Cannabiskokeilu pilaa tyttäreni elämän?
Hän jäi polttamisesta kiinni nyt 17vuotiaana -> sossut, lasu kaikki mahd. kimpussa.
Ei saa alottaa ajokortin ajamista välttämättä silloin kuin muut ikäisensä! pitää pissata tietty aika purkkiin, jotta saadaan varmennus!!
Hän ei pääse sosiaali -terveysalalle opiskelemaan, ja irtisanottiin päiväkodista jossa teki sillointällöin keikkaa.
Miten cannabiksesta kiinnijääminen voi vaikuttaa näin paljon? Onko teillä kokemusta? Onko tämä totta? :( Kamalaa katsoa kun tyttö on aivan totaalisen rikki!..
Kommentit (230)
Kannabiksesta voi saada psykoosin, uimisesta voi hukkua. Mitkä sitten ovat todennäköisyydet, se on eri asia.
No ei se missään rikosrekisterissä näy ollenkaan :D Eli ei estä lasten kanssa tehtävää työtä
Luin lehdestä että joku oli kuollut polkupyörällä. Polkupyörät on heti kiellettävä. Nehän ovat vaarallisempia kuin kannabis, koska siihen ei voi kuolla ja niitä mainittuja psykoosejakin taitaa tulla melko harvoin käyttäjämäärän huomioiden.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:26"]
Kyllä käy sääliksi nuorta tyttöä. Olisipa osannut pysyä kaukana huumeista. Mutta mielestäni ihan oikein, että lasten kanssa ei työskentele huumeden käyttäjä. Se kerran kokeilu voi kuitenkin muuttua säännölliseksi käytöksi. Ja lain mukaan kannabiskin on huume, vaikka kaikki ei niin ajattelekaan.
[/quote]
Tuo huumehysteria on ihan järjetöntä. Alaikäisen on laitonta käyttää myös alkoholia, joka on monella tapaa haitallisempikin päihde kuin kannabis, mutta jos siitä jää kiinni, ei seuraa mitään kovin kummoista. Ei, vaikka yhtä lailla sen käyttö on laitonta alaikäiselle. Mutta kun on kyse HUUMEESTA, mikä on pelkkä määrittelykysymys, niin ihan älytön hysteria ja toisen elämän hankaloittaminen ilman mitään aste-eroja siinä onko oikeasti narkkari vai kertakokeilija...
[/quote]
Nuff said!
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:39"]
Kyllä tytölle on ihan oikein, että joutuu kärsimään tekojensa seuraukset, vaikka julmalta tuntuukin. Eiköhän lopu huumekokeilut tällä opetuksella...
[/quote]
Kun on lyöty jo leima niin se on monelle todellisen alamäen alku. Sama vaikka vetää mitä käsiinsä saa, koviakin aineita. Narkkariksi kun on leimattu vaikka ei se kannabiksen käyttö ole narkkausta.
Ne on kohtuuttomia nuo ns. oheistuomiot. Koulusta erottamiset ja sellaiset edesauttaa syrjäytymään. Mitään hyötyä tuollaisesta llyödyn lyömisestä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:25"]
Onneksi valvonta pelaa ja tuollaisia pössyttelijöitä ei päästetä päiväkotiin eikä liikenteeseen. Nyt vaan sitten leukaa rintaan ja kohti uusia kokeiluja!
[/quote]
Haha, itsekin tunnen porukkaa, jotka ovat päiväkodissa töissä ja ovat ihan hyviä työntekijöitä. Samaten taksikuskeja, mutta eiväthän nämä työajalla polttelekkaan!
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:18"]
Hän jäi polttamisesta kiinni nyt 17vuotiaana -> sossut, lasu kaikki mahd. kimpussa. Ei saa alottaa ajokortin ajamista välttämättä silloin kuin muut ikäisensä! pitää pissata tietty aika purkkiin, jotta saadaan varmennus!! Hän ei pääse sosiaali -terveysalalle opiskelemaan, ja irtisanottiin päiväkodista jossa teki sillointällöin keikkaa. Miten cannabiksesta kiinnijääminen voi vaikuttaa näin paljon? Onko teillä kokemusta? Onko tämä totta? :( Kamalaa katsoa kun tyttö on aivan totaalisen rikki!..
