Järkyttävä pikkulapsen kuolinilmoitus
Luin järkyttävän kuolinilmoituksen päivän lehdessä (AL). Kyse oli alle 2-vuotiaasta, joka oli kuollut nukkuessaan. Mikä voi olla selityksenä ikiuneen nukahtamiselle? Voiko niin iso vielä kokea kätkytkuoleman?
Aivan järkyttävän surullinen ilmoitus joka tapauksessa. Jos joku lapsen läheinen tätä lukee, niin osanotto ja virtuaalihalaus, en edes voi kuvitella tuskaanne.
Nimim. Itsekin alle 2-vuotiaan äiti ja koko ajan huolissaan
Kommentit (66)
En jaksa käsittää, miten jotkut haluavat spekuloida tällaisella asialla jossain nettikeskustelussa ja keksiä mahdollisia kuolinsyitä.
t. lapsensa haudannut
Onko sillä väliä mihin tai miten kuoli? Vanhemmat ovat joutuneet hautaamaan pienen lapsensa. :(
Kuolema on tullut unen aikan, oli mahdollinen sairaus sitten mikä hyvänsä. Mikä tuossa niin mystistä on? Minun setänikin kuoli unen aikana vaimonsa viereen ja syyksi paljastui myöhemmin sydänkohtaus, josta ei ollut ollut mitään ennakko-oireita.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:10"]Luin saman tippa linssissä. Yleensäkin luen kuolinilmoitukset tarkkaan mutta tämä pysäytti.
[/quote]
Ei millään pahalla, mutta jos ainoastaan kuolintapaus pysäyttää..kannattaisi miettiä elämän sisältöä sekä realiteetit.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:12"]
Mä kyllä ymmärsin paremminkin, että olisi kuollut johonkin sairauteen, kun korostettiin, että kotona kuoli. Kyllä mielestäni 2-vuotiaan kätkytkuolema on äärettömän harvinaista.
[/quote]
Aikuinen ihminenkin voi kuolla nukkuessaan niin, että syytä kuolemalle ei koskaan löydetä. Itse olen menettänyt perheenjäseneni näin.
Rokotteet usein aiheuttavat pikkulasten selittämättömiä kuolemia. Voimia vanhemmille.
Muistanko ihan väärin vai löytyikö sen 4v tytön tapaukselle kuitenkin joku selitys. Itsekkin isän blogia silloin luin ja miten mä muistelen että kertoi siellä jostain sydänviasta tms. joka ei ollut tiedossa. Todella todella surullinen juttu oli. Pieni lohdutus oli uusi vauva, joka ei tietenkään mitenkään korvaa kuollutta, mutta auttaa ehkä vanhempia pääsemään takaisin jaloilleen.
Ystäväperheen terve kaksikymppinen tytär kuoli nukkuessaan. Oliko sekin kätkytkuolema?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:14"]
Voihan olla sairastanut esim. Syövän, kuollut tautihin, mutta kuolema tapahtunut nukkuessa. Onko ihmiset todella niin uteliaita, että siinä suuressa surussa pitäisi lehteen kirjata kuolin syy?
[/quote]
Eihän kukaan niin ole tahtonutkaan.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:18"]
Rokotteet usein aiheuttavat pikkulasten selittämättömiä kuolemia. Voimia vanhemmille.
[/quote]
Vai usein? Tuskin. Ja rokottamattomuus se vasta voikin aiheuttaa ties mitä.
[/quote]
Öööö... huomaatko itse mitään logiikan puutetta väitteessäsi?
[/quote]
Rokotteet aiheuttavat pikkulasten kuolemia samoin kuin jäätelön syöminen aiheuttaa hukkumisia kesäisin.
Ystäväperheen terve kaksikymppinen tytär kuoli nukkuessaan. Oliko sekin kätkytkuolema?
[/quote]
Jos selittävää syytä ei löydetä? Tosin sana kätkyt kai viittaa kehtoikäiseen = lapseen.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:40"]Tiedän kanssa tapauksen, jossa päiväunilla kuoli taaperoikäinen. Kätkytkuolema. Olin kanssa luullut, että kätkytkuolema voi tulla vaan vauvoille, mutta sitten opin, että joskus, hyvin harvoin, voi tulla myös isommalle lapselle.
[/quote]
Kätkytkuolema on sama kuin selittämätön kuolinsyy :D Mutta kätkyt on laitettu vauvoille homman nimeksi. Eli iästä riippumatta ihan sama asia, mutta vauvoilla käytetään nimitystä kätkyt syystä X. Olisiko yleisyyden takia haluttu antaa oma nimi. Eli joo, kaikki voi kuolla selittämättömästi, mutta vain vauvoilla käytetään kätkyt-nimitystä.
No mitä siinä ilmoituksessa tarkalleen ottaen luki? Kuoli nukkuessaan kotona?
Minäkin luin ilmoituksen aamulla. Itselleni tuli vain mieleen, että oli varmasti jokin perussairaus ja siihen oli menehtynyt, kuollut nukkuessaan. Kauniistihan se oli siinä ilmaistu. Osanotto perheelle.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:16"]
En jaksa käsittää, miten jotkut haluavat spekuloida tällaisella asialla jossain nettikeskustelussa ja keksiä mahdollisia kuolinsyitä.
t. lapsensa haudannut
[/quote]
Joillekin nämä nettekeskustelut ovat keino käsitellä näitä surullisia ja ehkä ahdistaviakin asioita. Kyllä välillä voi ahdistaa kun lukee uutisia ja niin paljon pahaa tapahtuu. Täällä voi anonyymisti niistä puhua ja käydä läpi asoita. Ei näitä keskusteluja tarkoiteta kenellekkään loukkaukseksi millään tavalla.
Taidan tietää tämän tapauksen, sillä juuri kuoli läheisen työpaikalla 2-vuotias nukkuessaan. Tapaus siis ihan nukkuessaan kuollut. Voimia perheelle.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:18"]Rokotteet usein aiheuttavat pikkulasten selittämättömiä kuolemia. Voimia vanhemmille.
[/quote] ÄLÄ PUHU PASKAA! Ärsyttää tuollainen, jonkun huuhaa-rokotusinfosivuston propaganda. Linkitä tänne YKSI tutkimus, siis LUOTETTAVA tutkimus, joka todistaa rokotteiden lisäävän kuolemia. Ei mitään rokotusinfon matskua, kiitos.
Kätkyt-kuolema on vain termi kuolemalle, jolle lääkärit eivät löydä muuta syytä.
T.oman lapsen haudannut äiti