Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
Ilmavoimiin menee fiksuimmat, komeimmat merivoimiin ja maavoimiin useimmat
Sulla jäi pois joukkoja, mutta en kerro mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omaa inttiaikaa muistelee, niin ne joilla oli korkeakouluopinnot odottamassa, halusivat lyhyimmän mahdollisen palvelusajan.
Johtajakoulutukseen lähtivät sitten ne, joilla ei ollut kiirettä siviiliin ja opintoja odottamassa.
No höpsis. Meillä kaikki RUK-oppilaat oli ylioppilaita, joilla oli korkeakoulupaikka odottamassa. Nykyään lähes jokainen johtavassa asemassa. Alikessuissa oli sitten paljon maanviljelijöitä ja erilaisia hyviä ammattimiehiä, kuten tulevia sairaanhoitajia, mekaanikkoja jne. Miehistössä oli sitten laidasta laitaan, mutta pääasiassa ei kyllä mitään terävintä kärkeä. Kaikkein surkein aines lopetti kesken tai meni sivariin.
Itse olin miehistössä, nykyinen oppiarvoni FT. Kuinkas sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea vastaus on, että ihan minne sattuu. Älykkyyttä ei mitenkään erityisen paljon painoteta valinnoissa.
Itse hain jääkäriksi ja sotilaspoliisiksi, mutta minut sijoitettiin ilmatorjuntaan kuten monet muutkin tavallista älykkäämmät. Ehkä arvioivat älykkyyttä koulumenestyksen perusteella tms.
Ei vaan palikkatestin perusteella.
Pa skapuhetta nämä elinajanodote 20s jne. Miehistä kiinni.
Älykkäimmät rukkiin ja erikoisjoukkoihin, tiedusteluun. Tietoliikenteeseen.
allan mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin tykistöä. Tulenjohtoon siis, ei tykkiä työntämähän.
Tykistöä veikkaisin itsekin.
Elinajan odote tulenavauksesta on 20 sekunttia.
Liekö nyt näinkään. Mihin perustat väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Sivariin, koska eivät tule toimeen typerysten kanssa.
Itse mennessäni inttiin olin jo opiskellut 7 vuotta. Olisin mielelläni jättänyt väliin tämän tutustumisen "kansan syviin riveihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mennessäni inttiin olin jo opiskellut 7 vuotta. Olisin mielelläni jättänyt väliin tämän tutustumisen "kansan syviin riveihin".
Kyllähän tuossa jo ikäerokin alkaa painaa. Toki myös se minnepäin sijoittuu. Omat inttitutut oli pääosin ihan fiksua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea vastaus on, että ihan minne sattuu. Älykkyyttä ei mitenkään erityisen paljon painoteta valinnoissa.
Itse hain jääkäriksi ja sotilaspoliisiksi, mutta minut sijoitettiin ilmatorjuntaan kuten monet muutkin tavallista älykkäämmät. Ehkä arvioivat älykkyyttä koulumenestyksen perusteella tms.
Intin palikkatestin mukaan kaikki ovat keskimääräistä älykkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intin palikkatestin mukaan kaikki ovat keskimääräistä älykkäämpiä.
Ne huonommin menestyneet varmaan harvemmin jaksaa asiasta huudella. Varmaan jos tämmösiin lankoihin viitsitään vastata niin kommentit on jotain tyypillistä trollipaskaa.
Vierailija kirjoitti:
- Ahkerat ja älykkäät pääsee aliupseereiksi.
- Laiskoista ja älykkäistä tulee upseereita.
- Laiskoista ja tyhmistä tehdään sotilaita
- Ahkerat ja tyhmät päätyvät tykinruoaksi
Ei RUK:issa kovin laiska pärjää.
Toimistohommiin. Pääsee fiksaamaan lomia ja välttelemään ikäviä nakkeja..
Vierailija kirjoitti:
Toimistohommiin. Pääsee fiksaamaan lomia ja välttelemään ikäviä nakkeja..
Toimistohommiin laitetaan terveydeltään vajaakuntoiset B-miehet.
en tulisi toimeen sinun kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä huoli. Kansan syvät ja niin tyhmät rivit takaa sunkin fiksun, kermaperseisen elämän. Fiksut kun ei sitä tee syvien rivien puolesta. Kaiketi tunnustat menneiden aikojen feodaalin hengenheimolaisiksesi, vaikka vassari lienetkin.
Yksi kaveri oli opiskellut yliopistossa taloustieteiden maisterin tutkinnon ja hänestä tuli talousalikessu.
