Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä pikkulapsen kuolinilmoitus

Vierailija
26.10.2014 |

Luin järkyttävän kuolinilmoituksen päivän lehdessä (AL). Kyse oli alle 2-vuotiaasta, joka oli kuollut nukkuessaan. Mikä voi olla selityksenä ikiuneen nukahtamiselle? Voiko niin iso vielä kokea kätkytkuoleman?

Aivan järkyttävän surullinen ilmoitus joka tapauksessa. Jos joku lapsen läheinen tätä lukee, niin osanotto ja virtuaalihalaus, en edes voi kuvitella tuskaanne.

Nimim. Itsekin alle 2-vuotiaan äiti ja koko ajan huolissaan

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:18"]Rokotteet usein aiheuttavat pikkulasten selittämättömiä kuolemia. Voimia vanhemmille. [/quote] ÄLÄ PUHU PASKAA! Ärsyttää tuollainen, jonkun huuhaa-rokotusinfosivuston propaganda. Linkitä tänne YKSI tutkimus, siis LUOTETTAVA tutkimus, joka todistaa rokotteiden lisäävän kuolemia. Ei mitään rokotusinfon matskua, kiitos.

[/quote]

Ja silloinhan se ei olisi selittämätön kuolema :DDDD

Vierailija
42/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:14"]

Kyllä :( Aikoinaan luin jostain vauvalehdestä 4-vuotiaan kätkytkuolemasta, eli kuollut nukkuessaan, mitään selittävää syytä ei ollut löydetty. Kamalaahan se on, mutta kuten perheen äiti sanoi kun siitä oli kulunut jo vuosia, että sillä selviää, että toisaalta tietää, että mitään ei olisi voinut tehdä toisinkaan. Osanottoni myös kaikille kätkytkuoleman kohdanneille omaisille.

[/quote]

Eikö isä kirjoittanut täällä blogia jonkin aikaa.  Hirmuisen surullinen tapaus, 4-vuotias tyttö löytyi aivan yllättäen aamulla kuolleena omasta sängystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:24"]Taidan tietää tämän tapauksen, sillä juuri kuoli läheisen työpaikalla 2-vuotias nukkuessaan. Tapaus siis ihan nukkuessaan kuollut. Voimia perheelle.
[/quote]

No älä laula ihmisten asioita täällä

Vierailija
44/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:17"]Aikuinen ihminenkin voi kuolla nukkuessaan niin, että syytä kuolemalle ei koskaan löydetä. Itse olen menettänyt perheenjäseneni näin.

[/quote]

Minä olen myös menettänyt veljeni näin. Syytä ei koskaan löydetty, isoveli vain nukkui ja sitten hän nukkuikin ikuisesti :( Aikuinen ja terve mies. 

Osanottoni tälle kaksivuotiaan perheelle ja kaikille muillekin menetyksen kokeneille. 

Vierailija
45/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätkytkuolema tuli meidän perheeseen 4 vuotta sitten. Pieni ihminen oli 8 viikon ikäinen.. Tuolloin luin, että lapsen äkillisestä kuolemasta käytetään nimitystä kätkytkuolema. Muistaakseni voi hyvinkin tulla alle 5 vuotiaille. Amerikkalaiset tutkimukset epäilevät, että kyseessä olisi serotoniini hormonin vaje.

On ollut vaikeaa "hyväksyä" kuolemaa jota ei voida selittää. Minun lapseni on yksi numero arkistossa. Osallistuttiin lapsen kuolemaa käsittelevään tutkimukseen. Tutkimuksen tuloksia emme ole tähän päivään mennessä saaneet.

Kun lapsen kuolema osuu kohdalle-> menee elämä sekaisin ja tuntuu ettei pääse eteenpäin. Silti kaikesta voi selvitä omalla tavallaan. Ainakin itseäni "lohduttaa", että sain tuntea pienen ihmisen. Sydämessä hän kulkee mukana elämäni loppuun saakka <3

Vierailija
46/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:14"]

Voihan olla sairastanut esim. Syövän, kuollut tautihin, mutta kuolema tapahtunut nukkuessa. Onko ihmiset todella niin uteliaita, että siinä suuressa surussa pitäisi lehteen kirjata kuolin syy?

[/quote]

Eihän kukaan niin ole tahtonutkaan. 
[/quote]

Miksi kuolinsyytä pitää sekuloida avlla?

Vierailija
47/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:16"]

En jaksa käsittää, miten jotkut haluavat spekuloida tällaisella asialla jossain nettikeskustelussa ja keksiä mahdollisia kuolinsyitä.

t. lapsensa haudannut

[/quote]

Joillekin nämä nettekeskustelut ovat keino käsitellä näitä surullisia ja ehkä ahdistaviakin asioita. Kyllä välillä voi ahdistaa kun lukee uutisia ja niin paljon pahaa tapahtuu. Täällä voi anonyymisti niistä puhua ja käydä läpi asoita. Ei näitä keskusteluja tarkoiteta kenellekkään loukkaukseksi millään tavalla.

[/quote]

Minä tunsin nuoruudessani naisen, joka oli minulle siihen elämänaikaan suuri ilo ja esimerkki, ja hän kohteli minua kuin ketä tahansa muutakin - rennosti ja hyvin. Sitten elämä tuli väliin ja sain vuosi myöhemmin kuulla että hänen pieni vauvansa oli kuollut nukkuessaan. En voi kuvitella tämän naisen tuskaa, mutta aloin lukea aiheesta ja etsiä tietoa. En siksi, että olisin halunnut märehtiä tapahtuneella ja riipiä sen auki vaan siksi, että ymmärtäisin itse miten haurasta kaikki on. Minä en puhunut asiasta kenellekään, mietin omassa päässäni. Nyt avaudun siitä koska ymmärrän, että tällainen asia kiinnostaa. Ja että se ei ole paha asia, ap ei puhu pahasti vaan myötäelää ja yrittää ymmärtää. 

