Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
ÄO 145. Sivari. Tietenkin… intti on vähän tyhmemmille.
Äo 162 ; tällä tasolla nauretaan sivareille, paitsi ei sodan aikana. Silloin ne viedään saunan taakse.
Tavallinen varusmies ei tee neron papereilla mitään. Riittää, että on riittävän älykäs, tai siis ei suoraan tyhmä. Tämän lisäksi on hyvä olla kohtalainen kunto ja ainakin jonkinlainen kyky kestää rasituksia. Lisäksi ei saa pelätä muita, eli joukon edessä on osattava olla varma.
Sotilashommissa se älykkyyden merkitys alkaa korostua vasta kun mennään sinne korkeammalle. Siellä sitten tehdään sotatieteellistä tutkimusta, erikoistutaan ja harjaannutaan sinne omalle osa-alueelle.
ajatteleminen ei oikein toimi armeijassa, kaikki tehdää käskystä. Todennäkösesti sut sijotetaan sinne minne tahdot. Jos kuorma-autokortti niin niihin hommiin.
Etulinjaan, antamaan sen kauneimman uhrin. Eivätpä ole sitten esittämässä fiksumpaa kuin esimiehensä ja kyseenalaistamassa näiden arvovaltaa.
Vierailija kirjoitti:
ajatteleminen ei oikein toimi armeijassa, kaikki tehdää käskystä. Todennäkösesti sut sijotetaan sinne minne tahdot. Jos kuorma-autokortti niin niihin hommiin.
Toivin ettei armeijassa tarvitsisi ajatella mutta siellähän piti keskittyä ja ajatella kokoajan. Sulkeiset oli ehkä ainoita asioita jolloin sai mieli levätä. Tuskin olet käynyt armeijaa.
Älykkyys ei ole se kriteeri armeijassa. Kyvykkyys, taito sopeutua toisten kanssa työskentelyyn, taito kuunnella sellaiset sosiaaliset kyvyt. Älykkyys ei takaa taitoa toimia oikein sotatilanteissa
Olen nuorimies ja voitin juuri valtakunnallisen matematiikkakilpailun ja olen lähdössä globaaliin matematiikkaolympialaisiin. Minulta testattiin juuri älykkyys, ja se oli kuulemma 160, mikä oli maksimipistemäärä. Olen lukion ensimmäisellä ja suoritin juuri filosofian kurssin, ja mietin sitä, että onko se oikein tappaa viattomia ihmisiä? En tiedä vastausta, mutta jotenkin luulen, että en haluaisi olla tappaa sodan tai rauhankaan aikana ihmisiä, vaikka tiedän, että maailma on ylikansoittunut. Pitää miettiä vielä sitä, onko ihmisten tappaminen oikein vai väärin. Eli onko minusta miestä armeijaan. En tiedä.
Minä sain asevelvollisuusaikanani ns. P-kokeesta toiseksi korkeimman arvosanan ja minut erikoissijoitettiin tyhjillään olevan armeijan rakennuksen lämmittäjäksi. Aika rankka homma, kun kerran päivässä piti polttaa pesällinen puita pönttöuunissa ja muistaa laitta vielä pellitkin kiinni! Ei muuten putket jäätyneet sinä talvena!
Se on hyvä etttä laitetaan älykkäimmät. On ainakin turvallisempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorimies ja voitin juuri valtakunnallisen matematiikkakilpailun ja olen lähdössä globaaliin matematiikkaolympialaisiin. Minulta testattiin juuri älykkyys, ja se oli kuulemma 160, mikä oli maksimipistemäärä. Olen lukion ensimmäisellä ja suoritin juuri filosofian kurssin, ja mietin sitä, että onko se oikein tappaa viattomia ihmisiä? En tiedä vastausta, mutta jotenkin luulen, että en haluaisi olla tappaa sodan tai rauhankaan aikana ihmisiä, vaikka tiedän, että maailma on ylikansoittunut. Pitää miettiä vielä sitä, onko ihmisten tappaminen oikein vai väärin. Eli onko minusta miestä armeijaan. En tiedä.
On niitä tehtäviä joissa ei tarkoitus ole suoranaisesti ketään tappaa. Epäsuorastihan ihmiset tappavat toisiaan ja muita eläviä olentoja jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkintämieheksi. Saat (yrittää) auttaa ja aseen käyttö sallittua vain itsen tai haavoittuneen suojelemiseksi. Toki näistä syistähän asetta muutenkin käytetään, muttei tarvitse ainakaan punnita, noudattaako käskyä hyökätä. Sinun rohkeudesta riippuu, onko haavoittuneilla mahdollisuuksia jos kentällä toimit.
ex tehtaan kadun trolli ei sinuun usko kukaan. sinut huonona trollina kutsutaan takaisin venäjälle muutaman etapin jälkeen päädyt siperian raikkaaseen ilmastoon.
DI res.kapt. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄO 145. Sivari. Tietenkin… intti on vähän tyhmemmille.
Äo 162 ; tällä tasolla nauretaan sivareille, paitsi ei sodan aikana. Silloin ne viedään saunan taakse.
Kirjoituksesi kertoo jotain ihan muuta älykkyydestäsi.itse asiassa luulen että keksit tuon 162 äo päästäsi ja oikeasti olet keskimääräinen älykkyydeltäsi tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Viattomia ihmisiä? Oletko yhtään seurannut, mitä Ukrainassa on tapahtunut ja mitä vaihtoehtoja ukrainalaisilla on ollut?
Mutta moraalittomalla lusmullahan on aina itselleen hyvät perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Oikea vastaus on, että ihan minne sattuu. Älykkyyttä ei mitenkään erityisen paljon painoteta valinnoissa.
Itse hain jääkäriksi ja sotilaspoliisiksi, mutta minut sijoitettiin ilmatorjuntaan kuten monet muutkin tavallista älykkäämmät. Ehkä arvioivat älykkyyttä koulumenestyksen perusteella tms.
Sivariin, koska eivät tule toimeen typerysten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin tykistöä. Tulenjohtoon siis, ei tykkiä työntämähän.
Tykistöä veikkaisin itsekin.
Elinajan odote tulenavauksesta on 20 sekunttia.
Ei mihinkään. Kaikkein älykkäimmät osaavat välttää koko armeijan.