[/quote]
Suomessa ollaan vaan niin uskonnollisen fanaattisia tässä kannabisasiassa, uskovaiset ovat saaneet huolehtia valistuksesta. Kannabiksen vähäisellä haitallisuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ja onhan kannabiksen kieltolakikin arvottu tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:54"]
Etkö pidä pahana, jos tytär pamahtaakin psykoosiin. Onko riittävä "haitta"? Näen jatkuvasti työssäni psykiatrisessa sairaalassa näitä, jotka menevät psykoosiin kannabiksen käytön seurauksena. Näen myös näitä, jotka vuosia polttelevat, passivoituvat ja syrjäytyvät ja lopuksi löytävät itsensä sieltä osastolta.
Nyt käytön puolustajat sanovat, että olisivat ehkä sairastuneet muutenkin. On olemassa monia tutkimuksia, missä on havaittu, että etenkin nuorena aloitettu kannabiksen käyttö lisää psykoosiin sairastumisen riskiä.
[/quote]
Kannabiksesta johtuvia, ohimeneviä psykooseja, on Suomessa noin 50 kappaletta vuodessa. Eli et näe niitä jatkuvasti, vaan valehtelet asiasta ihan pokkana. Eikä siinä mitään, sitä tekee moni muukin, ja onhan kannabis todennäköisesti tämän maailman valehdelluin asia. Jos psykoosit pelottavat, ei kannata juoda edes kahvia, koska sekin voi aiheuttaa (ja myös aiheuttaa) psykooseja.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:27"]
Kiitos vastauksista! Tiedän kyllä kannabiksen "haitat" mutta en itse pidä sitä kovinkaan pahana asiana, ellei ihan jokapäiväiseksi mene,Tätä en tietenkään tyttärelle ole sanonut. Tahdon, että oppii virheistään! Tyttö kertoi myös itse, ettei olisi koskaan käyttänyt jos olisi tiennyt nämä seuraukset, ei osannut odottaa kuulemma vastaavaa.. En minäkään. Tänään taas tyttären kanssa keskustelemaan asiasta :-(
[/quote]
Pyydän, sano tyttärellesi tämä mielipide. Se osoittaa, että ymmärrät häntä etkä ole mikään vanha fossiili, joka kieltää kaiken kieltämisen ilosta, ilman mitään oikeita perusteita.
Näin näytät hänelle, että tajuat hänen elämästään jotain, etkä vain säntäile päättömästi ja hysteerisesti ympäriinsä.
Omalle nuorelleni aionkin tulevaisuudessa kertoa omasta käytöstäni, koska eihän se muuten usko, että mulla olisi mitään oikeaa ymmärrystä asiasta.
Mitä olen oppinut omista vanhemmistani, ei kannata salata omia tekojaan vaan keskustella niistä ja mitä itse on kokenut ja oppinut toilailuistaan. Olette silloin paljon uskottavampia.
Esim. äitini poltti salaa tupakkaa ja yritti päteä sillä, että miten hän elää tosi vanhaksi, kun ei tupakkaakaan polta. Ei siis mitään uskottavuutta lasten silmissä, joten miksi uskoa mitään mitä hän sanoo.
Hollannissa kannabista kokeilevista nuorista tulee pääsääntöisesti ihan normaaleita aikuisia, mutta Suomessa heistä pitää tehdä syrjäytettyjä rikollisia, että poliisilla riittää töitä tulevaisuudessakin. Laillinen alkoholi ja laiton kannabis ovat erinomaisia poliisin työllistäjiä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:54"]
Etkö pidä pahana, jos tytär pamahtaakin psykoosiin. Onko riittävä "haitta"? Näen jatkuvasti työssäni psykiatrisessa sairaalassa näitä, jotka menevät psykoosiin kannabiksen käytön seurauksena. Näen myös näitä, jotka vuosia polttelevat, passivoituvat ja syrjäytyvät ja lopuksi löytävät itsensä sieltä osastolta.
