Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelija ei ole vastannut koko iltana puhelimeen

Vierailija
27.10.2014 |

Pitäisikö huolestua? On ihan aikuinen, 20-vuotias, mutta yleensä soittaa takaisin, jos ei huomaa tai ei ehdi vastata. Tietääkseni ei ole luentoja iltaisin tällä hetkellä. Joskus ei vastaa, kun on kuulokkeet korvilla ja kuuntelee musiikkia tai pelaa, mutta nyt yritin ekan kerran klo 16, pari kertaa siinä välillä ja hetki sitten. Mulla oli aluperin yksi ihan oikea asia, mikä piti kertoa, ei kyllä tämän kiireellinen, mutta kohtalaisen tärkeä kuitenkin. Matka on satoja kilometrejä, joten ei voi mennä katsomaankaan. Kertokaa opiskelijat, miksi ettei vastaisi äidille? Välimme on todella hyvät ja maanantaisin tuskin on bileiltojakaan.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:02"]

Ok, ap täällä. Nuori soitti itse äsken eikä hätää (ja tulee mukaan, joten saamme kyydit järjesteltyä). 

[/quote]

Ap, selvisikö miksei poikasi ollut soittanut eilen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä oli syy hiljaiseloon? :) Hyvä, ettei sinun tarvitse enää kantaa huolta asiasta.

Vierailija
2/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:02"]

Ok, ap täällä. Nuori soitti itse äsken eikä hätää (ja tulee mukaan, joten saamme kyydit järjesteltyä). 

[/quote]

Ap, selvisikö miksei poikasi ollut soittanut eilen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä oli syy hiljaiseloon? :) Hyvä, ettei sinun tarvitse enää kantaa huolta asiasta.

[/quote]

No täältä viisastuneena en halunnut udella...

Niin ja yksi syy miksi soitan joskus, on kun tarvitsen teknistä apua jossain. On aika guru sellaisissa. Enkä nyt soita enää tällä viikolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini soittelee joka päivä, monesti useitakin kertoja päivässä. Ihan kiva, että kiinnostaa, mitä minulle kuuluu, mutta joskus en pitkän päivän jälkeen kerta kaikkiaan jaksa jutella, etenkin, jos pitäisi vielä tenttiinkin lukea. Älkää äidit olko niin huolissanne IHAN KOKO AJAN. Ne teidän nuoret ei vain jaksa puhua teidän kanssa tai niillä on muuta puuhaa. 

Vierailija
4/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplta meni monen kirjoittajan pointti ohi. Ei siinä kerran viikossa kuulumisten kysymisessä ole mitään vikaa. Sen sijaan siinä on, että panikoi ja pommittaa viesteillä, jos yksi puhelu jää vastaamatta. Anoppi on ihan mestari tässä, soittelee sekä mulle että miehellä hädissään kesken työpäivän ja kun ei saa vastausta, on ihan varma, että vähintään on kuoltu molemmat. Ei suostu ymmärtämään sitä, ettemme pysty vastaamaan kesken työpäivän.

Vierailija
5/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 22:23"]

Eipä vaan ehkä tee mieli puhua kenenkään kanssa. Olen 26-vuotias ja yleensä aina vastaan jos vanhemmat soittavat, mutta jos on huonompi päivä, annan soida äänettömällä. Tuntuu siltä, että on parempi antaa vanhempien ajatella etten kuullut puhelua tai olin kiireinen kuin vastata ja täräyttää että nyt ei huvita jutella. Jos ei huomennakaan noteeraa niin sitten vasta ihmettelisin. Laita tekstari ja odota huomiseen.

[/quote]

Tee tuota samaa mun opiskelevalle lapselle. En viitsi puhua sen kanssa enkä vastaa, vaikka tiedän, että sillä on todella tärkeää asiaa. Paskaako mun tarvii sitä kuunnella tai miettiä, millä bussilla sen kannattaa tulla lapsuudenkodissa käymään. Mulla on oma elämä, se ei kuulu siihen, vaikka luulee niin.

