Miksi et halua tanssia?
Itse rakastan irroittelua, tanssia, en ymmärrä miten musiikkia voi kuunnella liikki atta sen tahdissa edes vähän? Miksi sinä et tanssi, onko kyse siutä että olet liian tärkeä tanssiaksesi? Onko se hävettävää..? Tuttava piirissäni oikein kukaan ei koskaan halua mennä tanssiravintolaan tai klubiin, puhumattakaan että tanssisi toisen kodissa olohuoneessa. Keikoillakin kökötetään tuopin kanssa paikoillaan. Tanssikaa se on vapauttavaa!
Kommentit (25)
Mulla on samanlaisia kavereita. Onneksi yksi on sellainen joka voi tanssia mun kanssa vaikka koko illan. Mä en edes ole mitenkään hyvä tanssimaan, mutta jotain rentouttavaa siinä on, koska olo on sen jälkeen kiva. Varsinkin jos on oikeasti koko illan tanssinyt hyviä kappaleita jossain ravintolassa hyvän kaverin kanssa. Samaa fiilistä ei tule ollenkaan siitä, jos ravintolassa istuu hyvän kaverin kanssa.
Kotonakin on kiva tanssia välillä. Hyvää kunnonkohotusta.
Täällähän on vähän väliä aloituksia siitä, miten läski on kaupassa, läski on kylpylässä, läski on syömässä, läski on sitä ja tätä. Mitäpä luulet, tuleeko aloitus, että läski oli tanssimassa? Eikä tyyli todellakaan ole, että hieno juttu, vaan hyi.
En ole koskaan tanssinut yökerhossa tai vastaavissa, silloin nuorenpana kun sellaisissa kävin. Omasta puolestani voin sanoa syyksi, etten ollut sinut vartaloni kanssa, enkä osannut "käyttää" vartaloani. Tunsin siis olevani typerä ja epävarma nahossani. Ikää kun on tullut lisää olen alkanut ns. ottaa omaa kehoani haltuun erilaisten liikuntamuotojen avulla, joten myös tanssiminen tuntuu nykyään ihan luontevalta, jopa nautittavalta.
Lähetkö ap mun kanssa tanssimaan valssia tai humppaa?
Koska ei tunnu kivalta ja rentouttavalta, vaan vaivaannuttavalta ja väkinäiseltä. En näe syytä käyttää vähäistä vapaa-aikaani asioihin, jotka tuntuvat epämiellyttäviltä ellei niistä ole edes mitään hyötyä.
Olis kyllä kiva olla ihminen, joka aidosti nauttii tanssimisesta, mutta jostain syystä en ole.
En vaan tykkää tanssia. Toki voin tanssia, mutta en saa siitä iloa. Asia tuntuu olevan muille ihmisille suurempi ongelma kuin minulle. Varmaan absolutistit kokevat samanlaista ihmettelyä, taivastelua ja houkuttelemista..
Joskus joku kaveri saattaa todella humalassa tanssia ja tulee olo ettei ne ehkä kehtaa muulloin vaikka tykkääkin. En nyt väitä että kaikkien pitäis tykätä mutta selkeesti ne ihmiset jotka on muutenkin melko varautuneita ja häpeilee, ei tanssi ja hyvällä itsetunnolla omaavat usein tanssii. Itse olen häpeillyt paljon tanssimista ja yleensäkkin fiilistelyä musiikista, mutta nykyään ajattelen että mitä väliä, on vaan niin erikoista kun joku kuuntelee lempi biisiään eikä liiku edes vähän musiikin tahdissa. Ap
Tykkään kyllä yhdistää liikettä ja musiikkia liikuntamielessä, nautin tansillisista jumpista ja tykkään rytmittää ja tehostaa liikkumista musiikilla. En vain tykkää tanssia ravintolassa tms. koska siihen tulee heti se lihatiskiolo mukaan eli pitäisi olla seksikäs ja flirttailla ja esittää ja muut töllää jossain tiskillä arvostellen. Ei kivaa. En kyllä nykyään käykään koskaan ravintoloissa, ne ajat jäi opiskeluvaiheeseen. Nyt harvat iltamenot on ihan muuta, tanssiravintolat ja yökerhot kierretään kaukaa.
Ei ole mieleen tullut että kaikki nyt ei vaan tykkää samoista asioista? Tuskin sinäkään ap tykkäät tehdä kaikkea samaa kuin ystäväsi?
Mäkin tykkään tanssia tosi paljon. Mutta en lähde tanssii biisejä, joista en tykkää. Tiedän aina hittibiiseistä, mitkä on ne mahtavat biisit, joita on kiva tanssia. Muiden kohdalla en sit välttämättä saa sitä tanssifiilistä pintaan, en viitti sitten vaan hötkytellä siellä.
Miks mun pitäisi tanssia, jos en halua? Sun mieliksikö?
Rytminen ilmanpaineen vaihtelu ei aiheuta minussa minkäänlaista lihaskouristelua.
Mä en tanssi enkä laula. En yksinkertaisesti ole kovin musikaalinen ihminen enkä nauti edellämainituista asioista. Inhoan sitä kun ihmiset, jotka tykkäävät tanssia tai esimerkiksi laulaa karaokea, painostavat mua tekemään samaa, koska "se on hauskaa". Joidenkin ihmisten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että kaikki eivät tykkää samoista asioista. Mä ymmärrän, että jotkut menevät baariin laulamaan ja tanssimaan jos kokevat sen hauskaksi, mutta miksi sellaista pitäisi tehdä jos siitä ei nauti millään tasolla? Kyse ei ole mun kohdallani itsetunto-ongelmista tai vastaavista vaan ihan siitä, että en vaan tykkää.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:45"]
[/quote]
Ei kun siksi kun Aira sanoo että se on ihanaa ja Airakin on niin ihana vaikka on niin vanha.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:45"]
[/quote]
Ei kun siksi kun Aira sanoo että se on ihanaa ja Airakin on niin ihana vaikka on niin vanha.
[/quote]
"Ne sanoi että tanssi on sairasta, jos oppia ei ota Airasta." Näin riimitteli kuka?
Miksi en halua tanssia? Olin ujo, arka 13-vuotias tyttö ja koulun diskossa 90-luvun alussa. Tanssin nopeita ja silloin ei vielä mitään musiikkivideoita ollut eli tanssin ihan omalla tyylillä. Vuotta vanhempi koulun kovispoika osoitti minua kavereiden kanssa ja nauroi, kun tanssin niin huonosti. Tämä jäi ikuisiksi ajoiksi kummittelemaan tuonne jonnekin pään sisälle ja vei itsetuntoni täysin. En ole sen jälkeen suostunut tanssimaan, muutamat kaverit ovat pakottaneet, mutta tunnen itseni niin naurettavaksi, etten halua.
En kertakaikkiaan vain osaa! Joskus nuorempana jossain yökerhossa tanssin jos olin todellatodella humalassa, enkä osannut hävetä itseäni. Tykkäsin siitä kuitenkin, mutta suurimmaksi osaksi ajasta ymmärsin, että näytän niin totaalisen hölmöltä ja nololta, etten vuosiin ole tanssinut. Haluaisin kyllä opetella, mutta kroppani ei vain liiku sulavasti ja tanssini näyttää todella kömpelöltä. Sinänsä hassua, että harrastan akrobatiaa ja kehonhallinta muuten on kyllä ihan hyvää.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:35"]
En kertakaikkiaan vain osaa! Joskus nuorempana jossain yökerhossa tanssin jos olin todellatodella humalassa, enkä osannut hävetä itseäni. Tykkäsin siitä kuitenkin, mutta suurimmaksi osaksi ajasta ymmärsin, että näytän niin totaalisen hölmöltä ja nololta, etten vuosiin ole tanssinut. Haluaisin kyllä opetella, mutta kroppani ei vain liiku sulavasti ja tanssini näyttää todella kömpelöltä. Sinänsä hassua, että harrastan akrobatiaa ja kehonhallinta muuten on kyllä ihan hyvää.
[/quote]
Tanssiminen on juuri siksi hienoa että kaikki osaa, se on ihan sama miten sen tekee. En oo ikinä nähnyt kenenkään tanssivan huonosti. Itse olin juhlissa missä revittelin hulluna ihan olkkarissa omia ja kamujen lempi biisejä, ei ollut yleisöä joten tuntui helpommalta. Olen hävennyt vuosia tanssimista ja kärsinyt tästä vaivaantuneisuudesta ja väkinäisyydestä, mutta jotenkin kadotin häpeäni viimeaikoina kun huomasin miten yksi jos toinenkin tuttu tanssi vapautuneesti juhlissa toisten keskustellessa vieressä, innostuin itsekkin kokeilemaan ja oli todella kivaa. Sinun pitäisi tajuta että sinun tanssimisesi näyttää ihan yhtä hyvältä tai hölmöltä kuin muidenkin.
Mä en kanssa tanssi monestakaan syystä. Mm. siksi, että olen rytmitajuton puujalka, en koe hallitsevani kroppaa ja näytän ääliöltä. Keskityn siis musiikin kuunteluun. Silloin harvoin kun klubille/yökerhoon tms. tanssipaikkaan eksyn niin johan saa olla selittämässä "vakaumustaan":
'Lähetsä tanssimaan?'
'en kiitos taida lähteä, en tanssi ollenkaan.'
'aha just. mikset sä lähe?'
'no mä en osaa tanssia niin siks en...'
'lähe nyt, mä voin opettaa.'
'joo en mä nyt kuitenkaan tanssi.'
'no mitä sit täällä teet?'
tässä vaiheessa yleensä rupeaa ärsyttämään ja mieli tekisi sanoa, että olen ostanut lipun tänne, joten mulla tietääkseni on yhtäläinen oikeus olla täällä vaikken tanssikaan.
Mä en myöskään tykkää sukeltaa, hypätä laskuvarjolla, käydä kävelyllä, juoda olutta, syödä huonoa ruokaa, hankkia lapsia, jne.
Enkä koe mitään tarvetta selitellä näitä.