Nyt käytön puolustajat sanovat, että olisivat ehkä sairastuneet muutenkin. On olemassa monia tutkimuksia, missä on havaittu, että etenkin nuorena aloitettu kannabiksen käyttö lisää psykoosiin sairastumisen riskiä.
[/quote]
Kannabiksesta johtuvia, ohimeneviä psykooseja, on Suomessa noin 50 kappaletta vuodessa. Eli et näe niitä jatkuvasti, vaan valehtelet asiasta ihan pokkana. Eikä siinä mitään, sitä tekee moni muukin, ja onhan kannabis todennäköisesti tämän maailman valehdelluin asia. Jos psykoosit pelottavat, ei kannata juoda edes kahvia, koska sekin voi aiheuttaa (ja myös aiheuttaa) psykooseja.
[/quote]
Kofeiinipsykoosikin on todellinen tila, ilmeisesti myös aika yleinenkin, vaikka siitä ei haluta keskustellakaan:
Kannattaa myös muistaa, että Suomessa huumevalistus jätettiin aikoinaan Jehovantodistajan harteille:
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 16:00"]
Onneksi ei ole vielä 18, siitä jäisi pysyvä merkintä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:26"]
Kyllä käy sääliksi nuorta tyttöä. Olisipa osannut pysyä kaukana huumeista. Mutta mielestäni ihan oikein, että lasten kanssa ei työskentele huumeden käyttäjä. Se kerran kokeilu voi kuitenkin muuttua säännölliseksi käytöksi. Ja lain mukaan kannabiskin on huume, vaikka kaikki ei niin ajattelekaan.
[/quote]
Lain mukaan on, mutta niin oli alkoholikin aikoinaan. Onneksi sekin typerä laki kumottiin, kuten käy kannabiksenkin kohdalla, Suomessa vähän hitaammin, mutta isommassa maailmassa tämäkin laki on jo uudistuksen hampaissa. Mitä pahaa säännöllisessä kannabiksenkäytössä on, kunhan ei aja jne. samat hommat kuin alkoholin kanssa?
Kannabis ei ole koskaan, koskaan tappanut ketään! Ei ole yhtään dokumentoitua perheväkivaltatapausta, jossa syynä olisi ollut kannabis (vrt, alkoholi). Ja näytä yksikin puolueeton tutkimus, jossa kerrotaan kannabiksen aiheuttavan jotain negatiivista? Päin vastoin, sillä on monia terveyshyötyjä ja tämän on lääkeyhtiötkin huomanneet. Koko ajan kannabiksesta yritetään jalostaa jotain patentoitavaa, sääli ettei synteettistä kannabista ole saatu vielä toimimaan.
[/quote]
Kyllä kannabiksesta voi seurata negatiivisiakin asioita. Ainakin se voi laukaista psykoosin, kuten eräällä tutullani. Jos menee kannabispäissään ajelemaan autolla, ei sekään ole välttämättä kovin terveellistä. Eri asia on, pitääkö sen näiden asioiden takia pysyä laittomana.
[/quote]
Sinun tuttusi ei ole saanut psykoosia, vaan olet lukenut että se on mahdollista, joskin todennäköisyys on pienempi kuin ruokaan tukehtuminen. Toisekseen, myös kännissä ajelu on vaarallista, eikä viinaa silti ole kielletty, vaan se kännissä ajaminen.
[/quote]
Lainaatko kristallipalloasi? Jos se kertois mikä muu kuin kannabis aiheutti mun poikaystävän psykoosin.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:06"]
Kannattaa myös muistaa, että Suomessa huumevalistus jätettiin aikoinaan Jehovantodistajan harteille:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10849039
[/quote]
Eikä maassamme tunnetun huumevalistajan jälkikasvunkaan päihde- ja mielenterveysongelmien syy ole mitenkään epäselvä:
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää."
