Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vihaatte avokeittiötä?

Vierailija
15.09.2021 |

Olen jo 10 vuotta asunut avokeittiöllisessä asunnossa ja siihen alunperin ihastuinkin. Luin tuota pohjaratkaisut-keskustelua ja siellä oli monta viestiä, että avokeittiö ei ole kiva. Miksi pitäisi olla erikseen keittiö?

Kommentit (876)

Vierailija
401/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisestä avokeittiöstä en tykkää: https://i.pinimg.com/originals/b1/cd/d8/b1cdd8440d654c18612dc207b8b7cc1…

Mutta tälläinen aovkeittiö(?) taas on itselleni mieluisa : https://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q85/sisustusprodmedi…

Lasketaanko tuo alimmainen avokeittiöksi?

Vierailija
402/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus umpikeittiöistä on ikävä kyllä se, että niissä on liian vähän tilaa, sekä pöytä että kaappi. Siksi niissä tasot notkuu milloin mitäkin. Eikä niissä yleensä mahdu olla saareketta, joten se pöytä mikä sinne mshdollisesti mahtuu on sekin täynnä jotain. Ehkä se on sitten helppo sulkea se ovi ja yrittää unohtaa koko huonosti suunniteltu keittiö…

Pakko kysyä miksi pitäisi olla saareke? Pakko saada kiinteä kaluste keskelle lattiaa?

Meillä on isohko saareke mutta se ei ole kiinteä. Teetimme umpitammesta omien piirustusten mukaan kauniin ja toimivan kalusteen johon mahtuu käyttötavaraa, muutama viinipullo ja 3 istumapaikkaa. Tuo toimii myös meidän aamiaispöytänä.

Sen voi kantaa vaikka pihalle tarvittaessa (jos joku jaksaa) tai myydä jos kyllästyy. Ehdottomasti rakkain huonekaluni tässä talossa!

Edellisessä oli kiinteä saareke u-keittiössä ja sekin äärettömän käytännöllinen. Tilaa oli hyvin, 30m2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisestä avokeittiöstä en tykkää: https://i.pinimg.com/originals/b1/cd/d8/b1cdd8440d654c18612dc207b8b7cc1…

Mutta tälläinen aovkeittiö(?) taas on itselleni mieluisa : https://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q85/sisustusprodmedi…

Alempi ei minusta ole avokeittiö, lähinnä keittokomero.

Vierailija
404/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempi on just se kamala keittiöseinä olkkarissa.

Vierailija
405/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin naapurissani tässä jokin aika sitte, laitoin vaatteeni saman tien koneeseen, siellä isäntä paistoi jotain, istuttiin hetki siinä olkkarikeittiössä, tehokkaasti tarttui haju.

Ruoka siellä haisee aina ja niitten vaatteet haisee rasvalle.

Jotkut tykkää, minä en.

Putsplankkeri ei ole tuo naapurini kun keittiöolkkari oli kuin sotatanner. Eipä se minua sinänsä haittaa, minä pääsen sielä pois, he eivät.

Lapset siellä yritti katsoa telkkaa, eli metakka oli melkoinen. Kyllä minä urheasti hetken istuin.

Vierailija
406/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vauvapalsta on kyllä jännä 😂. Kaikissa remppaojelmissa nimenomaan tehdään avokeittiöitä kaatamalla seiniä jotta tulee ihanan paljon avaraa tilaa. Täällä ollaan aina kaikkea tällaista muodikasta vastaan.

Vierailija
407/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

avokeittiö sopii vain siisteille ihmisille. jos on tapana jättää kaikki keittiöön lojumaan, niin on ehkä parempi tehdä keittiöstä joku pimeä koppi piiloon katseilta

Eli ihmiselle, jotka käyttävät keittiössä lähinnä kahvinkeitintä ja mikroaaltouunia.

Kyllä meillä kokataan, mutta siivotaan myös jäljet heti. En voi sietää tiskejä ja hujan hajan olevaa keittiötä riippumatta sen mallista. Ihmettelen myös tuota, että käry leijailisi jotenkin joka kolkkaan. Kyllä meillä liesituuletin toimii eikä käryä tule yhtään sen enempää kuin "umpikeittiössäkään".

Eipä se lapsiperheessä toimi noin.

Miksei? Me ollaan lapsiperhe ja keittiö on ihan siisti. Ruokailun jälkeen aina siistitään heti jäljet, niin ei pääse räjähtämään. Lapset toki opetetaan myös korjaamaan omat jälkensä.

