyhitään pintoja ahkerasti ja liesituulettimen siisteydestä huolehditaan. Puolisoni on ottanut erityisesti huolekseen liesituulettimen pesut ja huollot 🥰.

Vierailija
444/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä tietyt avokeittiö-fanit yrittävät perustella, että liesituuletin vetää, siivotaan koko ajan, ei tule käryjä, niin kyllä niitä käryjä vaan tulee. Hyväkin liesituuletin  vetää vaan rajallisen määrän rasvakäryä, ja rasvaa nousee aina väistämättä ylös yläkaapistoihin päin tai ylimmälle hyllylle katon rajaan. Tämä johtaa rasvalikaan, kun rasva alkaa kerätä pölyä, ja on vaikea puhdistaa. Ajatelkaapa tilannetta, jossa olkkarin ja avokeittiön väliin on laitettu saareke, jossa on liesi ja liesituuletin. Siitä tulee väistämättä rasvakäryä asuntoon. Tai jos liesi on seinustalla, josta vanhanaikaisisna pidetyt kiinteät kaapit on korvattu avohyllyillä. No siinähän sitten putsaatte avohyllyllä olevat tavarat kerran, pari viikossa rasvaliasta. Kun muut voivat nauttia puhtaista astioita, kun on umpikaappi, josta ei tarvitse pyyhkiä kuin kaapin oven.

Avokeittiö-trendi tuli, oli ja on menossa pois.. Rakennuttajat sitä suosii, kun sen saa vaikka miniyksiöön. Ennen vanhaan niitä yksiöiden yhdellä seinustalla olevia keittiökalusteita sanottiin keittotilaksi, nyt avokeittiöksi. 

Mä en tiedä, miten voin todistaa, että rasvalikaa ei ole avohyllyillä lieden vieressäkään. En kai mitenkään. Mutta ei voi mitään. En jaksa enää osallistua tähän avokeittiöiden haukkumiseen ja henkilökohtaisuuksiin menemisiin naurettavasta aiheesta. Olen omani kanssa ollut hyvin onnellinen jo 7 vuotta. Ja minulle on ihan sama millaisia keittiöitä muilla on tai ei ole. Hyvää yötä.

Sanoo ihminen joka on haukkunut saastaisiksi ja likaisiksi kaikki jotka eivät elä kuten hän.

Ja valehtelee rasvasta, senhän tietää jokainen joka ruokaa laittaa. Toki jos jokaisen paistokerran jälkeen pesee koko keittiöolohuonern niin voihan se olla, että pysyy puhtaana hetken mutta pinnat saa sitten uusia muutaman vuoden välein.

Minä olen onnellinen mieheni ja lasteni kanssa siinä avokeittiösi kanssa, se ero meissä on. Keittiön lisäksi.

Olet jälleen kerran vainoharhainen koska kuvittelet että sama ihminen on kirjoittanut kaikki erillisikeittiötä kritisoiovat kommentit. No ei ole.

Vierailija
445/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua vessaakaan keskelle olohuonetta. 

Se olisikin käytännöllinen ratkaisu.

Vierailija
446/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä tietyt avokeittiö-fanit yrittävät perustella, että liesituuletin vetää, siivotaan koko ajan, ei tule käryjä, niin kyllä niitä käryjä vaan tulee. Hyväkin liesituuletin  vetää vaan rajallisen määrän rasvakäryä, ja rasvaa nousee aina väistämättä ylös yläkaapistoihin päin tai ylimmälle hyllylle katon rajaan. Tämä johtaa rasvalikaan, kun rasva alkaa kerätä pölyä, ja on vaikea puhdistaa. Ajatelkaapa tilannetta, jossa olkkarin ja avokeittiön väliin on laitettu saareke, jossa on liesi ja liesituuletin. Siitä tulee väistämättä rasvakäryä asuntoon. Tai jos liesi on seinustalla, josta vanhanaikaisisna pidetyt kiinteät kaapit on korvattu avohyllyillä. No siinähän sitten putsaatte avohyllyllä olevat tavarat kerran, pari viikossa rasvaliasta. Kun muut voivat nauttia puhtaista astioita, kun on umpikaappi, josta ei tarvitse pyyhkiä kuin kaapin oven.

