Opiskelija ei ole vastannut koko iltana puhelimeen
Pitäisikö huolestua? On ihan aikuinen, 20-vuotias, mutta yleensä soittaa takaisin, jos ei huomaa tai ei ehdi vastata. Tietääkseni ei ole luentoja iltaisin tällä hetkellä. Joskus ei vastaa, kun on kuulokkeet korvilla ja kuuntelee musiikkia tai pelaa, mutta nyt yritin ekan kerran klo 16, pari kertaa siinä välillä ja hetki sitten. Mulla oli aluperin yksi ihan oikea asia, mikä piti kertoa, ei kyllä tämän kiireellinen, mutta kohtalaisen tärkeä kuitenkin. Matka on satoja kilometrejä, joten ei voi mennä katsomaankaan. Kertokaa opiskelijat, miksi ettei vastaisi äidille? Välimme on todella hyvät ja maanantaisin tuskin on bileiltojakaan.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:17"]
Koeta nyt vähän katkaista napanuoraa. Huolestumista voit harkita, jos opiskelija ei ole vielä huomennakaan vastannut.
Kahden opiskelijan äiti
[/quote]
Sinä itsekö et huolestu, jos lapsesi ei laita edes tekstaria tai whatsapissa kommentoi, vaikka kerrot asiasi etkä edellytä soittoa? Tai päinvastoin: jos lapsesi yrittää tavoittaa sinua, sinä et vaivaudu vastaamaan, koska napanuora on katkaistu eiköä sinua huvita olla yhteydessä lapseesi?
Naapurin äiti oli kuten sinä. Hän ei turhaan pitänyt yhteyttä lapseensa, joten oli liian myöhäistä siinä vaiheessa, kun kaverit alkoivat kaipaamaan. No, hautajaiset oli ihan kauniit.
[/quote]
Öö, jos lapsi olisi seitsemän. Nyt on kyse parikymppisestä "lapsesta".
[/quote]
Sun lapsi yrittää ottaa yhteyttä ja sä et periaatteesta vastaa? Kun se on jo aikuinen, sillä ei ole mitään syytä soitella? Ei ihme, että se ei käväise isänpäivänä kotona.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:39"]
Voi olla vaikka leffassa, treffeillä, nukkumassa, katsoa telkkaria. Puhelin äänettömällä tai akku loppunut, kun on jossain. Oletko itse aina ja koko ajan tavoitettavissa?
[/quote]
Kyllä minä saman illan aikana soitan takaisin, ellei ole mahdollista, laitan jossain välissä tekstiviestin. Isäni ollessa sairaalassa muutama kk olin tavoitettavissa koko ajan, kun tilanne oli aika kriittinen (isä selvisi).
Mutta mä laitoin sähköpostiin ja tekstiviestiin, että ilmoittaa huomisiltaan mennessä mitä tekee. Tulen huomenna kertomaan sitten. Hyvää yötä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:44"]
Koeta nyt vähän katkaista napanuoraa. Huolestumista voit harkita, jos opiskelija ei ole vielä huomennakaan vastannut.
Kahden opiskelijan äiti
[/quote]
Sinä itsekö et huolestu, jos lapsesi ei laita edes tekstaria tai whatsapissa kommentoi, vaikka kerrot asiasi etkä edellytä soittoa? Tai päinvastoin: jos lapsesi yrittää tavoittaa sinua, sinä et vaivaudu vastaamaan, koska napanuora on katkaistu eiköä sinua huvita olla yhteydessä lapseesi?
Naapurin äiti oli kuten sinä. Hän ei turhaan pitänyt yhteyttä lapseensa, joten oli liian myöhäistä siinä vaiheessa, kun kaverit alkoivat kaipaamaan. No, hautajaiset oli ihan kauniit.