Minulla on sellainen työ, että joudun paahtamaan yks kaks pitkiä päiviä, jolloin ei jää mihinkään muuhun aikaa kuin lasten ruokkimiseen, vaatettamiseen jne.

En siis elä kellontarkkaa arkea, jossa on jokaikinen päivä sama rytmi ja samat rutiinit.

En myöskään tykkää siitä, että aina pitää korjata pois kaikki. Siksi minulla on työpöytä niin, että sinne ei näe oleskelutilasta, ompelu ja vaatehuolto niin että niitä voi tehdä aina kun huvittaa ja keittiö niin, että siellä voi puuhata silloin kun ehtii ja jaksaa.

Olohuone on aina siisti ja sitä minä rakastan.

Eikö siinä siivoamisessa ole ihan kauhea työ, jos jättää pari päivää kaiken levälleen keittiöön? Kaikki ruuanjämät kuivuu kiinni jne. Astiat koneeseen ruuan jälkeen (minuutti), ehkä joku paistinpannun pesu (toinen minuutti, kun tuoreena kaikki irtoaa helposti) mahdolliset roskat roskikseen (kolmas minuutti) ja valmista tuli. (Tuskin teillä mitään kolmen ruokalajin päivällisiä on, jos kerran on kiire). Mullakin on ompelunurkkaus, jossa voi olla asiat levällään, mutta keittiö on vähän eri juttu. Alkaa helposti haistakin, jos ei siivoa.

Juuri näin. On todella muutaman minuutin juttu ruokailun jälkeen siistiä keittiö. Itsellä on sellainen vimma, että keittiön altaassa ei saa olla yhtään mitään. Aamulla kun menee keittiöön kahvia valmistamaan on keittiön oltava siisti ja puhdas. 

Poikani perheessä on kolme pientä lasta. Todellakin olen huomannut, ettei aina sitä muutamaa minuuttia juuri sillä hetkellä ole, tai aikaahan on mutta se on tärkeämpää käyttää lasten hyvinvointiin kuin jonkun kipon pesuun just sillä siunaamalla sekunnilla. Ja miniälle on kyllä tärkeämpää nauttia lapsistaan olkkarissa kuin just pestä sitä pannua jolla kokkasi.

Eli edelleenkin erillinen keittiö tarvitaan sitä varten, että sen voi vaan jättää törkyiseksi.

Jestas, että sinä olet mustavalkoinen ihminen.

Älä nyt ymmärrä väärin. Ei se minusta väärin ole, jos haluaa jättää tiskit altaaseen ja pöydän pyyhkimättä ja tämän takia suosii erillistä keittiötä. Minulle vain sopii hyvin avonainen ratkaisu, koska en osaisi jättää sotkuja odottamaan.

Inhottaisi elää kellokallen kanssa.

Meillä saatetaan hipsiä hyvän aterian (ruoksasalissa syödyn) jälkeen viherhuoneeseen kahville ja saatamme ottaa pienet konjakit myös. Samoin kun on ystäviä aterialla. Viemme vain lautaset keittiöön ja olohuone ja ruokasali, joka näkyy olkkariin, on ”käyttökunnossa”. Emme ala mieheni kanssa sekuntikello kädessä laittamaan astioita koneeseen ystävien odotellessa, kaikkia emme edes pese koneessa koska ovat liian arvokkaat koneeseen.

Astiat odottavat keittiössä jopa seuraavaan aamuun, usein rakastelu, mukava elokuva tai hyvä kirja kivan illan jälkeen voittaa keittiön siivouksen. Kyllä sen ehtii.

No nyt oli jo pröystäilevää elämää, josta me köyhät avokeittiöläiset voimme vain haaveilla! Teillä on varmaan sisäkkö siivoamassa sen umpikeittiön ja tiskaamassa ne arvokkaat posliinit omin pikku kätösin sillä välin kun rakastelette viherhuoneessanne? :D :D :D

Ottaako lujille.

Ei ole sisäkköä, jos olisi, kertoisin sen kyllä.

Jos sinulle kahvi ja konjakki hyvän aterian jälkeen on pröystäilyä niin säälin sinua.

Astiat, joita säästämme koneelta, ovat perintöastioita. Kultauksin ja muutoin käsin koristeltua vanhaa arabiaa ei koneeseen laiteta. Mutta jos on, kuten sinulla, kaikki Ikeasta niin väliäkö tuolla.

Tämä on ainoa elämäni, e minulla ole mitään tarvetta nipottaa tiskien kanssa kuten sinä teet. Riittää, että keittiö siistitään kun on sen aika ja illanvieton jälkeen se on vasta seuraavana päivänä. Samoin jos on ystäviä istumassa iltaa, en ala huiskimaan rätin kanssa, eivätkä niin tee ystävämmekään. Olisipa hauskaa nähdä kun sinä nipotat keittiön kanssa ja muut yrittää viihtyä.

