5,5 % alkoholi tuli marketteihin. No, räjähtikö alkoholihaittojen määrä?
Kommentit (72)
Kyllä räjähti haita katosta läpi ja maailman loppu tulee! Perustan tämän samoihin tilastoihin, joita THL käyttää korinarokotteen tehon ja haittojen esittämiseen.
alkoholisoituminen kestää aktiivikäyttäjällä yleensä 5 - 10 vuotta, ja sen jälkeen riippuvuus kestää kuolemaan asti suurimmalla osalla, paras orjuutushuume maailmassa.
Itse asiassa käyn vähemmän Alkossa, ehkä juuri siksi kun vahva olut riittää. Eli on vähentänyt alkon käyttöäni.
No... aloitetaan nyt vaikka Turmiolan Tommista. Siitähän taisi 1800-luvulla syyllistäminen ja pelottelu alkaa. Ja sama meno jatkuu edelleenkin. Milloin THL, milloin poliisihallitus yrittää tätä hyväksihavaittua taktiikkaa.
Kyllä mä juon enemmän, kun ei tarvi erikseen Alkoon mennä. Ihan suoraan sanottuna kaupasta lonkeron ostaminen ei tunnu alkoholin ostamiselta, siksi tulee ostettua suht usein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä juon enemmän, kun ei tarvi erikseen Alkoon mennä. Ihan suoraan sanottuna kaupasta lonkeron ostaminen ei tunnu alkoholin ostamiselta, siksi tulee ostettua suht usein.
niin se kaikilla alkoholisteilla alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa käyn vähemmän Alkossa, ehkä juuri siksi kun vahva olut riittää. Eli on vähentänyt alkon käyttöäni.
Tämä. Käyn alkossa 1 - 2 kertaa vuodessa, olutta ostan noin 18 - 24 kertaa vuodessa.
Vihreät ajattelevat meidän parastamme ja haluaa viinan lisäksi pilven polton keskuuteemme.
Oman empiirisen tutkimukseni perusteella yhä ne, jotka ostavat paljon olutta, ostavat kolmosta. Lonkeroita myydään nyt kaupoissa enemmän, mutta alkoissa vähemmän. Vahvemmat alkoholijuomat ovat niin kalliita, etteivät suurkuluttajat niitä osta, vaan päinvastoinhan ennestäänkin laimennettu keskikura on suurin myyntivaltti.
No itse asiassa kävin yksi perjantai ruokakaupassa hakemassa ruokaa. Ajattelin sen jälkeen hakea viinin Alkosta. Sitten muistin, että täältähän saa viiniä ja hain 5,5 prosenttisen valkoviinin. Ei tarvinnut lähteä alkoon ja tuli ostettua vähemmän alkoholia sisältävä viini. En ole mikään viiniekspertti, niin tuollainen kaupan viini ajaa asiansa.
Ei, mutta kannabiksen laillistaminen johtaa yhteiskunnan romahdukseen.
Ap haluaa vaan provosoida, mutta vastaanpa silti vakavissani kuitenkin:
Alkoholihaittojen realisoitumiseen menee useita vuosia, jopa vuosikymmeniä (alkoholismi 10-15 vuotta, syövät kuten ruokatorvi-, mahalaukku-, ja suolistosyövät kymmeniä vuosia).
Alkoholilain uudistus astui voimaan 2018. Nyt elämme vuotta 2021. Voinee turvallisesti sanoa, että vakavimmat haitat eivät ole realisoituneet vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ajattelevat meidän parastamme ja haluaa viinan lisäksi pilven polton keskuuteemme.
Aivoton kommentti. Pilvenpoltto on jo keskuudessamme, Vihreät vain haluaa poistaa siltä rikollisuuden stigman, ja samalla verotuotot valtiolle, kun nyt kaikki raha menee rikollisten taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Käyn alkossa 1 - 2 kertaa vuodessa, olutta ostan noin 18 - 24 kertaa vuodessa.
Söpöä! Alkoholi on kuitenkin maamme merkittävin ja kallein tuhoaja.
Tais räjähtää. Ollaan kaikki ihan päissään.