Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä 00 vehnäjauhoja?

Vierailija
26.10.2014 |

On lidlit, prismat, cittarit ja vaikka mitkä kierretty sen perässä... Kuopiosta etsin, mutta kertokaa toki kaikenlaisia vihjeitä mistä voisi löytyä

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Prisma Kaaresta löytyy Hungry Chef -pizzajauhoa, tipo 00. 750g pakkaus, hinta 2,19 euroa.

Vierailija
22/51 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin vanha ketju ja vastaan silti. Että pkseudulla löytyy lähinnä S-marketeista ja olen huomannut, että myös etniset liikkeet myyvät. Todella paljon edullisempaa ja isompia pakkauskokoja kuin kilon pussit.

Onko noissa etnisissä kaupoissa oikeasti halvempaa? Eikö ne ole tosi pieniä kauppoja?

Etnisissä kaupoissa on halvempaa. On monia tuotteita jotka kannattaa hakea niistä. Lisäksi valikoimassa on erikoisuuksia, tuoreimmat ostokset Tea Tree -geeli kasvojenpesuun ja laventelintuoksuinen yleispuhdistusaine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lidlit, prismat, cittarit ja vaikka mitkä kierretty sen perässä... Kuopiosta etsin, mutta kertokaa toki kaikenlaisia vihjeitä mistä voisi löytyä

Tottahan toki ymmärrän ruokahifistelyä, mutta halvemmalla pääsee ostamalla kotimaista kakkuvehnäjauhoa. Näin ainakin kuulin erään kotileipurin tehneen. Hänen bravuurejaan on nimenomaan vaalea leipä eri muodoissaan. Oli testannut rinnakkain ja kakkuvehnäjauhot oli voittanut.

Vierailija
24/51 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta mä ostin. Katso foodien tuotehausta löytyykö jostain Prismasta tai S-marketista.

Vierailija
25/51 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Hyvää pitkään nostatettua pizzataikinaa olen saanut aikaiseksi joko pelkästään K-kaupan luomuvehnäjauhosta tai sekoituksesta, jossa on puolet em. luomujauhoa ja puolet durum-vehnäjauhoa.

Vierailija
26/51 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oikealla nimellä italiaksi kutsutut "farina tipo-00" jauhot ovat laadultaan hienointa mahdollista vehnäjauhoja mitä on myynnissä ja joka on jauhettu vehnän ytimestä näitä 00- jauhoja käytetään Italiassa varsinkin oikean pizza napoletanan valmistuksessa.

Vierailija
27/51 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa 00 merkintä ei Italiassa tarkoita jauhon karkeusastetta. Vaikka toki yleensä 00 jauhot ovat erittäin hienojakoisia.  00 merkintä tarkoittaa jauhon ns. "tuhka osuutta" elikkä paljonko jauhossa on jyvän pinta-ainesta. 00 jauhot on valmistettu jyvän ydinosasta.  

Vierailija
28/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaillaampa vanhaan ketjuun.

Suomesta saatava 00-jauho ei vastoin yleistä luuloa oikein sovi pizzan kylmäkohotukseen. Tässä jauhossa nimittäin on hyvin vähän sitkoa, joka on varsinkin kylmäkohotuksessa tärkeä asia.

Italiassa käytetyt 00-jauhot ovat yleisesti hieman erilaisia, joissa on paljon sitkoa.

Suomessa paras jauho kylmäkohotukseen on puolikarkea vehnäjauho, jossa on sitkoa suunnilleen saman verran, kuin Italiassa 00-jauhossa. Suomesta voi varmasti jostain saada tällaista 00-jauhoa, joka on tuotu Italiasta tai sitten tilaa netistä.

Lisäksi 00-jauho ei tarkoita sitä, että vehnä on jauhettu hienoksi. 00 tarkoittaa viljan sisintä ja valkoisinta osaa, jossa ei ole ollenkaan kuitupitoista kuorta mukana. 00-jauho on usein todella hienoa, mutta siitä on myös erittäin karkeata versiota saatavilla.

Suomen 00-jauhosta saa erinomaiset pizzataikinat normaalilla tavalla tehtynä (lyhyt kohotus lämpimässä).

Vierailija
29/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PizzaOnHyvää kirjoitti:

Vastaillaampa vanhaan ketjuun.

Suomesta saatava 00-jauho ei vastoin yleistä luuloa oikein sovi pizzan kylmäkohotukseen. Tässä jauhossa nimittäin on hyvin vähän sitkoa, joka on varsinkin kylmäkohotuksessa tärkeä asia.

Italiassa käytetyt 00-jauhot ovat yleisesti hieman erilaisia, joissa on paljon sitkoa.

Suomessa paras jauho kylmäkohotukseen on puolikarkea vehnäjauho, jossa on sitkoa suunnilleen saman verran, kuin Italiassa 00-jauhossa. Suomesta voi varmasti jostain saada tällaista 00-jauhoa, joka on tuotu Italiasta tai sitten tilaa netistä.

Lisäksi 00-jauho ei tarkoita sitä, että vehnä on jauhettu hienoksi. 00 tarkoittaa viljan sisintä ja valkoisinta osaa, jossa ei ole ollenkaan kuitupitoista kuorta mukana. 00-jauho on usein todella hienoa, mutta siitä on myös erittäin karkeata versiota saatavilla.

Suomen 00-jauhosta saa erinomaiset pizzataikinat normaalilla tavalla tehtynä (lyhyt kohotus lämpimässä).

Joku olikin jo äskettäin korjaillut vääriä käsityksiä, en huomannut viimeisimpiä viestejä.

Vierailija
30/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähi-K-marketista (Helsingin Viikissä, Latokartanossa) saa 00-jauhoja sellaisessa jännässä muovitötsässä jossa on korkki. Hyviä pizzoja on tullut niistä. Olin kuvitellut että joka pikkukaupastakin noita saa kun tuosta lähikaupastakin kerran, mutta ilmeisesti sitten ei.

Vierailija
31/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahden Citymarket Helsingissä.  Sieltä saa kahta eri merkkiä jopa.

Vierailija
32/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzarium pizzeriat myyvät myös tuota jauhoa, joka tuodaan Italiasta asti.

Vierailija
33/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Helsingin Kampin Pizzariumista.

Vierailija
34/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttäny Prismasta löytyvää Manitoba cream jauhoa. Oon ymmärtäny että se on hyvin samantyyppistä kuin 00 jauho.

Vierailija
35/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, näin 00 jauhoa K Supermarketissa. Olin harrastuksen takia ihan toisella alueella ja meinasin ostaa jauhoa varastoon, mutta sinne hyllyyn se kuitenkin jäi.

Vierailija
36/51 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vuodelta 2014...……………….

Vierailija
37/51 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

citymarket ja nykyään joka k supermarketistakin.

Varo kuitenkin ostamasta italian herkut kauppa ketjusta.myyviä jauhoja sillä osa jauhoista  sisältävät eläviä ötököitä ja kun otat yritykseen yhteyttä. sinut blokataan ulos ja et saa enään tilata ja viesteihin tai puheluihin ei vastata.??

olet asetettu kielto listalle. jos haluat antaa palautetta italian herkut saa antaa vain positiiista ja jos lähdet edes kysymään ,kuten minä, miten halauvat että toimimme jauhoissa ötököitä. yritykselle lähetin kuvia ja niistä näki hyvin että perusteltu väite ötököistä oli totta. kuluttajaasiamies ihmetteli toimintaa ja kun he ottivat yhteyttä sain viestin italian herkut että heidän jauhot ovat täydellisä.... häh ?? eli ei opittu minkään tason keksustelua tai ottaa vastuuta mitä myy. näitä jauhoja menee kuulema myös ravintoloihin ?

Miten tällainen on edes mahdollista nyky päivänä ?

Järkyttävä kokemus..... miten toiset yritykset saa toimia miten haluavat

Vierailija
38/51 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hungry Chef 00 (muovinen tölkki missä valkoinen korkki) on markkinoiden huonoin 00-jauho.

Divellan jauho on kuulemma ihan ok (sitä ei vaan löydä mistään). Pizzariumin Luna Rossa jauho on aika sitkoista (hankalahko levittää) ja sitäkään ei enää saa - poistunut valikoimasta.

Paras olisi (antimo) Caputon jauho (punavalkoinen pussi) joka sopii parhaiten kylmänostatukseen. Caputo on "The Jauho" jota käyttää Napolissa varmaan 90% laatupizzerioista.

Caputosta on myös nopeammalle nostatusajalle tehty jauho joka löytyy sinivalkoisesta pussukasta.

Hintaa näillä on jonnin verran enemmän kuin perusjauhoilla: 3.5eur/kilo.

Helsingistä ei vaan tunnu löytyvän yhtään paikkaa joka myisi Caputoa (paitsi Hella&Herkku jostabjauho on loppu). Tampereelta löytyy italialaisia herkkuja myyvä puoti josta Caputoa saa suoraan hyllystä.

Vierailija
39/51 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tuon (ja helpomman sekoittamisen) takia jauhot sihdataan. ennen käyttöä. Itselläni vain tullut puolikas myllyn kivi vastaan Helsingin Myllyn hiivaleipäjauhoista.

Totta kuitenkin, että nykypäivänä ei pitäisi olla ötököitä jo kaupassa. Laadunvalntaa staana!

Vierailija
40/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tiedetään mistä saa jauhoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi