Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Olen käynyt Mensan testissä (virallinen, valvottu testi) ja sain tuloksena tämän: "Älykkyysosamääräsi on korkeampi kuin 93 prosentilla aikuisväestöstä."
Olen siis huippuälykäs. En ihan Mensa-tasoa (sinne vaaditaan 98 prosentin tulos), mutta tuo 93 prosenttia on jo niin kova, että sillä pieksee kaikki paitsi ne kymmenen laudaturin ylioppilaat ja triplamaisterit. :D
En mennyt armeijaan. Liian tylsää. Fiksu pärjää muutenkin. Ketään ei kiinnosta, onko minulla CV:ssä merkintä asepalveluksen suorittamisesta.
No tietenkin alikersantiksi.Kenraali tulee sitten alikessun jälkeen
Johtotehtäviin, strategiseen suunnitteluun, jossa mietitään puolustusstrategiaa, joukkojen liikuttelua jne. vähän laajemmalla tasolla
Luulisin upseereiksi, aliupseereiksi ja Ilmavoimiin. Palvelusaikana haettaviin erityistehtäviin oikeudelliselta-, tietotekniikka-, tiedustelu-, tutkimus- että viestintä- ja media-alalta.
Vääpeli: Mikä on alokkaan nimi?
-Pösö
Vääpeli kirjurille: Kirjoitetaan Peugeot.
Sorry off topic.
Aivan sama oletko älykäs vai tyhmä, hyväkuntoinen tai huonokuntoinen sairastut varmasti homekasarmeissa. Ainakin Kajaanissa. Sairastelutilanne aivan karmea tammikuussa-23 aloittaneista. Vaatisi laajempaa keskustelua.
Yksi poikkeuksellisen älykkääksi mitattu meni lentokoneita korjaamaan kun armeijaan meni. Tämä tosin parikymmentä vuotta sitten.
Tiedusteluun, esikuntaan, cyber hommiin, tulenjohtoon
Enemmän kuin älykkyys ratkaisevat aiempi koulutus ja työkokemus. Tietysti palikkatestin tulosten pitää olla hyvää tasoa, että pääsee erikoistehtäviin. Itse sain alokkaana palikkatestissä patterin toiseksi parhaan tuloksen, mutta heikompi kenttäkelpoisuus vei ilokseni kirjurin tehtäviin.
Johto- ja suunnittelutehtävät vaativat RUK:in käymistä, ellei ole jonkin teknisen asian erityisosaaja.
Kukaan ei tiedä sillä yksikään älykäs ei ole vielä käynyt armeijaa vaan älykkäät ovat aina tajunneet välttää sen ja tehdä silläkin ajalla jotain hyödyllistä.
Älykkäimmät menevät sotakorkeakouluun.
Heistä tulee niitä kaikkein ylimpiä upseereita
ja kenraaleja.
Strategioiden suunnittelijoita sodankäyntiin.
Keittiölle soppaa veivaamaan, kovaäänisimmät aliupseerikouluun !
Kaikkein fiksuimmat laitetaan aina tykistöön tykkimiehiksi. Eliittiporukkaa.
Eturiviin tai siviiliin, ei armeijassa älykkäitä kaivata, vaan käskyjen noudattajia. Älykkäillä on armeijassa liikaa omia mielipiteitä.
Jos olet oikeasti älykäs haet siviilipalvelukseen, ja saat normaalia palkkaa eikä tarvi haaskata vähintään puolta vuotta äärimmäisen väkivallan opettelemiseen.
Raskaalle heittimelle ammusmies kolmoseksi kantamaan kranaatteja.
Oli ainakin,1986-87 SA-int:ssä, tapaus jonka muistan,
29v, ydinfyysikko.
Ja pääteasema, itselläni oli jääkärikamppania, niin vieressä oli 'korohoro'-komppania: raskas-putki osastolie vaan. - Ei siis, ihan suoraan 'tykinruuaksi mutta lähelle'.. ;))
Ja kun tota 'ryssänukrainan-sotaa' seuraa, niin.
Eipä. Eipä ole muuttunut 'lihamyllyn'-taktiikat yhtää..
Vierailija kirjoitti:
Eturiviin tai siviiliin, ei armeijassa älykkäitä kaivata, vaan käskyjen noudattajia. Älykkäillä on armeijassa liikaa omia mielipiteitä.
Jos olet oikeasti älykäs haet siviilipalvelukseen, ja saat normaalia palkkaa eikä tarvi haaskata vähintään puolta vuotta äärimmäisen väkivallan opettelemiseen.
Ei sivariin vaan c babers. Sivarikin on vähän aivotonta touhua.
Krh-laskija on osoite mensalaisille.
Se mitä sivusta seurannut oman poikani inttitaivalta, niin kyllähän ne RUKkiin näyttää poimivan älykkäimmät ja hyväkuntosimmat