Ei ota yhtään koville. Kun on syöty, laitan astiat koneeseen, pyyhin tasot ja kas - meillä on siistiä. Voin jopa seurustella vieraiden kanssa samalla kun he nauttivat kahvinsa ja konjakkinsa sohvalla. Sinä sen sijaan nouset aamulla konjakkikrapuloissasi jynssimään edelliseltä illalta jääneitä haisevia, ruuantähteistä pinttyneitä kultareunaisia astioitasi. :D

Oletpa sinä inhottava ihminen.

Ohis

No niinpä olenkin kun siivoan keittiöni.

Jatkuva siivoaminen on tehnyt sinusta kateellisen ilkeilijän.

Yhden konjakin nauttiminen silloin tällöin ei tee kenestäkään krapulassa kituvaa juoppoa. Paitsi sinusta ilmeisesti.

Kyllä ne astiat lähtee kun hetken ovat lämpimässä vedessä. Minä ainakin olen aina saanut astiani puhtaaksi.

Ihmiset olisivat ennen astianpesukoneita joutuneet syömään jatkuvasti likaisilta astioilta, kun peltohommista ja navetoilta ei niin vain jokaista kippoa ja kuppia juostu heti pesemään. Ja kuivaa ne ruoat kiinni koneessakin kun aina se kone ei tule heti täyteen.

Enempää en sinuun aikaani tuhlaa.

On varmasti kurjaa olla noin pettynyt keittiöönsä. 😉

Enhän minä edes siivoa jatkuvasti. Laitan astiat tiskikoneeseen ja pyyhin tasot. Ei ole paljon vaadittu keneltäkään, eikä mene kauaa. Ja se, että ennen ei ollut tiskikoneita ei nyt mielestäni ole kovinkaan kummoinen argumentti. Ei ollut juoksevaa vettäkään. Ja sen kaivosta kannetun vedenkin joutui lämmittämään puuhellalla. Johon piti hakea puita. Jotka piti pilkkoa. Mutta ethän sinä sellaisista hommista mitään tiedä, viherhuoneen omistajana :)

Keittiöolkkarin omistaja on nyt kateellinen kun jollakin on keittiön lisäksi viherhuonekin. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää!

🤣

Joo, tää on jo tämänkin palstan mittapuulla ehkä älyttömintä mitä olen lukenut 😂

Meilläkin on viherhuone, tunnen itseni nyt rikolliseksi.

Mutta se on kyllä kiva paikka istuskella, lukea ja nauttia lasi pari viiniä. Mutta ei kerrota tuolle hullulle avokeittiöputsplankille, se ilmoittaa poliisille tai jotain. Ja sanoo, että olen tuhoon tuomittu juopporetku jonka astiat kuivuu keittiössä rähmäisiksi.

Ai saakeli, en ole pitkään aikaan nauranut kenellekään niin paljon kuin tuolle putsplankille.

😂

Mikä vttu on viherhuone? Jotain samaa tasoa sen friends-jääkaapin kanssa?

-eri

Otapas selvää, ehkäpä viisastut. Tuskin kuitenkaan kun äly ei riitä kuin lapsellisen kiroiluun.

Mitkä on ajatukset omasta kommentistasi?

En ole tuo jolta kysyt, mutta eikös selvää ottamalla viisastu? Eikä ole kovin älykästä vittua hokea, tai onhan se joittenkin mielestä ihan ok.

Minä aina ajattelen, että vain tyhmä sortuu siihen. Eikä se anna hyvää kuvaa ihmisestä, ettei voi kysyä asiaa ilman vittua.

Kukin toki tyylillään.

Vastata voi ilman vinoilua vaikka vastapuoli siihen syyllistyykin.

Vierailija
408/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää vauvapalsta on kyllä jännä 😂. Kaikissa remppaojelmissa nimenomaan tehdään avokeittiöitä kaatamalla seiniä jotta tulee ihanan paljon avaraa tilaa. Täällä ollaan aina kaikkea tällaista muodikasta vastaan.

No ei mulla ole sitä Marko Paanasen 65 000 euron betonipenkkiäkään vaikka semmonen tehtiin sisustusohjelmassa.

On kyllä 60 neliön olkkari ja sen vieressä 20 nwliön aula. Ei tartte enää kaataa keittiön seinää.

Vierailija
409/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempi on just se kamala keittiöseinä olkkarissa.

