G: Saatko huomiota/kohteliaisuuksia "vierailta"?
Eli siis sanotaanko sinulle kohteliaisuuksia vastakkaiselta sukupuolelta joko viihteellä, harrastuksissa, missä tilanteessa tahansa luonteeseesi ja/tai ulkonäköösi liittyen?
Oletko nainen vai mies ja mikä on ikäsi ja perhetilanteesi. Kiinnostaa:)
Kommentit (35)
Juu. Miehet kehuvat spontaanisti kohdatessa esimerkiksi sanomalla että mulla on kauniit silmät. Yksi sanoi että olen kaunein nainen kenet on koskaan tavannut. Taisi olla vaan kännissä :D Naiset eivät kehu.
N26 lapseton, naimisissa
Saan kehuja usein ulkonäöstä ja tyylistä/asusta useimmiten itseäni huomattavasti vanhemmilta miehiltä kaupungilla. Olen 23v avoliitossa, ihan tavallinen ja tyylikkästi/trendikkäästi pukeutuva (en heruttele tissivaolla tai paljailla reisillä).
20v, seurustelen.
Saan, välillä liikaakin. Joskus pidin vielä mukavana tätä että kehuja joka suunnasta. Nykyään vain ärsyttää, kun miehet tulevat mm. kadulla keskellä päivää kehumaan/iskemään ja yrittävät saada puhelinnumeroa tai lyöttäytyä seuraan.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan saa ulkonäöstäni kehuja,, mutta puheliaisuuteni ja mukavuuteni käsitetään usein väärin ts. jotkut miehet kuvittelevat kai että flirttailen tai jotain ja saattavat rohkaistua ehdottelemaan jotain törkeää. Toki on voinut tulla kohteliaitakin kommentteja että olipas kiva jutella tms. ja se on ok.
Tämän takia mietinkin pitäiskö hillitä omaa luontaista käytöstä, ettei miehet kuvittelisi turhia. Olen kuitenkin kaikille ystävällinen ja iloinen ja mielelläni avaan sanallista arkkuani. Tämä tulee ns. selkäytimestä. Äärimmäisen harva mies on kuitenkaan mielestäni edes miellyttävä saatikka haluttava.
Vielä kolmekymppisenä kehuja tuli paljon. Miehet saattoivat todeta jotain keskellä kirkasta päivää esim. kaupan ovella. "Sä olet niin kaunis, etten tiedä, miten päin olisin.""Doris, sä veit mun sydämen.""Mistä noin ihania naisia tulee." (Enemmän on kyllä mieltä lämmittänyt, kun luonnettani on kehuttu.) Nyt nelikymppisenä kahden lapsen äitinä kehut ovat harventuneet, mutta tulee niitä toisinaan vieläkin.
En saa muualla kuin ulkomailla. Suomessa edes baarissa miehet eivät kehu :(
- AA-kuppinen 27-v nainen
En koskaan. Ehkä oon sitten vaan ruma ja läski.
En muuten, mutta hiuksiani kehutaan, on kehuttu koko ikäni. Usein myös kysytään ovatko kiharat ja väri aidot (ovat). Kehujat ovat useimmiten keski-ikäisiä tai sitä vanhempia naisia.
Kummasti rupesi huomiota ja kehuja satelemaan, kun tuohon matkan päähän perustettiin vok.
Enemmän naisilta kuin miehiltä ja useimmiten vaatteista ja hiuksista. Nuorempana kun oli vielä räväkämpi tyyli, pysäyttelivät vieraat usein kadulla ja baareissa ja kyselivät missä käyn kampaajalla. Kampaajani sanoikin minun olevan hänelle hyvä mainos.
Töissä. Saattaa liittyä siihen, että olen ainut nainen, ja tykkään panostaa ulkonäkööni, myös arkena. Myös harrastuksissa (tennis, jooga) tulee välillä kommenttia. Ihan kivahan se on. Ikäni on 29, ei lapsia, sinkku ja nainen.
Ilmeisesti olen sitten ruma kun ei mua vaan kukaan kehu. :D Tai no puoliso ja kaverit kehuvat muttei sitä taideta tässä nyt laskea. -Nainen 26, naimisissa, lapseton.
Saan huomiota lähes aina kun menen kauppaan tai ylipäätään johonkin julkiseen paikkaan. Se huomio ei ole positiivista vaan yleensä minulle vain nauretaan naisten toimesta, joskus päin naamaa ja joskus muka salassa kun menen ohi. Nykyään en enää saa suoraan kuulla olevani ruma, koska olen sosiaalisesti eristänyt itseni tänne huoneeseeni eikä ole kavereita tai kaveripiirejä joissa voisi kuulla näitä tosi kivoja huomautuksia ulkonäöstäni. Ennen rumuudesta kuuleminen ja naurun kohteeksi joutuminen oli päivittäistä, nykyään se tosiaan rajoittuu siihen nauramiseen, joka sekin on liikaa.
Terveisin Naispelko22
Olen asiakaspalveluhommissa ja saan lähes päivittäin kehuja joko luonteestani tai ulkonäöstäni, molemmilta sukupuolilta. Olen 24 ja sinkku.