Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kuukauden syömättä lihaa. Ja nyt kun söin, alkoi oksettaa.

Vierailija
06.10.2014 |

Söin neljä lihapullaa noin tunti sitten. Heti ne syötyäni alkoi ällöttää, suorastaan oksettaa. Oli pakko maata tunti sohvalla ja lepäillä.

Olin kuukauden syömättä lihaa yhden vedon takia, en ole allerginen, enkä ollut lihatta minkään eettisen syyn takia. 

Hylkikö mun elimistö lihaa vai mistä tuo nyt johtui? Ei ollut taatusti pilaantunutta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on vähän vaikeammin ja hitaammin sulavaa kuin kasvisruoat, joten ehkä siksi tuli tuollainen reaktio.

Itselläni vähän päinvastoin, olin 16 vuotta kasvissyöjä, ja sitten kun aloin syödä lihaa, odotin että tulisi jotain oireita, mutta ei minulle tullut yhtään mitään, vaikka aloitin lihansyönnin ei-varovasti isolla rullakebabilla.

Vierailija
2/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan lihaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kakkosella, olen ollut kasvis-kalaruokavaliolla nyt 22 vuotta, paitsi söin lihaa kerran joku 8 vuotta sitten. Ei mitään oireita. Ehkä lihapullissa oli jotain vikaa?

Vierailija
4/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:14"]Sama kuin kakkosella, olen ollut kasvis-kalaruokavaliolla nyt 22 vuotta, paitsi söin lihaa kerran joku 8 vuotta sitten. Ei mitään oireita. Ehkä lihapullissa oli jotain vikaa?
[/quote]

Tai ap:lla herkkä suoli. Ei minunkaan vatsani kestänyt lihaa kuukauden lakon jälkeen, tuli tosi huono olo ja maha meni sekaisin.

Vierailija
5/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihapullat eivät olleet pilaantuneita, sulla on vaan herkkä maha. Kasvissyöjillehän yleensä käy niin, että kun pitkän ajan jälkeen syö lihaa, menee pakki sekaisin. Mulla ons useita kasvissyöjiä kavereina, ja lähes kaikki ovat jossain vaiheessa maistaneet lihaa jossain muodossa, kaikille oli tullut ummetusta tai ripulia. Kannattaa aloittaa lihan syönti varovasti, pieniä määriä kerrallaan. :)

Vierailija
6/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostain lukenut, että kasvissyöjän vatsassa ja suolistossa ei välttämättä ole riittävästi niitä bakteereja, joita lihan käsittelyyn tarvitaan. Liha siis ei ns. sula kunnolla, mikä aiheuttaa joillekin ikäviä oireita. En aio kokeilla!

Vierailija
7/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut lihapullissa mitään vikaa. Ne tehtiin eilen päivälliseksi ja söin niitä nyt lounaaksi. Eilen niitä söi puoliso ja lapset, tänään minä ja lapset. Vain minulle tuli heti syömisen jälkeen huono olo. 

Nyt on parempi olo, mutta olipa ällötys. Lihansyöntiä en jätä, voitin vedon.

ap

Vierailija
8/8 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaistikin tottuu joillakin ainakin. Minä itse tykkäsin lihapullista lihaaniaikoinani, mutta kun olin ollut joku aika kasvissyöjä, niin jo pelkkä lihanhaju alkaa oksettamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme