Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Miks näin vammanen ketju on saanu ton kruunumerkin?
Ku alotuksellakin on 19👍59👎
Ne on upseereita: pääosin käpykaartin kapteeneita tai saunamajureita.
Meille aliupseerikoulussa opetettiinn että tykistön ryhmä on tyhhmiä ja toisella puolella oleva on mörttejä ja te olette samaan aikaan fyysisiä sekä äykkäiitä.
Vierailija kirjoitti:
Meille aliupseerikoulussa opetettiinn että tykistön ryhmä on tyhhmiä ja toisella puolella oleva on mörttejä ja te olette samaan aikaan fyysisiä sekä äykkäiitä.
Mutta älykkäimmmät yhteiskunnassa varmaan laitetaan suojelemaan infrastruktuuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta älykkäimmmät yhteiskunnassa varmaan laitetaan suojelemaan infrastruktuuuria.
Älykkäät tapetaan ja tyhmimmät otetaan vihervassareitten poliitikoiksi
En tiedä muista, minä olin kumipääkomppaniassa.
emma kari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät tapetaan ja tyhmimmät otetaan vihervassareitten poliitikoiksi
Ei kannattaisi tappaa.
Kannattaisi aivopestä hyödylliseksi idiooteiksi.
Tai jos aivopesu ei onnistu, niin alistetaan valtiosta riippuvaisiksi eläteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alykkäimmät pysyttelevät pois armeijasta jos suinkin mahdollista
Tästä olen eri mieltä eli jos on halua tutustua ja oppia suomalaisuudesta ja eritoten suomalaisista miehistä, niin armeija on siihen paras paikka. Älykäs ihminen ymmärtää, että mikä pääoma sillä saavutetaan myöhempää siviilielämää varten.
Minulla on ollut erittäin huomattava etu olla kohtaamatta intissä tapaamiani tyyppejä tai heidän kaltaisiaan. Ja koska työympäristöni on ollut viimeiset 25 vuotta "vähän enemmän älykkyyttä vaativa", ei ole pelkoakaan että törmäisin näihin "pääomaa" edustaviin tapauksiin. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmavoimiin menee fiksuimmat, komeimmat merivoimiin ja maavoimiin useimmat
Aika paljon on tullut vastaan rumia merivoimien varusmiehiä siinä laivaston Aku Ankka -puvussa. Lyhyitä varsinkin. Ei se puku rumaa auta vaikka ilmeisesti monet heistä luulevatkin niin. Samanlaisia finninaamoja ovat kuin muuallakin.
Ja lyhytkasvuisuudesta varmaan kyllä hyötyä laivassa...
Jos hakee vaimoksi vain RUK: n käynyttä naista taitais olll helpompaa ottaa vaimoksi mies Et stten naista kai haekaan.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että ketään täällä VAUVA- sivuilla pyöriviä "miehiä" ei Suomen armeija tarvitse.
Ja väitteesi perustuu mihin? Mielestäsi vauva-palsta on niin alamittaisille ihmisille tarkoitettu vai mikä oli pointtisi? Itse olen kertaillut ja ollut armeijan tarvitsema. Mitenkäs sinä?
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että tykistön haastavuus on näin yleistä tietoa. Moni tässä keskustelussa mainitsi tykistön.
Serkkuni on fiksu ja matemaattisesti lahjakas. Hän oli armeijassa aikoinaan tykistössä laskemassa lentoratoja (mm. miten ympärillä olevat sääolosuhteet vaikuttavat tykistöön seuraavien x minuutin aikana, käytännössä tätä piti osata arvioida taivaalla näkyvien pilvien perusteella).
En ollut aiemmin kuullutkaan moisesta.
Tyhmä saa olla, muttei tykkimies.
Eikai siellä laiteta mihinkään,paitsi miehistöön jos ei ole muita paikkoja jäljellä.
Ainaki 90-luvulla minulta kysyttiin mihin haluat, ja sinne sitten menin.
Ihan turha ketään laittaa auk/rukkiin jos ei motivaatiota, ei siitä hommasta tule mitään ,eikä ole kenenkään etu ,turhaa työtä henkilöstölle myös.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta milloin armeijan alokkaille on alettu tekemään älykkyystesti?
