Miehi väittää ettei anjovis-nimistä kalaa olekaan!
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:52"]
Onhan olemassa anchovis kala! Joten olette väärässä! Ap
[/quote] Hyva ap! Keta nyt naurattaa? http://en.wikipedia.org/wiki/Anchovy
[/quote]
'Anchovy' on suomeksi 'sardelli', ks. vaikka fi.wikipedia kun näköjään osaat.
Oletteko käyttäneet tuota Miehi -maustetta? Onko herkullista, vai liian tulista näin suomalaiseen makuun?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:35"]Luulin tosi pitkään, että anjovis on mauste.
[/quote]
Sekoitit varmaan anikseen :)
Suosittelen kaikille lemmikiksi savukaloja. Kasvatimme niitä lapsuudessani mökillä, muuta ei tarvita, kuin savusauna ja tilava akvaario.:) Hoitavat käytännössä itse itsensä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:46"]
[/quote]
[/quote]The strong taste people associate with anchovies is due to the curing process. Fresh anchovies, known in Italy as alici, have a much milder flavor.[29] In Sweden and Finland, the name anchovies is related strongly to a traditional seasoning, hence the product "anchovies" is normally made of sprats[30] and herring can be sold as "anchovy-spiced". Fish from the Engraulidae family are instead known as sardell in Sweden and sardelli in Finland, leading to confusion when translating recipes.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:55"]
Mä luulin joskus lukioikäisenä että anjovis on kasviperäinen aine, tyyliin kapris, parsa tms. Luin kerran jotain Harlequin-romaania ja siinä päähenkilön kissa söi anjoviksia. Ihmettelin kaverilleni että aika outo kissa. =D
[/quote]
Mä olen luullut ihan samaa, ehkä vähän nuorempana kuin lukioikäisenä, mutta silti. :D
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:35"]Luulin tosi pitkään, että anjovis on mauste.
[/quote]
Sekoitit varmaan anikseen :)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:49"]
Oletteko käyttäneet tuota Miehi -maustetta? Onko herkullista, vai liian tulista näin suomalaiseen makuun?
[/quote]
Ei ole tulinen eikä ylipäänsä mauste, se on hailien perheeseen kuuluva kala. Saisi siitä varmaan tulistakin, mutta käytännössä suomalaiset ovat sitä lähinnä syöneet Lidlin "janssoninkiusauksessa", joka on ihan perus suola/pippurituote eikä ollenkaan vahvan makuinen. Jos oikeesti katsotte niin kyllä siinä paketissa myönnetään ettei ole oikeista janssoneista tehtyä, sitä vain harvoin tulee kiireessä niin tarkkaan niitä tekstejä syynättyä. Ja jos nyt ihan rehellinen olen niin musta se on melkein parempaa. Aito jansson on oikeessti aika rasvaista, miehi on jotenkin raikkaampi ja tietenkin terveellisempi - kun ei suolan kanssa ala liikaa läträtä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:35"]Luulin tosi pitkään, että anjovis on mauste. [/quote] Sekoitit varmaan anikseen :)
[/quote]
Anukseen
Anjoviskala on kotoisin Välimereltä, jonka rannoilla taateli- ja nuudelipuut verkkaan huojuvat.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:46"]
[/quote]
[/quote] 'Pike' on suomeksi 'hauki', katso vaikka sanakirjasta.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:42"]
Kyllä semmoinen kalalaji on ihan oikeasti olemassa. Mun mielestä muistuttaa ulkoisesti äkkiseltään vähän muikkua.
[/quote]
Linkkaatko kuvan? :) Me halutaan nähdä!
[/quote] Numero 30 linkkasi jo.