[/quote]

Se nyt vaan on niin, että yksi lapsen kehitystehtävä on vanhemmista itsenäistyminen. Se suhde siis on erityinen sillä tavalla, että lapsen täytyy jossakin vaiheessa pyristellä irti vanhemmistaan ja vanhemman tulee päästää lapsi omaan elämäänsä, jotta suhde voi olla kahden aikuisen välinen suhde. On siis aivan tervettä olla kertomatta kaikkia huoliaan vanhemmille ja olla vastaamatta jos siltä tuntuu.

Vierailija
6/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmpisenä päädyin touhuamaan erään ikäiseni nuoren miehen kanssa, monta tuntiahan siinä meni kun toisella oli poikuus tallella ja halusi tutustua naisen kehoon kunnolla. Puhelin soi varmaan 10 kertaa ja viestiä piippasi. Mammahan siellä hädissään laittoi viestiä kun pojastaan ei ollut kuulunut tuntiin ensimmäisestä soitosta. Alettiin seurustelemaankin ja myöhemmin tämä poikaystäväni kertoi että olisi kiskaissut akun pois mutta ei halunnut keskeyttää hetkeksikään ekaa kertaansa mitä nyt toivotti äitinsä suunnilleen helvettiin joka kerta kun puhelin piti ääntä.

Ensi kerran jos ei vastaa heti ekalla soitolla niin laita suosiolla viestinä se asia miksi soitat ja jos asialla on kiireempi niin soitat seuraavana päivänä uudestaan.

Vierailija
7/64 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairastunut ja nukkunut koko illan? Tai lähtenyt ensin kavereiden kanssa lenkille ja sieltä sitten ravintolaan syömään?

Vierailija
9/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolestuisi vielä. Ehkä on lukenut tenttiin tai ollut kaverilla tai puuhannut jotain muuta, missä ei tule puhelinta vilkuiltua.

Vierailija
10/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin kiireinen, niin silloinkin laittaa viestin, että soita tai soitan huomenna tai vastaavaa. Ei liiku epämääräisissä porukoissa, mutta toki nyt on uusia kavereita saanut, koska on aika sosiaalinen ja tykkää olla porukoissa - mutta yleensä on tarkka, missä porukoissa liikkuu. 

Vierailija
11/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin jäänyt jonnekin? Tai sitten on kaverilla kylässä. Ja kyllä maanantaisinkin on bileitä.

Vierailija
12/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tuntia kulunut ja sä jo panikoit palstalla?

Vierailija
13/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Tenttejä ei nyt kuulemma ole vähään aikaan. Kysyin sitä äskettäin. Voin kertoakin, että pitäisi kysyä, tuleeko hän yhteen sukujuhlaan, kun pitäisi ilmoittautua. 

Vierailija
14/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaushuolia, ei jaksa nyt mamman höpinöitä?

Vierailija
15/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:12"]3: Tenttejä ei nyt kuulemma ole vähään aikaan. Kysyin sitä äskettäin. Voin kertoakin, että pitäisi kysyä, tuleeko hän yhteen sukujuhlaan, kun pitäisi ilmoittautua. 
[/quote]Ja se ei voi odottaa huomiseen?

Vierailija
16/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni?

Vierailija
17/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opiskelijat bilettää arkenakin:). Älä vielä panikoi. Jos on nukahtanut ne kuulokkeet korvilla?

Vierailija
18/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:13"]

Rakkaushuolia, ei jaksa nyt mamman höpinöitä?

[/quote]

No se olisi hyvä juttu, kun on vähän saamaton tuon suhteen. Tuosta olisin onnellinen. ap. :)

Voi hyvin olla, ettei jaksa vaan vastata tai on kavereillaan. Mutta yleensä ei jätä vastaamatta. 

Vierailija
19/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:12"]3: Tenttejä ei nyt kuulemma ole vähään aikaan. Kysyin sitä äskettäin. Voin kertoakin, että pitäisi kysyä, tuleeko hän yhteen sukujuhlaan, kun pitäisi ilmoittautua.  [/quote]Ja se ei voi odottaa huomiseen?

[/quote]

Voi muuten, mutta pitäisi järjestellä kyytejä. 

Vierailija
20/64 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta nyt vähän katkaista napanuoraa. Huolestumista voit harkita, jos opiskelija ei ole vielä huomennakaan vastannut.

Kahden opiskelijan äiti