Eipä taida olla joka aselajissa mikään vakio vaikka luulin sen olevan näiden juttujen peruteella vakio ja otin puheeksi poikani kanssa. Hän luuli sitä huumoriksi. Kun huomasi, että olen tosiassani, niin vastasi ettei siellä älykyyttä mitata. Vain ne vapautetaan, jotka eivät osaa laittaa saappaita jalkaansa eikä pukeutua itse. Ei siellä tarvi ajatella, kunhan tekee mitä käsketään.
Jonkinverran kärjistettyä, mutta ei ollut hänelläkään, eikä ollut kuullut kavereiltakaan testeistä. Pojalle tuli toisen kerran kutsu kertausharjoituksiin.
Tykistön tulenjohtoon meni meillä aikoinaan fiksuimmat. Tuvasta 7/12 veti täydet 9 pistettä P-kokeesta. Todennäköisyys sillä, että tuo on sattumaa on hyvin pieni.
RUK:hon näistä meni urheilullisimmat, sisukkaimmat ja sellaiset, joilla pää kesti stressiä hyvin.
ÄO:ni on korkea, liki 3:n keskihajonnan päässä keskiarvosta, intissä v. -88 palikkatestistä ilman motivaatiota vain 8 pojoa. Itse en intistä perustanut ja lusmuilin kuin kykenin. 8kk rivimiehenä ja ulos tienaamaan oikeaa rahaa. Koskaan en ole tarvinnut tai kaivannut intissä opittua. Nyt tullut ekan kerran mieleen, mutta olen jo varareserviä, eli ei kosketa sotiminen.
Yksi tupakaveri sai palikkatestistä 9 pist. ja esikunnan lähettitehtäviin hän meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alykkäimmät pysyttelevät pois armeijasta jos suinkin mahdollista
Tästä olen eri mieltä eli jos on halua tutustua ja oppia suomalaisuudesta ja eritoten suomalaisista miehistä, niin armeija on siihen paras paikka. Älykäs ihminen ymmärtää, että mikä pääoma sillä saavutetaan myöhempää siviilielämää varten.
Älykkäät ovat usein myös sopeurumiskykyisiä. He tajuavat isomman kokonaisuuden ja mielummin ”vaikuttavat sisältä päin” kuin änkyröivät vastaan. Älykäs tajuaa että asiat voi tehdä itselle helpoiksi tai hankaliksi omilla valinnoilla. Intin käyminen vallitsevissa yhteiskuntaoloissa on usein helpoin ja hyödyllisin eli parhaan tuotos-panoksen tie henkilökohtaisesti sekä tietenkin yhteiskunnan kannalta vastuullisin valinta. Älykkyys ei pidä poissa armeijasta. Hankala luonne tai sokaiseva ideologia yleensä pitää ja sellainen voi tietysti joskus olla älykkäälläkin.
Sain 80-luvulla p-testistä 8 pistettä ja pientä painostusta aliupseerikouluun tuli. Totesin kuitenkin suoraan, että en 11 kuukauden hommiin lähde ja pääsin 8 kuukaudella lääkintämiehenä. Muistelen, että kolme olisi meidän erässä saanut p- testistä 9 pistettä. Kahdella heistä oli jo yliopistotutkinto, eivätkä hekään suostuneet 11 kuukauden tehtäviin. Kolmas kaveri meni aliupseerikouluun ja hänet sijoitettiin tykistön tulenjohtoon.
En tiennytkään että tykistön haastavuus on näin yleistä tietoa. Moni tässä keskustelussa mainitsi tykistön.
Serkkuni on fiksu ja matemaattisesti lahjakas. Hän oli armeijassa aikoinaan tykistössä laskemassa lentoratoja (mm. miten ympärillä olevat sääolosuhteet vaikuttavat tykistöön seuraavien x minuutin aikana, käytännössä tätä piti osata arvioida taivaalla näkyvien pilvien perusteella).
En ollut aiemmin kuullutkaan moisesta.