Kyllä hyviä johtajia mutta se etttä johtamisekulttuuri on myös varmasti muuttunut että jos mietitään vaikka firman perustamista niin tietysti varmasti alkuvaiheessa ennenkuin pääsee laajentumaan ja voidaan antaa alaisille enemmän luottamustetäviä se sellainen ns huutamiskullttuuri jne varmaan paljon muuttunut ajansaatossa siinä että enemmän anataa nykypäivänä eritavalla palautetta ja enemmän ennemminkin kannustaa kuin lannnistaa ja ajaa johonkin ahtaaseen nurkkaukseen. ELi antaa enemmän luovuuudelle valtaa kehittyä mikä kantaa hedelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin tykistöä. Tulenjohtoon siis, ei tykkiä työntämähän.
"Tykistön everstiluutnantti vastaa jalkaväen korpraalia ja korpraalia minun ei tarvi tervehtiä". Sanoi meidän kouluttaja vänrikki tykistön everstiluutnantille päin näköä, kun alkoi kyselemään tervehtimisen perään. Tämä Vekaranjärvellä -94
Löysit sitten guruksesi jonkun päätään aukovan nobodyn? Mitä se sinusta ja älystäsi mahtaa kertoa?
Joku vähän sinua viisaampi olisi ottanut opikseen sen sijaan siitä että tää vänrikki sai viettää seuraavat 2 viikkoa erikoistehtävissä kuorimassa perunoita vekaran keittiössä.
Olen todistanut samalaista tilannetta aikoinani.
Tää el kävi nokkavan kaverin kimppuun, mutta ei päässyt käsietäisyyttä lähemmäs kun aina ponnahti etusuora nokkaan.
Vänrikki vaan pompahteli leikkisästi sammaleella ja heitteli etusuoria el:n nekkuun ihan leikkisästi.
Pää aina notkahteli takakenoon osumasta ja kolmannella iskulla alkoi nokka vuotaa sammaleelle.
Nokkava kaveri pyöritteli tai nakkeli niskojaan ikään kuin lämmitelläkseen.
Lopulta tää el- nosti kädet pystyyn ja ojensi käden sovun merkeissä nokkavalle paremalla jannulle.
Yritti vetää vielä takasuoraa nokkavan kaverin naamaan, mutta lensikin judoheitolla sammaleelle.
Koko homma päättyi yhteiseen nauruun ja sen jälkeen herra el-oli nöyrempää poikaa ja ihan sinuteltiin sen leirin aikana. Illalla ottivat pienessä porukassa viinaakin ja tää tappelupukari pääsi parempaan porukkaan juomaan sankarien juomaa.
Tappelutaidoista on militaarisissa ympäristöissä hyötyä ja se tasaa paljon arvonimikkeitä. Jos voittaa tappelussa kernaalin, niin tulee tavallaan kernaalin paikalle uudeksi kernaaliksi.
Se on miesten maailma ja voima on ainoa laki mikä armeijan maailmassa määrää. Voima on älykkyyttä.
Nykyään noi hommat hoidetaan räp-battlella freestayleena ja kovilla käsiliikkeillä ilmaan huitoen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorimies ja voitin juuri valtakunnallisen matematiikkakilpailun ja olen lähdössä globaaliin matematiikkaolympialaisiin. Minulta testattiin juuri älykkyys, ja se oli kuulemma 160, mikä oli maksimipistemäärä. Olen lukion ensimmäisellä ja suoritin juuri filosofian kurssin, ja mietin sitä, että onko se oikein tappaa viattomia ihmisiä? En tiedä vastausta, mutta jotenkin luulen, että en haluaisi olla tappaa sodan tai rauhankaan aikana ihmisiä, vaikka tiedän, että maailma on ylikansoittunut. Pitää miettiä vielä sitä, onko ihmisten tappaminen oikein vai väärin. Eli onko minusta miestä armeijaan. En tiedä.
Sulla voi tulla vastaan yhtä älykkäitä jotka ei näe ongelmaa toisten tappamisesta. Eikä se promille älykkäitä paljoa pysty muuttamaan. Robottiarmeijan voi kehitellä.
Tää on nyt 17 sivua jatkunu tää hölmö keskustelu ja vastaukseksi voidaan todeta et ihan mitä vaan mitä siinä joukko-osastossa on tarjolla mihin se astuu palvelukseen.
Riippuu fyysisestä kunnosta, halukkuudesta ja kyvykkyydestä.
No niin nyt ei tarvi jatkaa enää tätä lässytystä.
Kaikkein älykkäimmät eivät mene armeijaan.