Tämä teksti on yksi parhaita, joita kannabista vastustanut uskovainen on saanut aikaan:
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!
OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ
PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!
AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!
MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!
HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!
Huumeiden kokeilu pilaa elämän. Ei siksi, että esim. kannabis olisi vaarallista vaan se, jos jää kiinni.
Terveisin 28-vuotias naisopettaja, joka pössyttelee 2-3 kertaa vuodessa Amsterdamissa (ihan laillisesti). Suomessa en ole sitten opiskeluaikojen uskaltanut.
Hän jäi polttamisesta kiinni nyt 17vuotiaana -> sossut, lasu kaikki mahd. kimpussa. Ei saa alottaa ajokortin ajamista välttämättä silloin kuin muut ikäisensä! pitää pissata tietty aika purkkiin, jotta saadaan varmennus!! Hän ei pääse sosiaali -terveysalalle opiskelemaan, ja irtisanottiin päiväkodista jossa teki sillointällöin keikkaa. Miten cannabiksesta kiinnijääminen voi vaikuttaa näin paljon? Onko teillä kokemusta? Onko tämä totta? :( Kamalaa katsoa kun tyttö on aivan totaalisen rikki!..
[/quote]
Kuule, olisit onnellinen ettei lapsesi sairastunut kannabispsykoosiin. Nuo mainitsemasi asiat ovat pientä siihen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:56"]
[/quote]
Kuule, olisit onnellinen ettei lapsesi sairastunut kannabispsykoosiin. Nuo mainitsemasi asiat ovat pientä siihen verrattuna.
[/quote]
Voisiko joku kertoa, miksi kannabiksen lääkekäyttö (jossa kannabista käytetään yleensä useita grammoja päivässä) on yleensä hyvin ongelmatonta, mutta kannabiksen satunnaisenkin päihdekäytön (jossa kannabista käytetään vain muutama gramman kymmenesosa) kerrotaan aiheuttavan yleensä paljonkin ongelmia? Ristiriita todellisuuden ja valistushaihattelun välillä on aika suuri. Helppo meuhkata psykooseista, joita kokee todella harva, ja yleensä jokaisella on jo vähän lähtökohtaisesti elämässä ongelmia, joita sitten paetaan päihteisiin. Perheväkivaltaa ja sellaista taustalla.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:03"]Siis mitä helevettiä?? Pahoittelen rumaa kieltäni, mutta ovatko av:llä kirjoittavat henkilöt itse jotakin pössyttelijöitä? Minulla on ystävä joka on jo monet vuodet poltellut (aloitti yläasteella) ja tyypin persoonallisuus on muuttunut täysin. Ihmiset ketkä sanovat ettei kannabis ole haitallista, ovat täysiä idiootteja. Ennen niin mukava poika muuttui täysi passiiviseksi henkilöksi eikä hänen elämään mahdu enää kuin ne polttelijat ja kannabis. Harmittaa. Että älkää te siellä puolustelko tätä "lääkeainetta".
[/quote]
Samalla tavallahan se alkoholikin _jatkuvasti_ käytettynä muuttaa ihmistä, vahingoittaa aivoja jne. Käsittääkseni kyse on nyt tässä ollu kannabiksen viihdekäytöstä ja satunnaisesta käytöstä joka ei oo ainakaa yhtää sen haitallisempaa ku alkoholinkaan satunnainen käyttö. Tässä huomaa että tuo oi-niin-paha sana " huume" tekee ihmisistä idiootteja. "Mutta ku kannabis on huume. HUUME"
Moniulotteisissa asioissa, kuten päihdepolitiikassa, kannattaa kuunnella asiantuntijoita. Tässä suomalaisesta huumekaupasta tohtoriksi väitelleen tutkija Jussi Perälän artikkeli kannabiksen laittomuuden vaikutuksista nuorisoon.
Lopullinen totuus: Kannabiksen laittomuus syrjäyttää nuoria
http://arkisto.aviisi.fi/artikkeli/?num=5/2012&id=c5ff3bc