Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalaisten alkoholinkäyttö (tuliaiset)

Vierailija
27.10.2014 |

Olen lähdössä Yhdysvaltoihin piakkoin ja yövyn isäntäperheessä. Haluan heille viedä suomalaisia tuliaisia ja mielessä kävi toki perinteinen salmari/jallupullo, mutta tässä mietinkin onko alkoholi kuitenkaan sopiva tuliainen tuntemattomalle amerikkalaiselle perheelle.

Joten jos joku sattuu tietämään asiasta ottaisin mielelläni tietoa vastaan arvostavatko jenkit alkoholilahjoja tai pahastuvatko sellaisesta jos eivät itse satu alkoa käyttämään, siitä kun ollaan täällä Suomessakin montaa mieltä onko sopiva lahja..

Toki saa heitellä muitakin ideoita mitä ois hyvä viedä Suomesta sinne meren taa :)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamon uistimen uistin jos perheessä kalastajia, naisväelle Marimekon huivi ja pöytäliina, lapsille tatua ja patua enkuksi, lakkalukööri ja ruislimppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:18"]

Hyvin monet ulkomaalaiset pitävät salmiakkia iljettävän makuisena.

[/quote]

Hyvinhän salmiakkikossu Anthony Bourdainille maistui, sanonpahan vaan.
[/quote]Se juoppo nyt kiskoo mitä viinaa tahansa.

Vierailija
44/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin näistä jalostamaan:

- Fazerin suklaa

- Lakat

- Kantarellit

- Poro

- Tyrni

- Muumi

Ja sanoisin vielä, että olisin tuonut kuivauskaapin ritilät, mutta ei mahtunut koneeseen.

Vierailija
45/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien usein kivituikkuja tai aaltotuikkuja. Scandinaavinen design on tosi in tällä hetkellä maailmalla, ja aina noista on tykätty ennenkin.

Vierailija
46/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:01"
Ja sanoisin vielä, että olisin tuonut kuivauskaapin ritilät, mutta ei mahtunut koneeseen.
[/quote]

Kantapään kautta olen oppinut, ettei kuivauskaapista olisi täällä mitään hyötyä, kun astiat pitää kuitenkin kuivata heti pyyhkeellä, ettei kova vesi jätä kamalia jälkiä.

Vierailija
47/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaset tykkää rieskoista

Vierailija
48/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain aikaa sitten italialaiselle perheelle tuliaisiksi Fazerin suklaata, tummaa ja maitosuklaata. Tykkäsivät todella paljon, vaikka itse olin luullut Italian olevan joku suklaan luvattu maa, niin he sanoivat, että tykkäsivät suomalaisesta suklaasta paljon enemmän - kuulema meidän imelähkö maitosuklaakin maistuu paljon enempi oikealta suklaalta kuin heidän sokeriset suklaat. Tietysti varmaan osa hehkutuksesta oli kohteliaisuuttakin, mutta kyllä he aika nopeaan tahtiin lohkoivat lisää levyistä, ei kauaa muutama levy kestänyt. :) Lisänä taisin viedä jonkun Pentikin tarjottimen, jossa oli Marimekko-kuosiset patalaput ja perheen äiti otti ja ripusti ne heti keittiöönsä ja kiitteli ihan tuhannesti. Kielimuuri oli kyllä melkoinen, että en tiedä, luuliko äiti minun tuoneen satojen eurojen designiä, kun yritin hitaasti ja tönkösti selittää "finnish design marimekko design", mutta pääasia, että tykkäsi. 

Alkoholi on mun mielestä aina vähän huono tuliaisena, jos ei tunne lahjansaajaa. Itse en välittäisi esimerkiksi jostakin jallupullosta yhtään, toki eleenä arvostaisin, mutta kaappiin se jäisi pölyttymään. Eli mielummin vaikka sitä suklaata, jotakin pientä Marimekolta, Pentikiltä tms. 

Vierailija
49/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:02"]

Vien usein kivituikkuja tai aaltotuikkuja. Scandinaavinen design on tosi in tällä hetkellä maailmalla, ja aina noista on tykätty ennenkin.