[/quote]
[/quote]
Sun lapsi yrittää ottaa yhteyttä ja sä et periaatteesta vastaa? Kun se on jo aikuinen, sillä ei ole mitään syytä soitella? Ei ihme, että se ei käväise isänpäivänä kotona.
[/quote]
Jos vetäisisit vähän jäitä hattuun. Ja kyllä mun lapseni käy kotona. Vertailulla tarkoitan, että kyse on yhdestä illasta (!), jolloin tämä parikymppinen ei ole vastannut äitinsä rinkutukseen. Mielestäni kuulostaa vaan yksinomaan sairaalta riippumiselta, että jos ei heti tavoita, niin kirjoittelee pitkin nettiä. Ymmärtäisin siis, josmlapsi olisi 7v mutta en, jos kyseessä on parikymppinen (joka ei selvästi haudo itsemurhaa).
Ja tuon naapurin äidin vetäminen tähän oli kyllä ala-arvoista.
Varmaan polttelee kannabista eikä siksi viitsi vastata puhelimeen..
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:51"]
Kahden opiskelijan äiti
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos vetäisisit vähän jäitä hattuun. Ja kyllä mun lapseni käy kotona. Vertailulla tarkoitan, että kyse on yhdestä illasta (!), jolloin tämä parikymppinen ei ole vastannut äitinsä rinkutukseen. Mielestäni kuulostaa vaan yksinomaan sairaalta riippumiselta, että jos ei heti tavoita, niin kirjoittelee pitkin nettiä. Ymmärtäisin siis, josmlapsi olisi 7v mutta en, jos kyseessä on parikymppinen (joka ei selvästi haudo itsemurhaa).
[/quote]
Mitä ala-arvoista siinä on? Helsingissä löytyy muumioituneita vainajia, joiden lapset ei ole vaivautuneet soittamaan, kun se napanuora on pitänyt katkaista. Ja löytyy nuoria, jotka on satuttaneet itsensä, tulleet hakatuiksi tai saaneet aivoinfarktin, eikä kukaan kaipaa heitä, koska kun on muuttanut pois kotoa, ei enää pidetä yhteyttä lapsuudenperheeseen. Sellainen on noloa ja häpeällistä. Lapselleen soittava äiti on häirikkö, joka ei anna lapsen kasvaa aikuiseksi!
Kuule: on ihan normaalia soittaa sille henkilölle, jolle on asiaa, oli se sitten oma lapsi, paras kaveri,autokauppias tai terveyskeskuksen ajanvaraus. Soittamiseen ei liity mitään väärää ja äidit saavat soitella lapsilleen kysyäkseen, tuletko sukujuhliin/jouluksi kotiin/perheen kanssa viikoksi Pariisiin. Äidit saavat myös olla huolissaan, jos lapset eivät soittoihin reagoi. Normaaliin kohteliaisuuteen kun kuuluu laittaa edes tekstari tyyliin "olet soitellut".
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:51"]
Kahden opiskelijan äiti
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä ala-arvoista siinä on? Helsingissä löytyy muumioituneita vainajia, joiden lapset ei ole vaivautuneet soittamaan, kun se napanuora on pitänyt katkaista. Ja löytyy nuoria, jotka on satuttaneet itsensä, tulleet hakatuiksi tai saaneet aivoinfarktin, eikä kukaan kaipaa heitä, koska kun on muuttanut pois kotoa, ei enää pidetä yhteyttä lapsuudenperheeseen. Sellainen on noloa ja häpeällistä. Lapselleen soittava äiti on häirikkö, joka ei anna lapsen kasvaa aikuiseksi!
Kuule: on ihan normaalia soittaa sille henkilölle, jolle on asiaa, oli se sitten oma lapsi, paras kaveri,autokauppias tai terveyskeskuksen ajanvaraus. Soittamiseen ei liity mitään väärää ja äidit saavat soitella lapsilleen kysyäkseen, tuletko sukujuhliin/jouluksi kotiin/perheen kanssa viikoksi Pariisiin. Äidit saavat myös olla huolissaan, jos lapset eivät soittoihin reagoi. Normaaliin kohteliaisuuteen kun kuuluu laittaa edes tekstari tyyliin "olet soitellut".
