Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin tykistöä. Tulenjohtoon siis, ei tykkiä työntämähän.
Tyhmä saa olla mutta ei tykkimies...
Oletko VA ja kki tai edes inttiä käynyt heikkolahjainen sivari?
Kommentoin sivusta että tuo on tunnettu intin sanonta. RUKissa kuulin ensimmäistä kertaa.
Olen joutunut sen verran tulta ohjaamaan, että olen eri mieltä sanonnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin tykistöä. Tulenjohtoon siis, ei tykkiä työntämähän.
Tyhmä saa olla mutta ei tykkimies...
Oletko VA ja kki tai edes inttiä käynyt heikkolahjainen sivari?
Kommentoin sivusta että tuo on tunnettu intin sanonta. RUKissa kuulin ensimmäistä kertaa.
Olen joutunut sen verran tulta ohjaamaan, että olen eri mieltä sanonnan kanssa.
Tulenjohto on eri asia ja varmaan jotain ymmärryskykyä tarvitaan putken suuntaajallakin. Mutta suurin osa tykistön miehistötehtävistä on kyllä ojankaivuutason fyysistä reuhaamista. Tykkejä työnnellään, taakkoja kannetaan, edestakaisin juostaan. Ehkä välillä kaivetaan lapiolla maata.
Kohtuulllisen älykkäät yleensä etenevät Rukkiin, Elsoon tai kirjuriksi. Huippuälykkäät äo 150 taso eivät sopeudu joukkoon ja saattavat joutua mihin hommaan vain.
Aika moni fiksumpi vapautetaan armeijan tehtävistä. 1900-luvun tunnetuimmat fyysikot Einstein ja Feynman vapautettiin armeijan palveluksesta. Einstein oli kuulemma liian lättäjalkainen, ja Feynman omasi huumorintajun, joka ei sopinut armeijan perusolemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuulllisen älykkäät yleensä etenevät Rukkiin, Elsoon tai kirjuriksi. Huippuälykkäät äo 150 taso eivät sopeudu joukkoon ja saattavat joutua mihin hommaan vain.
Luku- ja kirjoitustaitoiset (vähemmistö) kirjureiksi ja EK:hon. Muut arpomalla RUK, RAUK ja miehistöön.
Meillä oli väitellyt ydinfyysikko saapumiserässä ( oli muistaakseni 27-vuotias kaveri). Lähti heti alokasajan jälkeen tutkimushommiin puolustusvoimien tutkimuslaitokselle. Ei siis tarvinnut ehkä ihan kauheasti armeijan aikana maastossa ryömiä. Ihan normaalin oloinen kaveri oli muuten eli ei mikään kauhea nörtti.
Olessani viestikomppaniassa titarina ja radiomiehenä meille korostettiin sitä, että väri ( se kauluksen tummanvioletti keltaisin reunoin) vastaa vänrikkiä.
Oli kieltämättä hauskaa kommunikoida aseveljien kanssa koodikielellä.
Putkirunkkarit Niinisalossa olivat kovin herkkiä tällaiselle käytökselle.
Puhumattakaan silloin kuin oltiin Kankaaanpäässä ilta- ja olutriennoissa.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta toiseen. On mahtavaa miten nykynuorissa on näitä isänmaallisia ja vastuullisia nuoria, jotka suorittavat asevelvollisuuden armeijan harmaissa. Vapaamatkustajia on Suomessa jo muutenkin kovin paljon. Näin eläkeläisenä olen huojentunut kun tiedän miten hyvässä käsissä Suomi on näiden varusmiesten ja naisten ansiosta. Fiksua porukkaa, en muuta voi sanoa.
Et sinä kauan tule elämään muutenkaan, joten ole rauhassa huojentunut.
Miinanraivaajaksi tai opastaulun tolpaksi.
vanhakyynikko kirjoitti:
Olessani viestikomppaniassa titarina ja radiomiehenä meille korostettiin sitä, että väri ( se kauluksen tummanvioletti keltaisin reunoin) vastaa vänrikkiä.
Oli kieltämättä hauskaa kommunikoida aseveljien kanssa koodikielellä.
Putkirunkkarit Niinisalossa olivat kovin herkkiä tällaiselle käytökselle.
Puhumattakaan silloin kuin oltiin Kankaaanpäässä ilta- ja olutriennoissa.
Sieltäkös ne koodikielet juontaa 🤔. Vaikkapa telakoituminen.
En osaa ihan varmasti sanoa mutta ainakin siellä missä itse suoritin asevelvollisuuden niin RUK ja esikunta hommiin päätyi sellaiset tietyt yliopisto koulutuksen käyneet vaikka kunto ei edellyttäisi RUK koulutusta
Kyberiin varmaan nykyisin. Tulenjohto myös vaativaa, kaikissa aselajeissa.
Me koitettiin metsässä tehdä siitä älyköstä lyhdynkantaja ja valonnäyttäjä, mutta ei siitä tullut mitään.
Kotiutetaan ehkä joensipäivinä. Mutta suosittelen Merisotakoulua. Ei tarvitsisi olla yksin- tai keskinkertaisten ryynäreitten seurassa. Ne kun eivät puhu muusta kuin lomista, viinapullosta ja vitusta.
Älykkäimmät tekevät jotain muuta kuin tuhlaavat aikaansa sotapoikaa leikkien.
kyllä ne älykkäimmät on siellä kiiturina sotkussa
älyköt tulee sijoittaa etulinjaan. silloinhan ei voi tulla tappioita, kun neropatit osaa hommat niin hyvin.