Onneksi on anonyymeja keskustelupalstoja, joissa joskus purkaa ajatuksiaan ja pelkojaan. En usko, että monikaan haluaa satuttaa sillä muita. Miksi haluaisi? 

Vierailija
48/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip

Vierailija
49/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:23"]

Minäkin luin ilmoituksen aamulla. Itselleni tuli vain mieleen, että oli varmasti jokin perussairaus ja siihen oli menehtynyt, kuollut nukkuessaan. Kauniistihan se oli siinä ilmaistu. Osanotto perheelle.

[/quote]

Ehkä tällaiset nojatuolimaiset analyysit kannattaa pitää omana tietonaan eikä alkaa levittelemään pitkin nettiä.

Vierailija
50/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:14"] Voihan olla sairastanut esim. Syövän, kuollut tautihin, mutta kuolema tapahtunut nukkuessa. Onko ihmiset todella niin uteliaita, että siinä suuressa surussa pitäisi lehteen kirjata kuolin syy? [/quote] Eihän kukaan niin ole tahtonutkaan.  [/quote] Miksi kuolinsyytä pitää sekuloida avlla?

[/quote]

Aloitushan koski kätkytkuolemaa, ei syyn spekulointia.

Vierailija
51/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että puhun eri tapauksestaa. Joku 2-vuotias on kuitenkin kuollut kuitenkin ihan nukkuessaan.

Vierailija
52/66 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:40"]Tiedän kanssa tapauksen, jossa päiväunilla kuoli taaperoikäinen. Kätkytkuolema. Olin kanssa luullut, että kätkytkuolema voi tulla vaan vauvoille, mutta sitten opin, että joskus, hyvin harvoin, voi tulla myös isommalle lapselle. [/quote] Kätkytkuolema on sama kuin selittämätön kuolinsyy :D

[/quote]

Joo, ihan :D :D :D kerrassaan...

Vierailija
53/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:14"]

Kyllä :( Aikoinaan luin jostain vauvalehdestä 4-vuotiaan kätkytkuolemasta, eli kuollut nukkuessaan, mitään selittävää syytä ei ollut löydetty. Kamalaahan se on, mutta kuten perheen äiti sanoi kun siitä oli kulunut jo vuosia, että sillä selviää, että toisaalta tietää, että mitään ei olisi voinut tehdä toisinkaan. Osanottoni myös kaikille kätkytkuoleman kohdanneille omaisille.

[/quote]

Eikö isä kirjoittanut täällä blogia jonkin aikaa.  Hirmuisen surullinen tapaus, 4-vuotias tyttö löytyi aivan yllättäen aamulla kuolleena omasta sängystään.

[/quote]

Joo, kirjoitti. Heille syntyi toinen lapsi, poika, aika pian tuon tytön kuoleman jälkeen. Tyttö oli kovasti odottanut isosiskoksi tuloa.

Vierailija
54/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:14"] Voihan olla sairastanut esim. Syövän, kuollut tautihin, mutta kuolema tapahtunut nukkuessa. Onko ihmiset todella niin uteliaita, että siinä suuressa surussa pitäisi lehteen kirjata kuolin syy? [/quote] Eihän kukaan niin ole tahtonutkaan.  [/quote] Miksi kuolinsyytä pitää sekuloida avlla?

[/quote]

Av:lla spekuloidaan kaikkea, joten en ymmärrä miksei tästäkin asiasta voitaisi keskustella. Jos kyseessä olisi aikuinen tai esim. julkisuuden henkilö, kukaan ei ihmettisi mitään. Ihan asillisesti tässä on keskusteltu. 

Vierailija
55/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:24"]

Taidan tietää tämän tapauksen, sillä juuri kuoli läheisen työpaikalla 2-vuotias nukkuessaan. Tapaus siis ihan nukkuessaan kuollut. Voimia perheelle.

[/quote]

Tämä lapsi kuoli kotonaan, ei sinun läheisesi työpaikalla.

Vierailija
56/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pienen laspen kuolema pysäyttää. Oli syy mikä tahansa. Mua hävettää teidän puolesta.

Vierailija
57/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse arvostan kaikenlaista tietoa, jotta mulla olisi valmiuksia kohdata kaikenlaisia asioita. Miksi ihmiset ylipäätään puhuvat asioista ja jakavat kokemuksiaan muiden kanssa? Miksi tällaisia keskustelupalstoja ylipäätään on?

Tietysti haluan kunnioittaa surevia, enkä udella kuolinsyytä tai spekuloida muuten kuin aivan yleisellä tasolla. En tarvitse epikriisiä, mutta minua lohduttaisi tietää, että kuolemaan on johtanut joku syy, eikä se ole tullut aivan "yöstä". Jos pienokaisella on ollut vakava sairaus, on se varmasti valmentanut hänen vanhempiaan enemmän kuin äkillinen kuolema, jota kukaan ei osannut odottaa.

Ja allekirjoitin viestini "alle 2-v äiti" jne. korostaakseni sitä tunnereaktiotani, joka oli erityisen voimakas siksi, että minullakin on samanvuotinen tyttölapsi. Äitinä koen huolta ja pelkoa enemmän kuin ennen äitiyttäni. Aina olen surrut pienten lasten kuolemaa, mutta nyt vielä enemmän, kun lisänä on omakohtainen kokemus äitinä olemisesta, omista lapsista ja valtavista tunteista. Tämä tiedoksi alkupään ihmettelijälle.

-ap

Vierailija
58/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
59/66 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija