Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aviopuolisoni häätää minut asunnosta? Tietoa kaivaten.

Vierailija
27.10.2014 |

Olen muuttanut aviomieheni luokse ja sanoin oman asuntoni irti. Olemme olleet naimisissa huikeat 1,2 kk.

On imennyt mustasukkaisuutta väkivaltaa postien, kännykän, mailien ym lukemista ja seuraamista minne menenkin.  Eli aikamoinen arviointivirhe naiselta joka on kokenut pitkän hyvän avioliiton ja kasvattanut lapsensa aikuisiksi ja omilleen. Mutta pääasia: Asumme siis mieheni asunnossa vuokralla. Olemme naimisissa ja minä olen myös talonkirjoilla. Nyt tilanne on kärjistynyt ja itse haluan tietysti pois tällaisesta suhteesta, mutta mitäs nyt teen kun mieheni ilmoitti että hän on päävuokralainen ja hänellä on oikeus häätää minut asunnosta vaikka huomenna. Asunto on vielä kaupungin asunto Helsingissä. En tunne mitään sääntöjä eikä ole kokemusta asiasta. Voiko hän toimia noin? Heittää vaan tavarani ulos, ja hei vaan sitten.Olen laittanut Kaupungille asuntohakemuksen, ja nyt teen rikosilmoitusta kaikesta tapahtuneesta. Lisäksi hän vei kotiavaimeni, autonavaimeni, puhelimeni sekä tablettini. Mitkä ovat oikeuteni asiassa? Kiitos etukäteen. Rebecca

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole oikeutta häätää sinua pois, mutta kannattaa muuttaa pois nyt, eikä huomenna.

Vierailija
42/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo törkeää jakaa virheellistä tietoa. 

Jos muut kuin aviopuolisot ovat vuokranneet huoneiston käytettäväksi heidän yhteisenä asuntonaan, tuomioistuin voi jonkun heistä sitä vaatiessa yhteisen asumisen päätyttyä määrätä huoneistoa eniten tarvitseva tai tarvitsevat jatkamaan vuokrasuhdetta sekä vapauttaa toisen tai muut vuokrasuhteesta taikka vapauttaa heidät kaikki vuokrasuhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
44/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois niin pian kuin mahdollista, kiität itseäsi myöhemmin.

Vierailija
45/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo törkeää jakaa virheellistä tietoa. 

Jos muut kuin aviopuolisot ovat vuokranneet huoneiston käytettäväksi heidän yhteisenä asuntonaan, tuomioistuin voi jonkun heistä sitä vaatiessa yhteisen asumisen päätyttyä määrätä huoneistoa eniten tarvitseva tai tarvitsevat jatkamaan vuokrasuhdetta sekä vapauttaa toisen tai muut vuokrasuhteesta taikka vapauttaa heidät kaikki vuokrasuhteesta.

Jos siis naimisissa niin tämä

Jos aviopuolisot ovat vuokranneet tai toinen heistä on vuokrannut yhteisenä kotina käytettävän huoneiston, tuomioistuin voi määrätessään heidän yhteiselämänsä lopetettavaksi tai tuomitessaan heidät avioeroon samalla määrätä sen aviopuolison, joka enemmän on asunnon tarpeessa, jatkamaan vuokrasuhdetta ja vapauttaa toisen aviopuolison vuokrasuhteesta taikka vapauttaa molemmat aviopuolisot vuokrasuhteesta.

Vierailija
46/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asun kaverini kämpässä, niin kaverilla ei ole riitatilanteessa laillista oikeutta heittää minua pihalle tuosta vaan mikäli olen kirjoilla asunnossa.

Se onkin toinen juttu kannattaako jäädä niistä oikeuksistaan pitämään kynsin ja hampain kiinni.

Esim. Jos kaveri heittää tavarani pihalle ja vaihtaa lukot niin en oikein voi estää tätä ja voin toki riitauttaa asian, mutta ei minun kannata väkisin sinne kämppään jäädä kokeilemaan onneani eli ottaa vaikkapa riskiäjoutua pahoinpitelyn uhriksi.

Jos ap olet tosissasi, niin lähde jo tänään.

Vierailija
47/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi häätää kun hakee häätöä käräjiltä. Mutta siihen menee kuukausia ja sinulla on aikaa etsiä oma asunto.

Vierailija
48/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako näitä vuoden 2014 tapahtumia enää vatvoa?

Vierailija
49/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei voi, ketään ei voi heittää kadulle ilman oikeuden päätöstä. Sinulle tulee olla osoitettuna asunto, johon voit muuttaa.

yritä saad aitsellesi asunto sosviraston tms kautta, ja lähde mahdollisimman pian ulos helvetistä.

Ja sinä tulit kertomaan tämän 9 vuotta myöhemmin.

Vierailija
50/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo!

Sinä tässä se provo olet, kun melkein 10 vuotta vanhaa ketjua ruokit.

Vierailija
51/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuollaisessa tilanteessa oleva ei todellakaan olisi vapaaehtoisesti saman katon alla noin karmean miesoletetun kanssa. Minua ei tarvitsi häätää, lähtisin ihan ilman sellaisia puheita, ilmoittamatta. Äkkiä rikosilmoitukset ja syytteet tuollaiselle nilkille. Voimia aplle, tiedän että on helvetillistä, mutta helpottaa heti,kun pääset tuon kuvatuksen läheltä pois.

Vierailija
52/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuollaisessa tilanteessa oleva ei todellakaan olisi vapaaehtoisesti saman katon alla noin karmean miesoletetun kanssa. Minua ei tarvitsi häätää, lähtisin ihan ilman sellaisia puheita, ilmoittamatta. Äkkiä rikosilmoitukset ja syytteet tuollaiselle nilkille. Voimia aplle, tiedän että on helvetillistä, mutta helpottaa heti,kun pääset tuon kuvatuksen läheltä pois.

Ohhoh, olikin vanha ketju, mutta ei se mitään-samanlaisissa tilanteissa olevia naisia on maa pullollaan. Jalat alle ja pois tuollaisista suhteista pätee yhä edelleen.

Vierailija
53/53 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sait etsimäsi jännä miehen mikä nyt kiikastaa. mahtaa ex miehesi olla tyytyväinen kun sinusta pääsi eroon. paikalliseen karaokea laulamaan sieltä löydät seuraavan maja paikan 2-5 vrk.