Avokeittiö-trendi tuli, oli ja on menossa pois.. Rakennuttajat sitä suosii, kun sen saa vaikka miniyksiöön. Ennen vanhaan niitä yksiöiden yhdellä seinustalla olevia keittiökalusteita sanottiin keittotilaksi, nyt avokeittiöksi. 

Haluaisin tietää miten erillisestä keittiöstä voi estää käryjen pääsyn muihin huoneisiin. Meillä on siis ollut aina jokaisessa asunnossa erillinen keittiö ja kahdessa viimeisessä vielä ovella suljettava ja jos täällä paistan esim lettuja niin se käry leviää koko asuntoon erillisestä tilasta huolimatta (itse asiassa ihan rappukäytäväänkin) ja näin on ollut jokaisessa asunnossa. Ihan vilpittömästi kysyn. Me ollaan ostamassa omaa asuntoa ja mietin millaista pohjaa tässä lähtisi hakemaan.

Sinulla on huono liesituuletin jos noin leviää. Kun pasta lettuja ei haju tunnu muualla.

Eli jos liesituuletin on ihan huono joka tapauksessa niin on ihan sama onko se keittiö erillinen vai ei, käryjen kannalta 🤷‍♀️

Miksi pitää huonoa liesituuletinta kun hyviäkin on?

Jo jos kärystä tykkäät niin pidä ihmeessä.

Vierailija
447/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisestä avokeittiöstä en tykkää: https://i.pinimg.com/originals/b1/cd/d8/b1cdd8440d654c18612dc207b8b7cc1…

Mutta tälläinen aovkeittiö(?) taas on itselleni mieluisa : https://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q85/sisustusprodmedi…

Lasketaanko tuo alimmainen avokeittiöksi?

Alempi ei minusta ole avokeittiö, lähinnä keittokomero.

Eikö milleniaalit tunne tupakeittiötä? Tupakeittiö on aivan eri asia kuin avokeittiö & olkkari. Tupakeittiö on ensisijaisesti keittiö, mutta siellä voidaan oleskellakin, ja tilaa on paljon. Tämän lisäksi on erillinen olohuone seurusteluun ja vaikka telkkarin katsomiseen. Tupakeittiö juontaa agraariyhteiskunnasta, jolloin talot oli sellaisia, että keittiö oli todellakin kodin sydän, siellä tehtiin töitä, iltapuhteita, nainen hääräsi koko ajan keittiössä ja hoiti tuhat muuta asiaa samalla. Talot olivat yksinkertaisia mutta tupa oli aina. 

Itellä on tuollainen alemman kuvanlainen omassa 1944 rakennetussa rintamamiestalossa, uunikin tyypillisesti samassa kohtaa keskellä taloa. Uunin takana ruokahuone, joka oli alun alkaen kylmä säilytystila ruuille, joka oli tehty myöhemmin makkariksi ja sitten vanhempani jotka talon osti ennen minua, tekivät oviaukot isommiksi ja siitä tuli ruokahuone. Siinä on alakerta kokonaisuudessaan, ihan ilman erillistä olkkaria ja tuvaksi tuota on sanottu meilläkin, vaikka keittiö noin näkyykin "olohuoneen" puolelle eikä ole erillinen huone. Kaverini jankkaa tosin avokeittiöksi, vaikka ihan alun kasarilapsi on. Kaikki keittiöt mitkä ei ole ns neljän seinän sisällä on avoja. Ainakin hänen mukaansa. Itselle avokeittiö on just tuo keittiöseinä olohuoneessa vaikka olisi miten saareke välissä.

(Lisäosassa meillä sitten ne pesutilat, eteinen/veranta ja käynti yläkertaan jossa 2mh ja pieni aula.)

Vierailija
448/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käryn ja metelin takia.

Vierailija
449/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, miten voin todistaa, että rasvalikaa ei ole avohyllyillä lieden vieressäkään. En kai mitenkään. Mutta ei voi mitään. En jaksa enää osallistua tähän avokeittiöiden haukkumiseen ja henkilökohtaisuuksiin menemisiin naurettavasta aiheesta. Olen omani kanssa ollut hyvin onnellinen jo 7 vuotta. Ja minulle on ihan sama millaisia keittiöitä muilla on tai ei ole. Hyvää yötä.

Sanoo ihminen joka on haukkunut saastaisiksi ja likaisiksi kaikki jotka eivät elä kuten hän.