Aa okei. En alempaa kyl keittokomeroksikaan sanoisi kuten joku jo kerkesi kirjoittaa (itse miellän ne sellaiseksi 3m2 kokoisiksi syrjäisiksi ikkunattomiksi ovellisiksi komeroiksi kirjaimellisesti, täällä päin tosi paljon yksiöissä sellaisia), mutta nyt ymmärrän miksi avokeittiötä vihataan. Ei ole kyllä minunkaan mieleen,  en tosin täysin vihaakaan, jos on ihan selkeästi erillään kaikesta. Jossain vanhassa isossa tuvassa/seurainsalissa tms. voisi just mennä, mutta ei noin kuvan tyylisesti.

Vierailija
410/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi alimmainen on tupakeittiö.

Vierailija
411/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuovi mainostaa keittiöseinää tupakeittiönä: https://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q85/sisustusprodmedi…

Vierailija
412/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että nämä avokeittiön vastustajat asuvat vähän huonommin. Siksi vastustus ja moitteet avokeittiöstä.

Vierailija
413/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alempi ei minusta ole avokeittiö, lähinnä keittokomero.

Eikö milleniaalit tunne tupakeittiötä? Tupakeittiö on aivan eri asia kuin avokeittiö & olkkari. Tupakeittiö on ensisijaisesti keittiö, mutta siellä voidaan oleskellakin, ja tilaa on paljon. Tämän lisäksi on erillinen olohuone seurusteluun ja vaikka telkkarin katsomiseen. Tupakeittiö juontaa agraariyhteiskunnasta, jolloin talot oli sellaisia, että keittiö oli todellakin kodin sydän, siellä tehtiin töitä, iltapuhteita, nainen hääräsi koko ajan keittiössä ja hoiti tuhat muuta asiaa samalla. Talot olivat yksinkertaisia mutta tupa oli aina. 

Vierailija
414/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaapit veke. En tajua missä väki säilyttää astioita ym.tavaroita, kun buumina on et kaikki yläkaapit pois. Voi että, kun sitte on niin avaraa... Outo villitys.

Avokeittiö on nykyään vastine hellahuoneelle. Veski siihen biojätteen viereen seuraavaksi.

Mä mietin samaa. Ilmeisesti ei ole kattiloita, pannuja, lautasia…. Tai kuivatavaroille kaappia? No. Käy kelle käy. Minulle ei

Vierailija
415/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä tietyt avokeittiö-fanit yrittävät perustella, että liesituuletin vetää, siivotaan koko ajan, ei tule käryjä, niin kyllä niitä käryjä vaan tulee. Hyväkin liesituuletin  vetää vaan rajallisen määrän rasvakäryä, ja rasvaa nousee aina väistämättä ylös yläkaapistoihin päin tai ylimmälle hyllylle katon rajaan. Tämä johtaa rasvalikaan, kun rasva alkaa kerätä pölyä, ja on vaikea puhdistaa. Ajatelkaapa tilannetta, jossa olkkarin ja avokeittiön väliin on laitettu saareke, jossa on liesi ja liesituuletin. Siitä tulee väistämättä rasvakäryä asuntoon. Tai jos liesi on seinustalla, josta vanhanaikaisisna pidetyt kiinteät kaapit on korvattu avohyllyillä. No siinähän sitten putsaatte avohyllyllä olevat tavarat kerran, pari viikossa rasvaliasta. Kun muut voivat nauttia puhtaista astioita, kun on umpikaappi, josta ei tarvitse pyyhkiä kuin kaapin oven.

Avokeittiö-trendi tuli, oli ja on menossa pois.. Rakennuttajat sitä suosii, kun sen saa vaikka miniyksiöön. Ennen vanhaan niitä yksiöiden yhdellä seinustalla olevia keittiökalusteita sanottiin keittotilaksi, nyt avokeittiöksi. 

Kyllä ja tuota rasvalikaa väistämättä kertyy myös avottomiin keittiöihin, on turhaa väittää, ettei se juuri avokeittiössä kerry.

Pahinta minulle ainakin on, kun tuttavissa istun olohuonekeittiöissä, se melu, jos kone on päällä ja liesituuletin. Olen joskus joutunut nukkumaan tuommoisessa tilassa kun vierashuonetta ei ollut ja isäntäväki ei halunnut minua hotelliin päästää. Ne oli kauheat kaksi yötä. Ruoanhaussa ja hurinoita kuunnellen.