[/quote]
Olen ehdottomasti samaa mieltä, mutta ap:n lapsi on ollut vastaamatta vasta yhden illan, eli vielä ei ole syytä huolestua. Jos huomennakaan ei kuulu mitään, niin sitten voi jo huolestua.
ohis
Ehkä hän on mennyt iltapäivällä/illalla leffaan tai kirjastoon, jossa on pitänyt laittaa puhelin äänettömälle? Ehkä puhelin on jäänyt äänettömälle aamuluentojen jälkeen? Minulla on aina työpäivänikin ajan puhelin äänettömällä (kuten oli opiskeluaikana silloin kun olin luennoilla/kirjastossa/tietokoneluokassa) ja katson viestit+puhelut vasta sitten myöhemmin, kun on paremmin aikaa. Puhelin jää helposti äänettömälle, jos ei odota jotain tiettyä yhteydenottoa tai tulee jotain muuta puuhaa. Jos vietän aikaa ystävien seurassa, en halua räplätä puhelintani, koska se on mielestäni epäkohteliasta (haluan huomioita ystäväni, en puhelintani). Poikasi on voinut myös nukahtaa, olla urheilemassa jossain urheiluhallilla/uimahallissa (puhelin pukuhuoneen kaapissa) tai lukuisia muita vaihtoehtoja. Akku on voinut loppua eikä sitä aina jaksa tai huomaa ladata. Tai puhelin on voinut jäädä viikonloppuna jonkun kaverin luokse, eikä sille ole tullut tarvetta heti maanantaina. Minusta on ainakin toisinaan ihanan vapauttavaa olla puhelin äänettömällä ja muiden tavoittamattomissa. Kyllä poikasi sinulle soittaa viimeistään huomenna, ota iisisti nyt äläkä stressaa muutaman tunnin vastaamattomuudesta :)
Eipä vaan ehkä tee mieli puhua kenenkään kanssa. Olen 26-vuotias ja yleensä aina vastaan jos vanhemmat soittavat, mutta jos on huonompi päivä, annan soida äänettömällä. Tuntuu siltä, että on parempi antaa vanhempien ajatella etten kuullut puhelua tai olin kiireinen kuin vastata ja täräyttää että nyt ei huvita jutella. Jos ei huomennakaan noteeraa niin sitten vasta ihmettelisin. Laita tekstari ja odota huomiseen.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 22:23"]
Eipä vaan ehkä tee mieli puhua kenenkään kanssa. Olen 26-vuotias ja yleensä aina vastaan jos vanhemmat soittavat, mutta jos on huonompi päivä, annan soida äänettömällä. Tuntuu siltä, että on parempi antaa vanhempien ajatella etten kuullut puhelua tai olin kiireinen kuin vastata ja täräyttää että nyt ei huvita jutella. Jos ei huomennakaan noteeraa niin sitten vasta ihmettelisin. Laita tekstari ja odota huomiseen.
[/quote]
Tee tuota samaa mun opiskelevalle lapselle. En viitsi puhua sen kanssa enkä vastaa, vaikka tiedän, että sillä on todella tärkeää asiaa. Paskaako mun tarvii sitä kuunnella tai miettiä, millä bussilla sen kannattaa tulla lapsuudenkodissa käymään. Mulla on oma elämä, se ei kuulu siihen, vaikka luulee niin.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:31"]
Olisiko kannabisjengi saanut lapsesi pauloihinsa?
Onko ruokahaluja ja hilpeyttä? Sairaanloista onnellisuutta?
[/quote]
Noiden haittavaikutusten takia kannabis onkin laitonta. Tuollainen vehkeily ei kuulu pohjoismaiseen käytökseen!