Ja valehtelee rasvasta, senhän tietää jokainen joka ruokaa laittaa. Toki jos jokaisen paistokerran jälkeen pesee koko keittiöolohuonern niin voihan se olla, että pysyy puhtaana hetken mutta pinnat saa sitten uusia muutaman vuoden välein.

Minä olen onnellinen mieheni ja lasteni kanssa siinä avokeittiösi kanssa, se ero meissä on. Keittiön lisäksi.

Olet jälleen kerran vainoharhainen koska kuvittelet että sama ihminen on kirjoittanut kaikki erillisikeittiötä kritisoiovat kommentit. No ei ole.

No sepä nyt on helppo tarkastaa. Osoite sen kertoo.

Mutta jälleen kerran jos et itse itseäsi muista erottele niin, että toiset tietää, nii nvoi, voi.

Minä en kuvittele mitään.

Vierailija
450/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä väitellään siisteydestä? Minusta ylivoimaisesti suurin ongelma noissa huoneyhdistelmissä on meteli.

Ruokaa et laita rauhassa, telkkaria et katso rauhassa, ihan mitä ikinä tekisit et tee sitä rauhassa.

Koska me joilla on erillinen elämme paskaisessa läävässä ja se häiritsee näitä Täydellisiä.

Mietin edelleen että jos siivoan keittiön vasta tunnin päästä ruuan laitosta enkä heti, niin miten se tekee koko asunnosta paskaisen läävän? No se johtuu tietysti siitä ettei mulla ole AVOKEITTIÖTÄ 😂

Mutta me ei saada nyt sitten hautakiveen muistokirjoitusta "Rakas Äiti Jolla Oli Aina Siisti Keittiö".

Ehkä saat lukea lapsistasi tältä palstalta siitä, että eivät ole oppineet korjaamaan jälkiänsä. Kun sen Oven voi laittaa kiinni. Oikeasti te paskatöhkeröt, annatteko astioiden ja pannujen lillua yön yli tiskipöydällä ja altaassa??? Hyi helvetti.

Joo en minäkään tajua.

Vaikka meillä juhlat jatkuisi aamuyölle korjaamme aina likaiset astiat pois - tiskikone täytetään valmiiksi. loput huuhdellaan ja pinotaan keittiöön, ruuanjämät roskikseen, tyhjät pullot kaappiin, ylijääneet ruuat rasioihin jääkaappiin. Pöytä ja tasot pyyhitään.

En inhoa mitään enempää kuin tulla sotkuiseen keittiöön aamulla

Vierailija
451/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää vauvapalsta on kyllä jännä 😂. Kaikissa remppaojelmissa nimenomaan tehdään avokeittiöitä kaatamalla seiniä jotta tulee ihanan paljon avaraa tilaa. Täällä ollaan aina kaikkea tällaista muodikasta vastaan.

Muodikas ei ole aina yhtä kuin hyvä ja toimiva...

Avokeittiö on nykyään samaa muodikasta edistystä kuin lastulevymööpelit 1970-luvulla. Silloinhan porukka surutta heivasi juhannukokkoon kokopuiset perintökalusteet ja osti intoa puhkuen viilupinnoitettua lastulevyhyllyä ja -pöytää tilalle.

Vierailija
452/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä nyt on helppo tarkastaa. Osoite sen kertoo.

Mutta jälleen kerran jos et itse itseäsi muista erottele niin, että toiset tietää, nii nvoi, voi.

Minä en kuvittele mitään.

Mikä osoite? IP? Tarkista pois, jos sinulla sellaiset mahdollisuudet on. Itse epäilen edelleen, että olet vainoharhainen. Mene siivoamaan se uunisi jo.

Vierailija
453/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä väitellään siisteydestä? Minusta ylivoimaisesti suurin ongelma noissa huoneyhdistelmissä on meteli.

Ruokaa et laita rauhassa, telkkaria et katso rauhassa, ihan mitä ikinä tekisit et tee sitä rauhassa.

Koska me joilla on erillinen elämme paskaisessa läävässä ja se häiritsee näitä Täydellisiä.