[/quote]Naitako? Saa  joka rihkamakaupasta.  http://www.pier1.com/Round-Tealight-Holder/2599981,default,pd.html?utm_source=Google&utm_medium=PLA&utm_campaign=google_pla&utm_content=2599981&s_cid=pla0000003&s_kwcid=AL!4347!3!46548599837!!!g!88067628317!&gclid=&ef_id=Utri3AAABDyYTo5c:20141027182313:s

Vierailija
50/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen useasti vienyt tuliaisiksi

2 Iittalan kivi tuikkua

Joku kaunis luontokirja Suomesta on aina ollu tosi pidetty lahja

Fazerin suklaata tai joku fazer rasia pakkaus

lapsille jotain muumiaiheista, esim englanninkielinen satukirja, riippuen lasten iasta tai kerran toin pienille lapsille yhteisen satukirjan joulupukista enkuksi koskahan kaikki tietaa etta joulupukki asuu suomessa ;)

Naista lahjoista on aina pidetty todella paljon ja olen esim. kertonut iittalasta ja miten arvostettu design brandi maailmalla, tama on ollut suosituin lahja. Kerran myos vein puiset salad servers (en muista nimea suomeksi) ja kerroin etta on kasintehdyt suomessa...

Tassa omia vinkkejani.. Missaan nimessa en veisi alkoholia etenkin jos perhe sattuu olemaan kristitty wi tallasta lahjaa arvosteta vaikka he viinia joisikin kotonaan.. En myoskaan lahtisi mitaan muuta ruokaa viemaan suklaan lisaksi.. Toivottavasti oli jotain apua :)

Vierailija
51/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erehdyin viemään ylpeänä salmikkia. Järkyttyivät mausta ja tarjosivat pussia takaisin kum eivät viitsineet pois heittää. Eli EI salmiakille.

Vierailija
52/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

49:hän sen totesi!

Jallu!

Kotimaista, ainutlaatuista ja kelpasi Marsalkka Mannerheimille, joten saa luvan kelvata jollekin Ameriikan ilmestykselle.

Vierailija
53/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitään ideaa lapsille Mauri Kunnaksen englanninkielistä kirjaa viedä? Oon itse niiden kirjojen keräilijä, joten ois myös vähän henkilökohtaisempi lahja.

Ne viinakset taidan jättää suosiolla ostamatta, eipähän tuu mitään ongelmia sen suhteen!

ap

Vierailija
54/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:27"]

Itse olen useasti vienyt tuliaisiksi

2 Iittalan kivi tuikkua

Joku kaunis luontokirja Suomesta on aina ollu tosi pidetty lahja

Fazerin suklaata tai joku fazer rasia pakkaus

lapsille jotain muumiaiheista, esim englanninkielinen satukirja, riippuen lasten iasta tai kerran toin pienille lapsille yhteisen satukirjan joulupukista enkuksi koskahan kaikki tietaa etta joulupukki asuu suomessa ;)

Naista lahjoista on aina pidetty todella paljon ja olen esim. kertonut iittalasta ja miten arvostettu design brandi maailmalla, tama on ollut suosituin lahja. Kerran myos vein puiset salad servers (en muista nimea suomeksi) ja kerroin etta on kasintehdyt suomessa...

Tassa omia vinkkejani.. Missaan nimessa en veisi alkoholia etenkin jos perhe sattuu olemaan kristitty wi tallasta lahjaa arvosteta vaikka he viinia joisikin kotonaan.. En myoskaan lahtisi mitaan muuta ruokaa viemaan suklaan lisaksi.. Toivottavasti oli jotain apua :)

[/quote] 

Siis tuo wi piti olla ei! :)

Vierailija
55/55 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänä kesänä viimeksi (tapana käydä joka kesä Floridassa), vein Fazerin mustikkasuklaata (meni kuin kuumille kiville). Oletko minnepäin menossa? Itse vein pikavisiitillä Michiganiin parille sukulaisille "lapin kinttaat", sellaset harmaat aitovillaset missä on lapinväreissä olevaa kirjailua ja tupsu resorissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi