Cannabiskokeilu pilaa tyttäreni elämän?
Hän jäi polttamisesta kiinni nyt 17vuotiaana -> sossut, lasu kaikki mahd. kimpussa.
Ei saa alottaa ajokortin ajamista välttämättä silloin kuin muut ikäisensä! pitää pissata tietty aika purkkiin, jotta saadaan varmennus!!
Hän ei pääse sosiaali -terveysalalle opiskelemaan, ja irtisanottiin päiväkodista jossa teki sillointällöin keikkaa.
Miten cannabiksesta kiinnijääminen voi vaikuttaa näin paljon? Onko teillä kokemusta? Onko tämä totta? :( Kamalaa katsoa kun tyttö on aivan totaalisen rikki!..
Kommentit (230)
Oon niin ymmälläni miten joku vielä uskoo tätä HUUME propagandaa kun on internet käytössä.
3 sivua tekstiä kauhun, pelon ja propagandan sekoittamilta ihmisiltä jotka eivät tiedä mitään koko aiheesta, puhumattakaan että olisi jotain kokemusta. Hävetkää!
Viestiin nro 1. kieltolaki aiheuttaa 99% kaikista kannabikseen liittyvistä ongelmista, haitoista ja lieveilmiöistä.
Mitkään päihteet eivät ole hyväksi alle 25 vuotiaille, alkoholia en suosittele kenellekkään, koskaan sillä se on A-luokan kovin huume, kovempaa mitä suonensisäisesti käytettävät.
Kannabis on kasvi, lääkeyrtti, mieto päihde ja psykedeeli.
Sen käyttö ja kasvatus tulisi olla kaikille maailmassa eläville ihmisille perusoikeus.
Kiitos vastauksista! Tiedän kyllä kannabiksen "haitat" mutta en itse pidä sitä kovinkaan pahana asiana, ellei ihan jokapäiväiseksi mene,Tätä en tietenkään tyttärelle ole sanonut. Tahdon, että oppii virheistään! Tyttö kertoi myös itse, ettei olisi koskaan käyttänyt jos olisi tiennyt nämä seuraukset, ei osannut odottaa kuulemma vastaavaa.. En minäkään. Tänään taas tyttären kanssa keskustelemaan asiasta :-(
Lievää ylireagointia viranomaisilta. Aika ikävä tilanne. Ymmärtäisin jos olisi vahvemmat aineet kyseessä, mutta kannabis on alkoholia vaarattomampaa.
Cannattaa sanoa tyttärelle että pysyy mieluummin cannabiksessä kuin siirtyis esim cocaiiniin, cannabis rentouttaa, coca tappaa. Siis cocaiini ja ei cocis
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:20"]
3 sivua tekstiä kauhun, pelon ja propagandan sekoittamilta ihmisiltä jotka eivät tiedä mitään koko aiheesta, puhumattakaan että olisi jotain kokemusta. Hävetkää!
Viestiin nro 1. kieltolaki aiheuttaa 99% kaikista kannabikseen liittyvistä ongelmista, haitoista ja lieveilmiöistä.
Mitkään päihteet eivät ole hyväksi alle 25 vuotiaille, alkoholia en suosittele kenellekkään, koskaan sillä se on A-luokan kovin huume, kovempaa mitä suonensisäisesti käytettävät.
Kannabis on kasvi, lääkeyrtti, mieto päihde ja psykedeeli.
Sen käyttö ja kasvatus tulisi olla kaikille maailmassa eläville ihmisille perusoikeus.
[/quote]
Ei kyseessä ole kauhu eikä pelko, vaan ihan vain yksinkertaisuus, heikkolahjaisuus ja asioiden huono hahmotuskyky.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:34"]Lievää ylireagointia viranomaisilta. Aika ikävä tilanne. Ymmärtäisin jos olisi vahvemmat aineet kyseessä, mutta kannabis on alkoholia vaarattomampaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä! Huh, kamalaa stressiä näin "pienestä" asiasta..:(
-alkuperäinen
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:37"]
Cannattaa sanoa tyttärelle että pysyy mieluummin cannabiksessä kuin siirtyis esim cocaiiniin, cannabis rentouttaa, coca tappaa. Siis cocaiini ja ei cocis
[/quote]
Cokis tappaa 100% varmasti mutta ensin se aiheuttaa, ylipainoa, sydän -ja verisuonitautia, diapetestä, syöpää............
Study: Saccharin And Sugar Found More Addictive Than Cocaine | Wake Up World
Makeutusaine yhtä addiktoivaa kuin kokaiini | Terveys | Iltalehti.fi
Keksit ovat yhtä koukuttavia kuin huumeet | Ruoka | Iltalehti.fi
Rotta koukuttuu pahemmin täytekekseihin kuin huumeisiin | Yle Uutiset | yle.fi
Tutkijat varoittavat: Energiajuomista nuorille vakavia seurauksia | Perhe | Iltalehti.fi
Juoko lapsesi energiajuomia? Tuore tutkimus paljasti pelottavat seuraukset! - Artikkelit | Makuja
”Sokeri on uusi tupakka” | Uusi Suomi
Tutkijat: Nopeat hiilihydraatit lisäävät ruokariippuvuutta - Ruoka - Ruoka - Helsingin Sanomat
Sokerilla karuja vaikutuksia - tunnetko nämä sokeripommit? - Terveys - Ilta-Sanomat
Uusi tutkimus: Jo yksi virvoitusjuoma päivässä lisää sydänkuoleman riskiä | Terveys | Iltalehti.fi
”Hyökyaalto” uhkaa ihmiskuntaa: syinä sokeri ja viina | Uusi Suomi
Sokerintarve on kokaiininhimoa vahvempi | Tieteen Kuvalehti
WHO suosittelee rajua sokerin vähentämistä | Elintavat | Iltalehti.fi
Sokerijuomien lihottavuudesta lisää todisteita | Elintavat | Iltalehti.fi
Yle: Sokeri pahinta nestemäisenä - näitä sinun tulee välttää - Terveys - Ilta-Sanomat
Sokeri uhkaa sydäntä - Artikkelit - Tiede
Eat Chocolate To Get Thin? Study Touts Cocoa For Weight Loss
Suklaa tervehdyttää bakteerien avulla - Uutiset - Tiede
Illalla televisiossa: Näin sokeri voi myrkyttää elimistöäsi - Viihde - Viihdeuutiset - Ilta-Sanomat
Se alkaa: Ensimmäinen EU-maa kielsi energiajuomien myynnin alaikäisille - Uutiset - Talouselämä
Varo näitä muka-terveellisiä piilosokeripommeja | Terveys | Iltalehti.fi
Vain yksi muutos ruokavalioon: Paino laskee ja makuaisti paranee kuukaudessa! - Artikkelit | Makuja
Kevytlimsoilla yllättävä psykologinen vaikutus
Tutkimus: Makeutusaineet voivat edistää diabeteksen puhkeamista
Sokeripäiväkirjat paljastavat: Suomalaislapset syövät liikaa sokeria | Yle Uutiset | yle.fi
Aivotutkija: Sokeri altistaa lapset riippuvuuksille
"Sokeri on aikamme vaarallisin huume" - Uutiset - Talouselämä
Sokeri hallitsee Maijan elämää: "Olen täysin riippuvainen" | Terveys | Iltalehti.fi
Näin sokeri tuhoaa terveytesi | Terveys | Iltalehti.fi
Huolestuttava ilmiö USA:ssa: energiajuomat aiheuttivat 12 000 sairaalareissua | Uusi Suomi
Sokerilimut yhteydessä 180 000 kuolemaan - Tiede.fi
Energiajuomat aiheuttavat rytmihäiriöitä? - Tiedeuutiset - Ilta-Sanomat
Natural Cures Not Medicine: Death by sugar!
Tunnettu lääkäri paljastaa sydän- ja verisuonitautien todellisen syyn
Natural Cures Not Medicine: The Connection Between Sugar and Cancer
Tutkijat: Makeutusaineet lisäävät makeanhimoa | Laihdutus ja painonhallinta | Iltalehti.fi
Higher Perspective: 10 Horrifying Reasons Why Sugar is Bad For You
The Harmful Effects of Simple Sugars | Natural Remedies For Total Health
Professori: Sokerilla iso rooli sydän- ja verisuonitautien synnyssä - Studio55.fi
‘Sugar is As Addictive As Heroin’ Says Study | Collective-Evolution
Alhainen verensokeri suojaa aivoja - Tiede.fi
Kidney risk of two fizzy cans a day: Sugar used in drinks raises blood salt levels | Mail Online
Natural Cures Not Medicine: Aspartame Kills
Natural Cures Not Medicine: Patent confirms that aspartame is the excrement of GM bacteria
Aspartame: Genetically Modified Bacterial Excretions in Your Food And
Aspartame Damages The Brain at Any Dose
Aspartame Linked to Leukemia & Lymphoma in Groundbreaking Study | Collective-Evolution
The Shocking Story of How Aspartame Became Legal | Collective-Evolution
Aspartame-Cancer Link Exposed: Increasing Your Cancer Risk | TruthTheory
Aspartame May Be Added To Dairy Products As Hidden Additive | Collective-Evolution
Study Links Aspartame To Fast-Paced Decline in Kidney Function | Collective-Evolution
80 kiloa laihtunut Antti pääsi eroon diabeteslääkkeistä: "Jätin sokerin"
Katso ja kauhistu, mitä limu tekee teinien aivoille - Tekniikka&Talous
Mä tiedän lukemattomia alkoholisteja, jotka työskentelevät lasten kanssa päivittäin.
eihän ap.n tapauksessa puututa kuin siihen laittomuuteen, ei ihmisen riippuvuuteen.
Siis mitä helevettiä?? Pahoittelen rumaa kieltäni, mutta ovatko av:llä kirjoittavat henkilöt itse jotakin pössyttelijöitä? Minulla on ystävä joka on jo monet vuodet poltellut (aloitti yläasteella) ja tyypin persoonallisuus on muuttunut täysin. Ihmiset ketkä sanovat ettei kannabis ole haitallista, ovat täysiä idiootteja. Ennen niin mukava poika muuttui täysi passiiviseksi henkilöksi eikä hänen elämään mahdu enää kuin ne polttelijat ja kannabis. Harmittaa. Että älkää te siellä puolustelko tätä "lääkeainetta".
Huomaa että Suomessa tulis antaa vieläkin kovemmat rangaistukset ku näitä pössyttelujöitä näköjään riittää. Itse vierestä seuranneena en ole huomannut että kannabiksesta mitään hyötyäkään olis. Koulu jää kesken ku mieluummin jää kotia pössyttelemään. Sossun rahat menee siihen huumeeseen ja sit valitetaan Ku ei oo ruokaa. Myös tulee tosi tunteettomaks eikä välitä mistään mitään. Ehkä ne huumeet joillekin sopii mut turha jauhaa kuinka ne ei vaikuta mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:04"]
Huomaa että Suomessa tulis antaa vieläkin kovemmat rangaistukset ku näitä pössyttelujöitä näköjään riittää. Itse vierestä seuranneena en ole huomannut että kannabiksesta mitään hyötyäkään olis. Koulu jää kesken ku mieluummin jää kotia pössyttelemään. Sossun rahat menee siihen huumeeseen ja sit valitetaan Ku ei oo ruokaa. Myös tulee tosi tunteettomaks eikä välitä mistään mitään. Ehkä ne huumeet joillekin sopii mut turha jauhaa kuinka ne ei vaikuta mihinkään.
[/quote]
Niin, syitä ja seurauksia on joskus vaikea erottaa toisistaan.
Alkoholi kiellettävä heti! Kahdesta minun yläasteaikaisesta luokkatoveristanikin tuli täysipäiväisiä juoppoja. Sossun rahat menevät kaikki juomiseen, eikä puhettakaan työpaikoista tai muista. Faktaa on myös se, mitä tuhoja alkoholi aiheuttaa elimistöön.
Sillä ei ole mitään merkitystä että SINÄ osaat käyttää kohtudella, tai tuhannet muut, vaan se nyt merkkaa että maailmassa on liikakäyttäjiä ja sikis kiellettävä heti kaikilta aivan kuten kannabiskin. WHO sitäpaitsi raportoi jo vuosia sitten että kannabis on vaarattomampaa kuin alkoholi tai tupakka, joten ei mitään perustetta olla kieltämättä alkoholia kun se kerran on vaarallisempaa kuin jo kielletty kannabis.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:03"]
Siis mitä helevettiä?? Pahoittelen rumaa kieltäni, mutta ovatko av:llä kirjoittavat henkilöt itse jotakin pössyttelijöitä? Minulla on ystävä joka on jo monet vuodet poltellut (aloitti yläasteella) ja tyypin persoonallisuus on muuttunut täysin. Ihmiset ketkä sanovat ettei kannabis ole haitallista, ovat täysiä idiootteja. Ennen niin mukava poika muuttui täysi passiiviseksi henkilöksi eikä hänen elämään mahdu enää kuin ne polttelijat ja kannabis. Harmittaa. Että älkää te siellä puolustelko tätä "lääkeainetta".
[/quote]Sinä se tässä idiootti olet. Tottakai käytös voi olla erilaista vaikutuksen alaisena (useimmiten käyttäjä on passiivinen ja laiska, rentoutunut), mutta PYSYVÄSTI kannabis ei todellakaan luonnetta muuta. Tuolla pojalla on muita ongelmia, eikä syy siihen todellakaan ole kannabis. Kuinka yksinkertainen ihminen voi olla? Etkö osaa erotella syitä ja seurauksia? Jos minulla on päänsärky ja otan siihen särkylääkettä, niin sinun logiikallasi minun ongelma on se Burana.
Ja mitä varsinaiseen aloitukseen tulee niin ihan älytöntä ylireagointia. Itsekin polttelen silloin tällöin kannabista, ja sairaanhoitaja olen. Onneksi tällä alalla ollaan sen verta perillä asioista ettei pössyttelyä pidetä heroiinin piikittämisen ja huoraamisen esiasteena, vaan tiedetään että kannabis tosiaan on todella haitaton päihde, etenkin tupakkaan ja alkoholiin verrattuna
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:27"]
Kiitos vastauksista! Tiedän kyllä kannabiksen "haitat" mutta en itse pidä sitä kovinkaan pahana asiana, ellei ihan jokapäiväiseksi mene,Tätä en tietenkään tyttärelle ole sanonut. Tahdon, että oppii virheistään! Tyttö kertoi myös itse, ettei olisi koskaan käyttänyt jos olisi tiennyt nämä seuraukset, ei osannut odottaa kuulemma vastaavaa.. En minäkään. Tänään taas tyttären kanssa keskustelemaan asiasta :-(
[/quote]
Etkö pidä pahana, jos tytär pamahtaakin psykoosiin. Onko riittävä "haitta"? Näen jatkuvasti työssäni psykiatrisessa sairaalassa näitä, jotka menevät psykoosiin kannabiksen käytön seurauksena. Näen myös näitä, jotka vuosia polttelevat, passivoituvat ja syrjäytyvät ja lopuksi löytävät itsensä sieltä osastolta.
Nyt käytön puolustajat sanovat, että olisivat ehkä sairastuneet muutenkin. On olemassa monia tutkimuksia, missä on havaittu, että etenkin nuorena aloitettu kannabiksen käyttö lisää psykoosiin sairastumisen riskiä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 23:24"]
Huumehörhöt kokoontuu
[/quote]
Samaa mieltä. Siellä ne kukat kasvaa vaatekomerossa varastettujen lamppujen alla :). Mikäs niitä on siellä hoidellessa, kun ei tarvitse aamulla nousta duuniin.
^
Sinulle, oi kaikkitietävä sairaanhoitaja. On tutkittu juttu että kannabis muuttaa pitkään käytettynä aivojen rakennetta, varsinkin persoonallisuuteen vaikuttavia alueita (otsalohko), jolloin ihmisen persoonallisuus muuttuu. En ole typerä, tiedän että kannabiksen vaikutuksen alaisena ihminen on passiivinen ja saamaton, mutta pitkään käytettynä kyseinen huume muovaa luonnetta.
Terv. Nro 70, fiksumpi 16 vuotias kuin sinä, luultavasti yli kolmekymppinen joka yrittää oikeuttaa laittomat puuhansa vetoamalla siihen että on terveysalalla, eli fiksumpi kuin me muut. Toivottavasti et ikinä hoida minua.
Kaikki lentokentän hommatkin on poissuljettu.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 16:00"]
Onneksi ei ole vielä 18, siitä jäisi pysyvä merkintä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:26"]
Kyllä käy sääliksi nuorta tyttöä. Olisipa osannut pysyä kaukana huumeista. Mutta mielestäni ihan oikein, että lasten kanssa ei työskentele huumeden käyttäjä. Se kerran kokeilu voi kuitenkin muuttua säännölliseksi käytöksi. Ja lain mukaan kannabiskin on huume, vaikka kaikki ei niin ajattelekaan.
[/quote]
Lain mukaan on, mutta niin oli alkoholikin aikoinaan. Onneksi sekin typerä laki kumottiin, kuten käy kannabiksenkin kohdalla, Suomessa vähän hitaammin, mutta isommassa maailmassa tämäkin laki on jo uudistuksen hampaissa. Mitä pahaa säännöllisessä kannabiksenkäytössä on, kunhan ei aja jne. samat hommat kuin alkoholin kanssa?
Kannabis ei ole koskaan, koskaan tappanut ketään! Ei ole yhtään dokumentoitua perheväkivaltatapausta, jossa syynä olisi ollut kannabis (vrt, alkoholi). Ja näytä yksikin puolueeton tutkimus, jossa kerrotaan kannabiksen aiheuttavan jotain negatiivista? Päin vastoin, sillä on monia terveyshyötyjä ja tämän on lääkeyhtiötkin huomanneet. Koko ajan kannabiksesta yritetään jalostaa jotain patentoitavaa, sääli ettei synteettistä kannabista ole saatu vielä toimimaan.
[/quote]
Kyllä kannabiksesta voi seurata negatiivisiakin asioita. Ainakin se voi laukaista psykoosin, kuten eräällä tutullani. Jos menee kannabispäissään ajelemaan autolla, ei sekään ole välttämättä kovin terveellistä. Eri asia on, pitääkö sen näiden asioiden takia pysyä laittomana.
[/quote]
Sinun tuttusi ei ole saanut psykoosia, vaan olet lukenut että se on mahdollista, joskin todennäköisyys on pienempi kuin ruokaan tukehtuminen. Toisekseen, myös kännissä ajelu on vaarallista, eikä viinaa silti ole kielletty, vaan se kännissä ajaminen.
[/quote]
Minun perheenjäseneni on "saanut" psykoosin usemmankin kerran, mielenterveysongelmat sen jälkeen kroonistuneet ja pahentuneet jatkuvasti. Noin se alkoi, teini-iässä viattomana kokeiluna. Nyt vuosikymmen myöhemmin ei hyvältä näytä, sekakäyttöä ja mt-ongelmia joihin ei suostu hakemaan apua. Ei töitä, ei ystäviä eikä kohta varmaan kämppääkään. Ja kaikki alkoi kun kannabiksen polttelu oli kivempaa kuin koulunkäynti tai työpaikka. Eli kyllä kannattaa panna kova kovaa vastaan ihan alussa.
Ja jos koulutuksesi sallisi sinun ajatella sitä, millaisella aineksella tuo tutkimus on tehty, tajuaisit, ettei se kerro muuta kuin sen, että lapset joilla oli vaikeaa hakivat helpotusta oloonsa kaikesta mahdollisesta, eivätkä menestyneet kuin lapset, joilla ei ollut vaikeaa. Ei se ollut mikään sokkotesti, jossa valitaan tutkimuskohteet sattumanvaraisesti... Propagandaa siinä missä porttiteoriakin.
Jos tuollaisiin roskatutkimuksiin uskoisivat kaikki ihmiset, miksi kannabista on laillistettu/oltaisi laillistamassa niin monessa sivistysmaassa?