Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisistä, jolla ei ole yhtenäistä astiasarjaa?

Vierailija
27.10.2014 |

Minusta on tosi outoa, että joillain aikuisilla ihmisillä ei ole yhtenäistä astiasarjaa. Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa ostain Villeroy & Bochia, Arabiaa tms. mutta yhtenäisiä sarjoja saa ihan ok halvemmiltakin "merkeiltä", jos rahasta on tiukkaa. Näyttää niin typerältä ja nololta, jos kahvi- tai ruokapöydässä on kaikenkirjavaa Ikeaa ja Tarjoustalon astiaa sekaisin. Mitä mieltä te muut olette?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Vierailija
2/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kertoo rikkinäisestä sielusta. Tekisin lastensuojeluilmoituksen ja myös ilmoituksen holhouksen tarpeesta, ettei tunnista peruskapitalistista tarvetta _omistaa_. Hyvin huolissani olen tällaisista ihmisistä, tuhoavat yhteiskunnan. Olisiko mahdollisuus kehitellä myös nettiadressi heidän kieltämisekseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:55"]

Juu, kertoo rikkinäisestä sielusta. Tekisin lastensuojeluilmoituksen ja myös ilmoituksen holhouksen tarpeesta, ettei tunnista peruskapitalistista tarvetta _omistaa_. Hyvin huolissani olen tällaisista ihmisistä, tuhoavat yhteiskunnan. Olisiko mahdollisuus kehitellä myös nettiadressi heidän kieltämisekseen?

[/quote]

No omistavathan he niitä eripariastioita! Samalla vaivalla voisi hankkia yhtenäistä sarjaa olevan perusastiaston.

Vierailija
4/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erikoista. Meillä lähinnä Arabiaa ja Ikeaa sekaisin sekä joitain satunnaisia astioita päälle. Samalta se ruoka niistä maistuu.

Vierailija
5/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi epäonnistuneita yksilöitä, eivät millään muotoa yhteiskuntakelpoisia. Epäilyttäviä jopa, sanoisin. Puuhaavat taatusti jotain, mikä ei kestä päivänvaloa. Poliisikin varmaan kiinnostuisi tämmöisistä ihmisistä.

Vierailija
6/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua käyttää yhtenäistä astiastoa vaan paljon erilaisia astioita. Ei tulisi mieleenkään hankkia esim. kahtatoista kappaletta samaa sarjaa olevia astioita. Minulla on lukemattomia määriä erilaisia laseja, lautasia, kuppeja, kulhoja jne. Ostelen niitä ihan fiiliksen mukaan ja katan pöydän samalla periaatteella. Kattaukseni on eräänlainen taideteos. 

Miksi pitäisi olla yhtenäinen astiasto? Missä sellainen sääntö on ;) 

Vierailija
7/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen huolissani ap: n kaltaisista ihmisistä, miten siellä porvoossa voidaan?

Vierailija
8/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän naurut. Kiitos!

Vierailija
9/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ja omalaatuinen. Lisäpisteitä saa vielä jos on esim. pienten keramiikkapajojen astioita ja vuosikertakeramiikkaa.

Tahtoisin itsekin ihan ainutlaatuiset astiat, sellaisen setin jota ei takuulla löydy keneltäkään muulta.

Vierailija
10/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans tärkeetä et astiat ovat samaa sarjaa. Tosin tiedostan itsekin, et mulla se menee jo vähän liiallisuuksiin asti. Mies hajotti kerran yhden päivän aikana 3 juomalasia, joita olin joskus ostanut 12 kpl. Koska niitä jäi jäljelle vaan 9 eikä kyseistä väriä ollut enää myynnissä niin annoin loputkin lasit pois ja ostin tilalle uudet 12 kpl kun en kestänyt ajatusta, että kattauksessa olisi eriparisia laseja.

Vierailija
11/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein tajua mitä teette niin monilla astioilla. Minulla on vain esim. 1 kuppi ja syvä lautanen, ei esimerkiksi yhtään matalaa. Mitä ihmettä varten niitä pitäisi olla? Eikö maailma olisi parempi paikka ilman turhia kippoja ja kaappitilaa? Jos perheessä on useampia jäseniä, voisi hyvin syödä vuoronperäänkin.

Vierailija
12/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äää. mitä väliä?

Vierailija
13/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Vierailija
14/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on ollu parempaa tekemistä kuin kerätä astiasarjaa.

Vierailija
15/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus, taas täältä av:lta saa lukea miten epäonnistunut elämäni on. En omista kaunista ja yhtenevää astiasarjaa, en omista hienoja kalliita käsilaukkuja, en omista edes upeita kenkiä! Kai se pitää alkaa nyt 40 vuotiaana laittamaan asioita kuntoon - mitä muuta minulla pitäisi olla, että pääsisin suosioosi ap?

Vierailija
16/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se outoa, jos kahden hengen taloudessa on vain 2 ruokalautasta? Ne ovat kyllä molemmat samanlaisia.

Vierailija
17/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtenäistä astiasarjaa, mutta mulla on elämä. Jossa aika hitosti muuta ajateltavaa ja rahareikää kuin joku evvk -astiasarja. 

Vierailija
18/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani oli näin. Lienee ihan tavallista ainakin ennen. Itse olen tarkka ja meillä kaikki astiat 'sarjaa'

Vierailija
19/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit astiasarjat ovat ihan turvallinen ratkaisu, ellei itsellä ole silmää ja rohkeutta yhdistellä esim. eri suunnittelijoiden ja eri aikakausien design-tuotteita. Meillä mm. Sarpanevan Kekkeri-sarjan lasit ja Folke Arströmin Focus de Luxet sopivat vallan mainiosti samaan kattaukseen Pentikin lautasten kanssa (itse kutomani pellavaliinan päälle). Rakastan kauniita astioita ja aterimia yli kaiken, mutta mikäli jonkun astiamaku ja kattaustyyli pokkeaa omastani ei se ole millään tavoin minulta pois. Kukin kattaa tavallaan. Lapsiperheissä ihan järkevä ja hauskakin PeppiPitkätossumainen sekalainen astiakokonaisuus voi olla omalla tavallaan varsin valloittava. Eräässä suurperheessä tiedän juomalaseina käytetyn pilttipurkkejakin, eipä tarvinnut murehtia rikkoontumista, lapsetkin saivat omilla tiskivuoroillaan ihan rennosti kolostella :)

Kattamisen iloa ja hyviä ruokailuhetkiä meille kaikille!

Vierailija
20/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:22"]

Onko se outoa, jos kahden hengen taloudessa on vain 2 ruokalautasta? Ne ovat kyllä molemmat samanlaisia.

[/quote]

On se vähän. Itselläni on 10 hengen täydellinen Arabian arkiastiasto, toinen Villeroy & Bochin perusastiasto 6 hengelle ja juhla-astiasto edelliseltä merkiltä keräyksessä. 2 hengen talous, tosin suurin osa astioista oli jo yksin asuessani. Aloitin keräämisen 17-vuotiaana. -ap