Mietin edelleen että jos siivoan keittiön vasta tunnin päästä ruuan laitosta enkä heti, niin miten se tekee koko asunnosta paskaisen läävän? No se johtuu tietysti siitä ettei mulla ole AVOKEITTIÖTÄ 😂

Mutta me ei saada nyt sitten hautakiveen muistokirjoitusta "Rakas Äiti Jolla Oli Aina Siisti Keittiö".

Ehkä saat lukea lapsistasi tältä palstalta siitä, että eivät ole oppineet korjaamaan jälkiänsä. Kun sen Oven voi laittaa kiinni. Oikeasti te paskatöhkeröt, annatteko astioiden ja pannujen lillua yön yli tiskipöydällä ja altaassa??? Hyi helvetti.

Joo en minäkään tajua.

Vaikka meillä juhlat jatkuisi aamuyölle korjaamme aina likaiset astiat pois - tiskikone täytetään valmiiksi. loput huuhdellaan ja pinotaan keittiöön, ruuanjämät roskikseen, tyhjät pullot kaappiin, ylijääneet ruuat rasioihin jääkaappiin. Pöytä ja tasot pyyhitään.

Millä sinä täytät sen tiskikoneen jos se on jo täynnä ja pyörimässä? Siirähän tässä on kyse että kaikki ei aina mahdu sinne heti.

Vierailija
454/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä(kään) ei ole rasvankäryä tai rasvajäämiä avokeittiössä, koska meillä ei paljon käryytetä mitään rasvaista, ja meillä pyyhitään pintoja ahkerasti ja liesituulettimen siisteydestä huolehditaan. Puolisoni on ottanut erityisesti huolekseen liesituulettimen pesut ja huollot 🥰.

😂

Joopa joo!

Putsplankki hinkkaa tasoja ja puoliso jynssää lieskaria.

Vierailija
455/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meteliä sieltä avokeittiöstä tulee? Ei kuulu oikein mitään, koska kaikki kodinkoneet ovat nykyään hyvin hiljaisia. Astianpesukone päällä, uunissa ruokaa, jääkaappi ja pakastin toiminnassa, mutta ei melua.

Vierailija
456/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en minäkään tajua.

Kiitos. Näin meilläkin. Ja tämä on palstan mukaan vallan kauhea tapa toimia. :D

Vierailija
457/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en minäkään tajua.

Kiitos. Näin meilläkin. Ja tämä on palstan mukaan vallan kauhea tapa toimia. :D

Lukutaito olis kannattanut hankkia…

Vierailija
458/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää miten erillisestä keittiöstä voi estää käryjen pääsyn muihin huoneisiin. Meillä on siis ollut aina jokaisessa asunnossa erillinen keittiö ja kahdessa viimeisessä vielä ovella suljettava ja jos täällä paistan esim lettuja niin se käry leviää koko asuntoon erillisestä tilasta huolimatta (itse asiassa ihan rappukäytäväänkin) ja näin on ollut jokaisessa asunnossa. Ihan vilpittömästi kysyn. Me ollaan ostamassa omaa asuntoa ja mietin millaista pohjaa tässä lähtisi hakemaan.

Sinulla on huono liesituuletin jos noin leviää. Kun pasta lettuja ei haju tunnu muualla.

Eli jos liesituuletin on ihan huono joka tapauksessa niin on ihan sama onko se keittiö erillinen vai ei, käryjen kannalta 🤷‍♀️

Miksi pitää huonoa liesituuletinta kun hyviäkin on?

Jo jos kärystä tykkäät niin pidä ihmeessä.

Lieden ympärillä pitäisi olla vetokaappi, jos käryjen leviämisen haluaisi estää. Millään kuluttajille myytävällä liesituulettimella ei saa kaikkia käryjä pois.

Vierailija
459/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en minäkään tajua.

Millä sinä täytät sen tiskikoneen jos se on jo täynnä ja pyörimässä? Siirähän tässä on kyse että kaikki ei aina mahdu sinne heti.

Tuossahan luki. Ne astiat kaavitaan ja pinotaan pois tasoilta esim altaaseen. Ja tämä on poikkeustilanne. Näin esim juhlien jälkeen.

-eri

Vierailija
460/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne vihaajat eivät osaa valmistaa ruokaa käryttämättä hirvittävää määrää eläinrasvaa pitkin seiniä?

En minä vihaa. Mulle sopii keittiö millainen vain, kunhan se toimii ja tilaa on riittävästi.