Mirenasta järkyttäviä kipukohtauksia vielä vajaan kolmen vuoden jälkeenkin?
Ajattelin nyt täältä vähän vertaistukea hakea. Olen ensi viikolla menossa gynelle tarkastuttamaan tilanteen kierukan osalta.
Ongelma Mirenan kanssa on se, että vielä kahden vuoden jälkeenkin asennuksesta (muutaman kuukauden päästä tulee kolme vuotta täyteen) tulee välillä ihan järkyttäviä kramppeja ja kipukohtauksia. Selkeästi liittyy Mirenaan, koska sen asennuksen jälkeen tällainen alkoi, eikä ole koskaan lakannut. Myös vuodot tulevat miten sattuu. Ja ällöin asia nyt tässä, että jos joudun pidättämään sitä ns. kakkoshätää (tiedätte varmaan), niin krampit iskevät tuonne naisten puolelle. Ennen Mirenaa tätä ei tapahtunut.
Onko muilla samoja ongelmia? Oletteko joutuneet poistattamaan kierukan tämän takia tmv.
Lääkärille kun valitan niin aina kuittaavat sillä, että koska olen synnyttämätön nainen niin kohtuni on niin pieni, että siksi reagoi näin kierukkaan. Itseä vaan ahdistaa, että entä jos kroppani sitten joskus reagoi myös vauvaan samalla lailla. Tosi tyhmä asia ja olen tyhmä kun tätä mietin, mutta ahdistaa vaan välillä.
Kommentit (2)
On samoja ongelmia ollut. Syynä voi olla esim. tulehdus, joka aiheuttaa tai kierukan siirtyminen pois paikoiltaan. Tai sitten vaan liian pieni kohtu synnyttämättömällä, joka aiheuttaa ne kivut.
Vauva on luonnollinen asia kohdulle, hormoneita eirttävä muoviväkkyrä ei.