Vierailija
416/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä tietyt avokeittiö-fanit yrittävät perustella, että liesituuletin vetää, siivotaan koko ajan, ei tule käryjä, niin kyllä niitä käryjä vaan tulee. Hyväkin liesituuletin  vetää vaan rajallisen määrän rasvakäryä, ja rasvaa nousee aina väistämättä ylös yläkaapistoihin päin tai ylimmälle hyllylle katon rajaan. Tämä johtaa rasvalikaan, kun rasva alkaa kerätä pölyä, ja on vaikea puhdistaa. Ajatelkaapa tilannetta, jossa olkkarin ja avokeittiön väliin on laitettu saareke, jossa on liesi ja liesituuletin. Siitä tulee väistämättä rasvakäryä asuntoon. Tai jos liesi on seinustalla, josta vanhanaikaisisna pidetyt kiinteät kaapit on korvattu avohyllyillä. No siinähän sitten putsaatte avohyllyllä olevat tavarat kerran, pari viikossa rasvaliasta. Kun muut voivat nauttia puhtaista astioita, kun on umpikaappi, josta ei tarvitse pyyhkiä kuin kaapin oven.

Avokeittiö-trendi tuli, oli ja on menossa pois.. Rakennuttajat sitä suosii, kun sen saa vaikka miniyksiöön. Ennen vanhaan niitä yksiöiden yhdellä seinustalla olevia keittiökalusteita sanottiin keittotilaksi, nyt avokeittiöksi. 

Haluaisin tietää miten erillisestä keittiöstä voi estää käryjen pääsyn muihin huoneisiin. Meillä on siis ollut aina jokaisessa asunnossa erillinen keittiö ja kahdessa viimeisessä vielä ovella suljettava ja jos täällä paistan esim lettuja niin se käry leviää koko asuntoon erillisestä tilasta huolimatta (itse asiassa ihan rappukäytäväänkin) ja näin on ollut jokaisessa asunnossa. Ihan vilpittömästi kysyn. Me ollaan ostamassa omaa asuntoa ja mietin millaista pohjaa tässä lähtisi hakemaan.

Vierailija
417/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaapit veke. En tajua missä väki säilyttää astioita ym.tavaroita, kun buumina on et kaikki yläkaapit pois. Voi että, kun sitte on niin avaraa... Outo villitys.

Avokeittiö on nykyään vastine hellahuoneelle. Veski siihen biojätteen viereen seuraavaksi.

Mä mietin samaa. Ilmeisesti ei ole kattiloita, pannuja, lautasia…. Tai kuivatavaroille kaappia? No. Käy kelle käy. Minulle ei

Meillä noi luetellut on alalaatikoissa ja ruokakomerossa.

Vierailija
418/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuovi mainostaa keittiöseinää tupakeittiönä: https://d38jyormajor1t.cloudfront.net/1140x760,fit,q85/sisustusprodmedi…

Voi luoja! Hirveä.

Vierailija
419/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te laitatte ruokaa, jotka saatte aina kaikki tavarat pois tasoilta ja altaasta?

Meillä laitetaan ruokaa sunnuntaina myös maanantaiksi ja tiistaiksi ja keskiviikkona myös torstaiksi ja perjantaiksi.

En kertakaikkiaan saa kaikkia ruoanlaittoastioita jne tiskikoneeseen kerralla, vaan keittiössä on ruoanlaittosotku siihen asti, että se toinenkin tiskikoneellinen on pyörinyt.

Ja sitten niiden ruokien pitää myös jäähtyä jossakin ennen kuin niitä voi pakata jääkaappiin.

Toki ne toisen koneellisen astiat voi sen tunnin odottaa siististi huuhdottuina ja pinottuina, ei esim likoamassa rasvaisessa vedessä altaassa. Ruokavuoatkaan ei täysinäisinä haittaa, myös meillä ne on siististi tasoilla jäähtymässä kunnes voi laittaa jääkaappiin. Näin kylmään aikaan jäähdytän nopeasti ulkona että saan nekin pian pois näkyvistä.

Mutta paistinpannut, kattilat, kulhot yms pesen heti pois näkyvistä sitä mukaa kun en enää tarvitse, pyyhin leikkuujätteet ja murut tasoilta, laitan jauhot, mausteet, munat, voin, loput kasvikset/lihan/kalan yms yms takaisin kaappeihin ja jääkaappiin . Leipäpussin laatikkoon. Veitset pesen käsin, kuivaan ja laitan paikoilleen.

Vierailija
420/876 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se trendi näkyy, että avokeittiöt menossa pois? Ei ainakaan kaikissa näissä sisustusohjelmissa ym. esim. Suomen kaunein koti tai Huvila ja huussi asuntomarkkinoilla.