Se tunne kun gradu on tyhjää täynnä
Pakko nyt avautua: mun graduun tulee nyt aineiston analysointiosioksi sisällöllisesti tällaista:
"Noh nyt näyttää, että tämä on tällä lailla..ja tässä taas nää on näin..ja jooh tässäpä nää on taas näin".
Mulla on siis teoriaa, mutta se ei oikeastaan nyt liity tuohon koko aineistoon. On viiltävää, kuinka aineiston kuvaus - vaikka sen yrittäisi tehdä hyvin - on vain deskriptiota, joka nyt ei sano paljon enempää kuin mitä siitä näkee. Siis oikeasti tyyliin on kaavio, jossa on pyöreä kuvio ja tekstiksi voi sitten kirjoittaa "nonniiin, tässäpä tällainen pyöreä kuvio".
Toki pääsen niputtamaan aineistoa hieman paremmin vielä analyysissä mutta tuskinpa se tätä laivaa enää pelastaa.
Ja tänään en taas pääse yhteen digitoituun artikkeliin käsiksi, ääärghh!
Kommentit (10)
Kuule paras gradu on tehty gradu, ei sitä kukaan jälkeenpäin lue. Tsemppiä. Päästä käsistäs heti kun vaan voit.
Jos osaa kirjoittaa hyvin, niin tyhjänpäiväisenkin saa kuulostamaan tärkeältä. Tai voisiko joku muu kuin sinä, ohjaaja tms, lukea graduasi ja keksiä, miten gradusi heikkoja kohtia voisi parantaa? Mun gradu on nyt kolmatta vuotta kesken, ja voin kyllä kertoa, että ei mun gradusta ainakaan mitään ihmiskunnan historian merkkipaalua tule. Kyllä mä silti oletan, että se menee läpi, jos vain saan sen joskus valmiiksi. Ei kannata olla hirveän kriittinen omaa työtään kohtaan. Tsemppiä :)
Onko kaikki vaan samaa tuubaa? Ei ole mitään lähdettä jossa olisi vähän vastakkaista ajatusta että saisi vähän enemmän näkökulmaa tuohon käsittelyyn? Usein eri aihepiirien teoriaan yms kuuluu ainakin kaksi eroavaa koulukuntaa, edes pienin eroavaisuuksin.
Kaikkihan ne lopputyöt on tehty vaan sen takia, että sieltä koulusta päästään vittuun. Ketään ei oikeasti se edes kiinnosta. No joo, itellä kans lopputyö alkaa olla kohta valmis ja motivaatio on niin nollissa. Niin perseestä, että koko opiskelu kulminoituu tämmöseen turhanpäiväseen kirjalliseen paskaan. Tai sitten tää ei vaan oo mua varten...
Hetken häpeä mutta ikuinen kunnia! Ei muuta kun paperit ulos. Onnea!
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:43"]Kaikkihan ne lopputyöt on tehty vaan sen takia, että sieltä koulusta päästään vittuun. Ketään ei oikeasti se edes kiinnosta. No joo, itellä kans lopputyö alkaa olla kohta valmis ja motivaatio on niin nollissa. Niin perseestä, että koko opiskelu kulminoituu tämmöseen turhanpäiväseen kirjalliseen paskaan. Tai sitten tää ei vaan oo mua varten...
[/quote]
Ite tein 90-luvulla ja niukasti läpi, mikä oli tarkoituskin. Tosin kyllä plagioin jonkun verran, nykyään ei taida onnistua. Ihan täysin perseestähän koko touhu on.
Tuttu tunne... :/ parin viikon päästä olisi palautus ja sivuja kasassa 55. Empiria täyttä paskaa (tosin osa analyysistä, johtopäätökset ja tulokset puuttuvat vielä) ja teoriakaan ei oikein keskity olennaiseen. Aihetta ei ole tutkittu paljoa näkökulmastani, joten muiden töistä ei saa tukea... Olen ihan umpikujassa työni kanssa ja motivaatio täysi nolla. Samoin itsetunto!:D
Ei kannata hirveästi stresssata, sillä tosiaan ei sitä gradua enää jälkikäteen kysele. Piti oikein pinnistellä, että mikä oli itsellä aiheena 5 vuotta sitten :)
Hei jos gradu on perseestä, niin te ette ole maisterintutkintoa ansainneet.
Tsemppiä. Mäki teen tässä gradua ja se on ihan just valmis esitarkastusta varten. Oon kyllä jo ihan poikki tästä tekemisestä, kaikkeni olen antanut.