Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5,5 % alkoholi tuli marketteihin. No, räjähtikö alkoholihaittojen määrä?

Vierailija
14.09.2021 |

Ei varmaan.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.. Mutta yleisesti Suomessa juodaan liikaa ja alkoholi on ongelma.

Joka ikinen juhla/vapaa oli se juhannus tai vappu tai pääsiäinen niin kerrotaan tiedotusvälineissä erikseen moneen Alkot on auki.

Niin, onko syytä tehdä siitä sellainen tabu? Jos sitä brenkkua olisi saatavilla marketeista ja kioskeista 24/7 niin ei olisi noin kutkuttava aihe.

eli silloin mikään ei rajoittaisi enää alkoholihuumeen saatavuutta, vaan sitä voisi hakea taksilla tarvittaessa koko ajan?

ei ihme että amerikan alkoholiongelmat ovat todella suuria.

Miksi sinä sitten haluat että se kannabis laillistetaan jos kerran se laillinen myynti aiheuttaa niitä ongelmia?

alkoholi on kova huume, kannabis ei ole.

kyseessä ihan erilaiset aineet.

Joojoo, vetoa vielä ihmeessä niihin "tutkimuksiin" joita ei ole olemassakaan. Katso niitä pössyttelijöitä kuinka hitaalla ne käyvät. Ei tosiaan ole mikään terveystuote sekään vaikka koitat sitä täällä joka päivä mainostaa.

Vierailija
42/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso niitä pössyttelijöitä kuinka hitaalla ne käyvät. .

Tuo on vain ikivanha ja valheellinen stereotypia, jota huumevalistajat pitävät yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovien huumeiden käyttö kasvaa koko ajan ja on moninkertaistunut muutamassa vuodessa, ja valistus edelleenkin valehtelee kannabiksesta. Suuri osa kannabiksen kokeilijoista ei edes pidä kannabiksesta kun sitä kokeilee, mutta suuri osa subutexin ja amfetamiinin kokeilijoista menetetään, eikä moni edes edes kokeile kannabista aiemmin.

Vierailija
44/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain ikivanha ja valheellinen stereotypia, jota huumevalistajat pitävät yllä.

Älä jauha paskaa. Minä itse olen noita hitaalla käyviä pössyttelijöitä nähnyt useammankin. Valheillaanko huumevalistajat niistä taikoi sellaisia tankeroita katkokävelijöitä?

Vierailija
45/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Minä itse olen noita hitaalla käyviä pössyttelijöitä nähnyt useammankin. Valheillaanko huumevalistajat niistä taikoi sellaisia tankeroita katkokävelijöitä?

Älä viitsi taas keksiä satujasi. Jos päihtynyt lepää sohvalla päihtymyksen ajan, se ei vaikuta kuin päihtymisen ajan.

Vierailija
46/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkoholi aiheuttaa katkokävelyä, koska tuhoaa pikkuaivojen motoriikkakeskusta.

katkokävelyä kirroosia kohti harrastaa moni suomalainen.

aivan liian moni kansan kokoon nähden.

Vierailija
47/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia tai kannabista käytetään siksi että siitä on jotain hyötyäkin. Näistä kahdesta vain kannabiksesta kirjoittaessa valtamedia keskittyy pelkästään haittoihin. Miksei esim. Hesari lopeta viineistä ja pienpanimo-oluista myönteiseen sävyyn kirjoittamista ja keskity pelkästään saarnaamaan haitoista kun kyseessä on alkoholi?

Vierailija
48/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valheillaanko huumevalistajat niistä taikoi sellaisia tankeroita katkokävelijöitä?

luulenpa, että perheväkivallalla on iso osansa asiassa ja päihdeongelmassa.

Vierailija
49/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin.

Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa sen polttamisen hieman alle tai yli 30-vuotiaana, EIVÄTKÄ HE KÄRSI MINKÄÄNLAISISTA KIELTEISISTÄ VAIKUTUKSISTA LOPETTAMISEN JÄLKEEN.

- Kaikki tekemämme vertailut osoittavat, että kannabis on käyttäjälleen monilla mittareilla mitattuna muita aineita turvallisempaa, kertoo raportin kirjoittamiseen osallistunut tutkija Robin Room.

Room tutustui raporttia varten useisiin laillisten ja laittomien päihteiden terveysvaikutuksia käsittelevään tutkimukseen, joissa selvitettiin päihteiden vaarallisuutta tai niiden haittavaikutuksia sekä niiden aiheuttaman päihtymyksen ja riippuvuuden astetta.

Roomin mukaan tutkimusten perusteella voidaan todeta seuraavaa:

- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

- Päihtymyksen aste: Vahvimman päihtymyksen aiheuttaa alkoholi. Seuraavina tulevat heroiini ja kokaiini, kannabis on listassa neljäntenä.

- Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

Stakesin päihdetutkija Kristoffer Tigerstedt pitää raportin päätelmiä luotettavina. Hänen mukaansa ne ovat linjassa muiden tutkimusten kanssa.

Tigerstedt muistuttaa kuitenkin kannabiksen sosiaalisista riskeistä. Hänen mukaansa monet näistä johtuvat siitä, että kannabis on suuressa osassa maita laiton, toisin kuin alkoholi ja tupakka.

- Se merkitsee sitä, että kannabista käytetään yhteyksissä, jotka ovat usein yhteiskunnan marginaalissa. Ja silloin tietysti tulee mieleen, että kannabista käytetään myös muiden huumeitten yhteydessä.

Kannabiksen käyttö on yleistä

Kannabis on hyvin yleinen päihdeaine, sitä on kokeillut arviolta joka viides eurooppalainen aikuinen. Kuluneen kuukauden aikana sitä on käyttänyt yli 13 miljoonaa eurooppalaista.

Maailmassa tuotetaan käyttöön lähes 50 000 tonnia kannabisruohoa tai -hartsia joka vuosi.

(MTV3)

Vierailija
50/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ajattelevat meidän parastamme ja haluaa viinan lisäksi pilven polton keskuuteemme.

Aivoton kommentti. Pilvenpoltto on jo keskuudessamme, Vihreät vain haluaa poistaa siltä rikollisuuden stigman, ja samalla verotuotot valtiolle, kun nyt kaikki raha menee rikollisten taskuun.

Mitkä verot?

Vierailija
51/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi taas keksiä satujasi. Jos päihtynyt lepää sohvalla päihtymyksen ajan, se ei vaikuta kuin päihtymisen ajan.

Itse tykkään soitella soitinta kun olen kannabispäihtynyt. Muutaman biisin tehnyt.

Vierailija
52/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kannabiksen laillistaminen johtaa yhteiskunnan romahdukseen.

Huh, onpas täällä paljon ummehtuneita kommentteja. Teillä ihmisillä on kaikki tieto käsissänne kunhan vain jaksatte edes vähän etsiä... Mutta ehkä on helpompi vain tukeutua vanhoihin uskomuksiin kuin oppia jotain uutta?

Eikö teitä kannabiksen kiihkeitä vastustajia yhtään ihmetytä, että esimerkiksi WHO ja THL suosittelevat molemmat kyseisen aineen dekriminalisointia? Heillä on paljon tutkimustietoa asiasta johon he tietenkin perustavat suosituksensa, ja käsittääkseni valtaosa tästä tutkimustiedosta puoltaa hyvin selvästi dekriminalisointia/laillistamista, jos haittoja halutaan vähentää.

Kannabiksen laillistamisen vastustajat vaikuttavat valitettavan usein olevan vähän höperöitä samaan tapaan kuten jotkut kiihkouskovaiset ovat. Ilman minkäänlaisia argumentteja he tyypillisesti vain hokevat, että kannabis on huume ja sitä ei voi sen takia laillistaa, ymmärtämättä ollenkaan mitä sana 'huume' edes tarkoittaa...

Kelvottoman trollin tunnistaa siitä että viitataan tunnettuihin auktoriteetteihin, kuitenkin ilman ensimmäistäkään linkkiä. Terveisiä Porvooseen vai Pietariin?

Vierailija
53/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kannabiksen laillistaminen johtaa yhteiskunnan romahdukseen.

Huh, onpas täällä paljon ummehtuneita kommentteja. Teillä ihmisillä on kaikki tieto käsissänne kunhan vain jaksatte edes vähän etsiä... Mutta ehkä on helpompi vain tukeutua vanhoihin uskomuksiin kuin oppia jotain uutta?

Eikö teitä kannabiksen kiihkeitä vastustajia yhtään ihmetytä, että esimerkiksi WHO ja THL suosittelevat molemmat kyseisen aineen dekriminalisointia? Heillä on paljon tutkimustietoa asiasta johon he tietenkin perustavat suosituksensa, ja käsittääkseni valtaosa tästä tutkimustiedosta puoltaa hyvin selvästi dekriminalisointia/laillistamista, jos haittoja halutaan vähentää.

Kannabiksen laillistamisen vastustajat vaikuttavat valitettavan usein olevan vähän höperöitä samaan tapaan kuten jotkut kiihkouskovaiset ovat. Ilman minkäänlaisia argumentteja he tyypillisesti vain hokevat, että kannabis on huume ja sitä ei voi sen takia laillistaa, ymmärtämättä ollenkaan mitä sana 'huume' edes tarkoittaa...

Kelvottoman trollin tunnistaa siitä että viitataan tunnettuihin auktoriteetteihin, kuitenkin ilman ensimmäistäkään linkkiä. Terveisiä Porvooseen vai Pietariin?

Google: "who kannabis"

Triviaalia tietoa jo nykyään.

Vierailija
54/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ajattelevat meidän parastamme ja haluaa viinan lisäksi pilven polton keskuuteemme.

Aivoton kommentti. Pilvenpoltto on jo keskuudessamme, Vihreät vain haluaa poistaa siltä rikollisuuden stigman, ja samalla verotuotot valtiolle, kun nyt kaikki raha menee rikollisten taskuun.

Mitkä verot?

Tuotanto- ja myyntiverot, ja sitten kasvatusmaksut, että saa jokainen haluava kasvattaa vaikkapa 12 kasvia, joka Suomen Korkeimman Oikeuden mukaan on vielä sellainen määrä, jonka voidaan katsoa olevan tarkoitettu yksityiseen käyttöön.

Vierailija
55/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkoholihuume on merkittävin ja kallein yhteiskuntamme tuhoaja.

Ai pahempi ja kalliimpi kuin vihreät? Enpä usko.

Vierailija
56/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkoholihuume on merkittävin ja kallein yhteiskuntamme tuhoaja.

Ai pahempi ja kalliimpi kuin vihreät? Enpä usko.

ihan sama mitä sinä uskot.

kannabis on vähähaittaisin, alkoholi kaikkein haitallisin.

Vierailija
57/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään soitella soitinta kun olen kannabispäihtynyt. Muutaman biisin tehnyt.

Soittimet on hienoja ja soittaminen myös. Aiheuttaa tosin muutoksia aivoissa.

Vierailija
58/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittimet on hienoja ja soittaminen myös. Aiheuttaa tosin muutoksia aivoissa.

Soitto on tosiaan niin parasta. Itse olen maailman parhaita. Soitellaan!

Vierailija
59/72 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö lisääntyi viime vuonna. Kysehän ei ole ollutkaan mistään käytön räjähdyksen ennustamisesta, vaan todennäköisyydestä käytön lisääntymiseen. Ja se on toteutunut.

Vierailija
60/72 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä verot?

Tuotanto- ja myyntiverot, ja sitten kasvatusmaksut, että saa jokainen haluava kasvattaa vaikkapa 12 kasvia, joka Suomen Korkeimman Oikeuden mukaan on vielä sellainen määrä, jonka voidaan katsoa olevan tarkoitettu yksityiseen käyttöön.

Olen samaa mieltä.