Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vaihdevuosioireista kärsiviä paikalla?

Vierailija
11.08.2008 |

Minulla on ikää 43-v. Tämän vuoden mittaan on alkanut tulla kasvojen punoituskohtauksia, sekä kesästä lähtien hikoilupuuskia. Kuukautiset vielä säännölliset, joskin kierto hieman pidentynyt. Voisiko olla kyse vaihdevuosioireista, kannattaisiko mennä gynelle näillä oirein?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli vaihdevuosiongelmia vuodeksi pariksi, vaikka ikää oli vasta 28, kun synnytin. Sitten kun imetys loppui, hormonit tasaantuivat.

Vierailija
2/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ikää 50 ja oireet on samanlaisia.

Kannattaa käydä gynellä, näkee ultralla onko vielä toimintaa munasarjoissa. Jos vuodot muuttuu epäsäännölliseksi antaa 3-6 kk pituisen kuurin estrogeenipillereitä että kohtu tyhjentyy kunnolla säännöllisesti.

Menopaussin alkamisikä vaihtelee paljonkin, joillakin alkaa alle 40-vuotiaana ja toisilla yli 50-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen (vaikka imetin vain kk:n verran) oli hankalia nivelkipuja, joihin auttoi hormonikorvaushoito. Söin sitä silloin reilun vuoden. Mutta nyt ei ole nivelkipuja, vain nämä kertomani oireet.

Kolmoselle tiedoksi: on olemassa hormonihoito, joka auttaa vaihdevuosioireisiin. Minua ainakin nuo kasvojen punoitukset haittaavat jo sosiaalisesti.

ap

Vierailija
4/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä. Hikoilukohtauksia on ollut kyllä toistakymmentä vuotta aina pari kuukautta vuodessa kun on ollut hormonihäikkää mutta tänä keväänä jäi menkat vaan pois. Ihana tunne, oli pirteä ja positiivinen olo! Veritestissä selvisi että vv selkeästi alkanut. Nyt menkat tulleet takaisin, plääh! Hikoilu hyvin pientä ja siedettävää kerran pari kuukaudessa.

Vierailija
5/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hikoilupuuskat vaivaavat jo useita kertoja viikossa. En minäkään muutoin pahalla vaihdevuosista ajattele, mutta jotain apua kaipaisin näihin vaivoihin. Luontaistuotteiden kasvisestrogeenit eivät auta, ainakaan rittävästi, vaikka olen kuullut joidenkin saaneen niistäkin apua.

Vierailija
6/7 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis ei ole mitään oireita paitsi pientä hikoilua pari kertaa kuukaudessa. Hyvin sietää. Yritän välttää lääkitystä viimeiseen saakka, saa olla aikamoiset oireet ennenkuin turvaudun niihin. Ehkä ensin kokeilisin jotain luontaistuotetta?

Vierailija
7/7 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hormoonikorvaus, en tulis toimeen ilman sitä ollenkaan. Mulla oireisiin kuuluu yölliset hikoilut ja ahdistuskohtaukset, kiukunpuuskat, rytmihäiriöt.... Kannattaa käydä gynellä, kyllähän tuo vahvasti menopaussilta kuulostaa.