Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
En jaksa lukea koko ketjua, mutta milloin armeijan alokkaille on alettu tekemään älykkyystesti?
Juu eli jos satut olemaan demari, niin kokkarikapu pistää sut "het ens töikseen" etulinjaan ylittämään ton suon tuossa vaikka toisessa päässä on KK pattereita rivissä. Sähän meet tuosta suon yli, että heilahtaa. Kas jopas pukkaa mustikkaa. Onpa isoja ja pyöreitä totetaa kokkarikapu....
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta milloin armeijan alokkaille on alettu tekemään älykkyystesti?
Uskoisin et ainaki jossain muodossa perustamisvuodestaan 1918 alkaen
Vierailija kirjoitti:
No palikkatestin arvo eli P-arvo mahdollistaa hakemisen paikkoihin eli huonon tuloksen saaneet eivät pääsee ainakaan AUKiin (eikä tietenkään RUKiin), muistaakseni pois jää myös SPOL. Eli kuten joku jo täällä totesikin, älykkäät "laitetaan" sinne mihin he haluavat jos muuten kyvykkyys on kohdillaan. Korkeimman P-arvon tyyppejä oli "joka paikassa" (kirjureina, lääkintämiehinä, ko. koulutusalan rivityyppeinä, esimiehinä ja jopa esikuntakomppanian superkumina), jos jengiä alettaisiin väkisin patistamaan pidempään palvelukseen ja esimieshommiin, niin eihän se älykästä motivoisi.
Sotilaspoliiseiksi on laitettu jo ennen palikkatestiä. Johtajakoulutukseen pääsyllä on palikkatestillä merkitystä, mutta testissä on myös ruksi ruutuun kohta, jos ei halua johtajakoulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alykkäimmät pysyttelevät pois armeijasta jos suinkin mahdollista
Tästä olen eri mieltä eli jos on halua tutustua ja oppia suomalaisuudesta ja eritoten suomalaisista miehistä, niin armeija on siihen paras paikka. Älykäs ihminen ymmärtää, että mikä pääoma sillä saavutetaan myöhempää siviilielämää varten.
Kyllä. Pari viikkoa riittää suomalaisen miehen koodin oppimiseen, jos ei ole sitä itsestään oppinut omalta perheeltä tai läheisiltä.
Armeijassa tai töissä oppii koodin siitä, miten ennalta arvattava toimintamalli itsellä ja heillä on.
Saman oppii myös jo koulussa.
Toki armeijassa näkee sen miesten sikamaisen nurjan puolen, mutt kyllä senkin voi älykäs simuloida ihan silkalla mielikuvituksella.
Vierailija kirjoitti:
ÄO 145 . Sivari. Tietenkin… intti on vähän tyhmemmille.
Niinpä, 142 ja olen vähän tyhmempi, rajajäksteriksi menin, yrittivät kyllä rukkiin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmavoimiin menee fiksuimmat, komeimmat merivoimiin ja maavoimiin useimmat
Kiitos!
T.Erikoismatruusi
Vierailija kirjoitti:
Juu eli jos satut olemaan demari, niin kokkarikapu pistää sut "het ens töikseen" etulinjaan ylittämään ton suon tuossa vaikka toisessa päässä on KK pattereita rivissä. Sähän meet tuosta suon yli, että heilahtaa. Kas jopas pukkaa mustikkaa. Onpa isoja ja pyöreitä totetaa kokkarikapu....
Kyllä. Suomalaiset on siitä ärsyttäviä että ne odottaa että johtaja näyttää ensin mallia ja perehdyttää.
Suomalainen ei mene ellei johtajat tule mukana. Menee muuten nopeasti johtaja nokka edellä suonsilmään :D
Suomessa armeijassa opetetaan jo alussa se miten armeija toimii ja miten se ei toimi.
Funktio.
Armeijahan ei toimi, jos porukka ei tottele tai komento on huonoa.
Vähän samalla tavalla toimii yritys tai ei toimi.
