Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökihtainen avustaja. Miten sellaisen saa?

Vierailija
27.10.2014 |

Lapsella todettiin add mooooneeeen vuoden taistelun jälkeen. On tehostetun tuen piirissä normiluokalla. Luokassa assistentti. Miten saisin pojalle henkilökohtaisen avustajan? Assarista ei hyödy kun on vaan osan tunneista paikalla.
Mistä voisi asiaa kysellä?
Avustajalle olisi tarvetta myös kotona iltapäivällä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinkunnan sosiaalitoimeen lääkärinlausunnon kanssa. Sieltä saa henkilökohtaisen avun päätöksen, jos kriteerit täyttyy. Avustaja pitää hankkia itse, vaikka mol-sivuston kautta. Terv. pyörätuolilla liikkuva, jolla osa-aikainen avustaja.

Vierailija
2/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi add tarvitsee henkilökohtaisen avustajan? (Add on nykyisin nimeltään vain adhd ilman ylivilkkautta. Eli tarkkaavaisuushäiriö.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan vammaispalveluun hakemus.

Vierailija
4/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nykyään henkilökohtaista avustajaa ei taida saada kuin kehitysvammaiset ja vaikeasti liikuntavammaiset ihmiset. Mikään ei tietysti estä yrittämästä.

Vierailija
5/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolmosen lapsella on tuo myös ja en näe unta, että saisimme jonkun henkilökohtaisen avustajan. Englannin tunnilla on pienryhmässä. Tukiopetusta saa erikseen, jos tarvitsee joskus. Muissa aineissa ei ole tarvinnut.

Vierailija
6/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on todiste siitä miten hukassa voi vanhemmuus olla. Ihanko pitäisi saada verovaroin järjestetty avustaja lapselle, ei pelkästään kouluun vaan kotiin!!! Jokainen voi tietenkin omalla rahalla palkata kotiinsa kenet haluaa, mutta siitä ei taida nyt olla kyse. 

Mä en kehtais tehdä tollasta aloitusta edes tänne nimettömänä.

Vierailija
7/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille vastauksille. Kuulin että olisi mahdollisesti oikeus saada, siksi kysyn.
Nro7, kiva että sinä olet täydellinen ja tiedät kaikesta kaiken. Good for you.

Vierailija
8/8 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,
Mä oon ollu avustajana mm. parkinsonia sairastavalle naiselle joka liikkui itse ja ms tautia sairastavalle naiselle joka liikkui itse. Eli ei tarvitse välttämättä olla liikuntavammainen tai kehitysvammainen.
Lääkärin kautta kannattaa tiedustella lausuntoa yms. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan