Itkettääkö muita Soneran uus mainos, jossa se poika aloittaa koulun?
Kommentit (18)
niin kyllä piti nieleskellä. Vaikka todellinen itku on edessä vasta ensi syksynä.
Oma esikoiseni lähti tänään kouluun ekaluokalle ja kyllä siinä tuli tippa linssiin kun katsoi pientä poikaa ison koulun pihalla.
.Ärsyttävä mainos. Tunteiden kustannuksella yritetään myydä tuotetta. Teennäinen.
kun en muista, mitä siinä mainostettiin. Jäin vain koukkuun omiin tunteisiini!
Eikä itkettänyt viedä vuosi sitten lasta ekalle.
Kun meillä on sama tilanne edessä huomenna kun poika menee ekalle luokalle.
Täytynee varmuuden vuoksi varata nenäliina omaan laukkuun mukaan....
vaan ärsyttää: lapsi laitetaan huolehtimaan aikuisen tunteista. Ja lisäksi ekalauokkalainen ei tarvitse kännyä, ei ainakaan siten, että koulusta soittaa päivän alkaessa "kyllä mä pärjään" äidin ollessa vielä koulun pihalla. Mielestäni kyseinen mainos aliarvioi ihmisten älykkyyden kokonaan, pitää katsojia tyhmänä.
Ja meillä esikoinen aloittaa koulutiensä huomenna ja varmasti tulee kyyneleet silmiin kun tuo pieni lapsukainen häviää reppu selässään koulun ovista sisään tulevan luokkansa kanssa.
Mainoksen alettua yritän asennoitua asenteella, että onpa korni ja typerä mainos.
Pidättelen ja pidättelen, yritän hymyilläkin, mutta aina se itku tulee, viimeistään silloin, kun se poika sanoo, että kyllä mä täällä pärjään...
Mut se itkemään korkeintaan raivosta, on se niin idiootti mainos.
esikoinen menee tokalle, viime syksynä olis vähän voinut jossain tuntua :)
Mutta vaivaa, että kuka se nainen siinä on, jotenkin tutun näköinen?
varsinkin se, kun se poika sit soittaa sille äidille, että mulla oli tosi kivaa, miten sun päivä meni? Ei kukaan (normaali) lapsi sano noin!! Ne alkaa hehkuttaa sitä omaa päivää, ja kertoo mitä ovat tehneet jne. Ei ne ekaksi kysy että miten sun päivä meni äiti? Ja oma lapsi tänään aloitti koulun, se oli liikuttavaa... Siellä se nyt on, pikkuinen...
vaan ärsyttää: lapsi laitetaan huolehtimaan aikuisen tunteista. Ja lisäksi ekalauokkalainen ei tarvitse kännyä, ei ainakaan siten, että koulusta soittaa päivän alkaessa "kyllä mä pärjään" äidin ollessa vielä koulun pihalla. Mielestäni kyseinen mainos aliarvioi ihmisten älykkyyden kokonaan, pitää katsojia tyhmänä.
Ja meillä esikoinen aloittaa koulutiensä huomenna ja varmasti tulee kyyneleet silmiin kun tuo pieni lapsukainen häviää reppu selässään koulun ovista sisään tulevan luokkansa kanssa.
Eikö lapset normielämässä muutenkin vaistoa ja näe tunteiden koko kirjoa: iloa, surua jne.
Onpa empaattinen lapsi jos/kun vaistoaa että äitiä jännittää hänen puolestaan ja haluaa äitiä lohduttaa että kyllä mä pärjään, älä huolehdi....
Huolestuneempi olisin sellaisesta flegmaattisesta, muista piittaamattomasta, tunteettomasta lapsesta.
onko repliikit luontevia vai ei tai onko roolit sekaisin. Mietin vain omalta näkökannaltani, että huh, vuoden päästä minun täytyy venyttää napanuoraa reippaasti enemmän, mihin ne vuodet ovat vierineet, juurihan me tuotiin se nyytti kotiin sairaalasta jne. Tökerö mainos ehkä, mutta tuli kuitenkin aiheena liki.
Koskettavampi kuvaus oli Heinähattu ja Vilttitossu -elokuvan kouluunlähtö. Katsoimme elokuvan ekan kerran vasta tänä kesänä ja sitä katsoessa itki mieskin... Taitaa olla aihe meillä vahvasti ihon alla, kun seuraamme eskarilaisen kasvamista.
kanssa tekemistä vaan lapsi nimenomaan rauhoittelee aikuista. Koulun alku on sen verran jännä ja uusi paikka lapselle, että jos lapsella siinä tilanteessa on mielessä äidin pärjääminen ja vielä niin, että t'äytyy soittaa perään niin pielessä ollaan ja pahasti. Jos noin niinkuin psykologisessa mielessä mainosta tarkastellaan.
tämän mainoksen netistä?
Meillä kun ei ole telkkaria ja kiinnostaa saisiko se minut, paatuneen sydämen itkemään:)
En ole mitenkään ajatellut pojan koulun aloitusta, ollut vaan iloinen. Mainoksen nähdessäni tosiaan itkin ja tajusin vasta, että poika tosiaan aloittaa koulun.
Itsekin yllätyin reaktiostani.
oma poika aloitti kans tänään koulun :'-)