Kaikki on kiinni johtajasta. Löytyykö se lopulta suonsilmäkkeestä vai meneekö miesten mukana kohti kuolemaa.
Dracula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, 142 ja olen vähän tyhmempi, rajajäksteriksi menin, yrittivät kyllä rukkiin laittaa.
Kannattaa käydä intti puolessa vuodessa ja sen jälkeen siirtyä reservistä sivariin.
Selviää nopeammin koko paskasta. Toisaalta separin miehet on kaikista älykkäimpiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
T.Erikoismatruusi
Et sitten ymmärtänyt vitsiä.
In the navy...
Vierailija kirjoitti:
Dracula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä intti puolessa vuodessa ja sen jälkeen siirtyä reservistä sivariin.
Selviää nopeammin koko paskasta. Toisaalta separin miehet on kaikista älykkäimpiä miehiä.
Nopeamminhan siitä selviää käymällä miehistössä ja olla siirtymättä sen jälkeen sivariin, niin ei tarvi käydä sitä 5 päivän täydennyskoulutustakaan.
Tiedän muutaman sukulaisen - jotka molemmat luulevat olevansa niin niin fiksuja.
Inttiin kumpikaan ei kelvannut..Olivat siis liian fiksuja..
Vierailija kirjoitti:
No palikkatestin arvo eli P-arvo mahdollistaa hakemisen paikkoihin eli huonon tuloksen saaneet eivät pääsee ainakaan AUKiin (eikä tietenkään RUKiin), muistaakseni pois jää myös SPOL. Eli kuten joku jo täällä totesikin, älykkäät "laitetaan" sinne mihin he haluavat jos muuten kyvykkyys on kohdillaan. Korkeimman P-arvon tyyppejä oli "joka paikassa" (kirjureina, lääkintämiehinä, ko. koulutusalan rivityyppeinä, esimiehinä ja jopa esikuntakomppanian superkumina), jos jengiä alettaisiin väkisin patistamaan pidempään palvelukseen ja esimieshommiin, niin eihän se älykästä motivoisi.
Mitä tämä tarkoittaa? Mikä vika esikuntakomppaniassa?
Väitän, että ketään täällä VAUVA- sivuilla pyöriviä "miehiä" ei Suomen armeija tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivariin, koska eivät tule toimeen typerysten kanssa.
Itse mennessäni inttiin olin jo opiskellut 7 vuotta. Olisin mielelläni jättänyt väliin tämän tutustumisen "kansan syviin riveihin".
Sama. Minulla tosin on ollut luxusta olla tapaamatta kolmea heppua lukuunottamatta noilta ajoilta. Miksi haluaisin tavata ketään joka muistuttaa elämäni ylivoimaisesti turhimmasta jaksosta (lukion lisäksi)?
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi poikani meni/pääsi merivoimiin ja edelleen merisotakouluun. Hän tuli sitten vappuna lomille kotikaupunkiinsa Tampereelle merisotilaskokelaan univormussa, jota ei Tampereella ollut juuri nähty. Osti asemalta punaisen ilmapallon tuliaisiksi tyttöystävälleen ja alkoi kulkea pitkin Hämeenkatua, joka oli täynnä vappua viettäviä kansalaisia. Keskustorilla teekkaritytöt virittivät hänelle serenadin ja polvistuivat maahan. Kun poika pääsi vähän eteenpäin, hän lähtikin takaisin kulkeakseen matkan uudestaan, kun kokemus oli niin miellyttävä…Hänestäkin tuli muuten teekkari. Nuorempi poika kantoi myöhemmin ilmavoimien kokelaan vormua, mutta se on taas eri tarina…
Tästä olen eri mieltä eli jos on halua tutustua ja oppia suomalaisuudesta ja eritoten suomalaisista miehistä, niin armeija on siihen paras paikka. Älykäs ihminen ymmärtää, että mikä pääoma sillä saavutetaan myöhempää siviilielämää varten.