Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko puolikas tabu riittää tiskikoneeseen?

Vierailija
26.10.2014 |

Monesti käsketään puolittamaan tiskikoneen pesuainetabletit (vähemmän pesuainejäämiä ja säästö). Tuleeko noin oikeasti puhdasta? Peseytyvätkö todella likaiset ja rasvaisetkin astiat?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:18"]

No jumalauta nyt. Minä en omista autoa. Kierrätän kaiken mahdollisen. Käytin lapsella kestovaippoja. Sammutan hanan kun pesen hiukset. Ja nyt en saisi edes astioita huuhdella. Jotain järkeä nyt!!

[/quote]

Näitä asioita on hieman hankalaa pohtia tuolla tavalla "suhteellisesti". Jos puhdasta vettä menee hukkaan, niin sitä menee hukkaan huolimatta siitä omistatko autoa vai et.

Vierailija
22/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös olisi helpompi käyttää jauhetta niin ei tarvitse puolittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:18"]

No jumalauta nyt. Minä en omista autoa. Kierrätän kaiken mahdollisen. Käytin lapsella kestovaippoja. Sammutan hanan kun pesen hiukset. Ja nyt en saisi edes astioita huuhdella. Jotain järkeä nyt!!

[/quote]

Näitä asioita on hieman hankalaa pohtia tuolla tavalla "suhteellisesti". Jos puhdasta vettä menee hukkaan, niin sitä menee hukkaan huolimatta siitä omistatko autoa vai et.
[/quote]

Mutta kun minä en tätä maailmaa voi pelastaa. Matkustan lentokoneellakin ehkä kerran 10 vuodessa. En oikeasti ala ekoilemaan yhtään tämän enempää. Muut saa vaikka kuolla janoon jos haluavat säästää sen kolme litraa vettä (joka tulee omasta kaivosta).

Vierailija
24/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:23"]Eikös olisi helpompi käyttää jauhetta niin ei tarvitse puolittaa?
[/quote]

Mun mielestä nuo napit on siistimpiä ja puolitus kestää noin kolme sekuntia.

Vierailija
25/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:18"] No jumalauta nyt. Minä en omista autoa. Kierrätän kaiken mahdollisen. Käytin lapsella kestovaippoja. Sammutan hanan kun pesen hiukset. Ja nyt en saisi edes astioita huuhdella. Jotain järkeä nyt!! [/quote]   Näitä asioita on hieman hankalaa pohtia tuolla tavalla "suhteellisesti". Jos puhdasta vettä menee hukkaan, niin sitä menee hukkaan huolimatta siitä omistatko autoa vai et. [/quote] Mutta kun minä en tätä maailmaa voi pelastaa. Matkustan lentokoneellakin ehkä kerran 10 vuodessa. En oikeasti ala ekoilemaan yhtään tämän enempää. Muut saa vaikka kuolla janoon jos haluavat säästää sen kolme litraa vettä (joka tulee omasta kaivosta).

[/quote]

Asia selvä...

Vierailija
26/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tiskialtaaseen n. 5cm kädenlämpöistä vettä. Sinne jokainen syöjä laittaa lautasensa ja aterimet ja siitä mä nostelen ne tiskariin kun enimmät moskat on irronneet. Meillä vain kaksi syöjää yleensä joten konekaan ei joka päivä täyty. Pakko vähän minusta tälleen töhniä irrottaa etteivät pinty ja ala haista koneessa.

Kun koneessa on vain ruokalautasia, laseja ja mukeja, riittää pesuun puolikas tabletti. Jos on likaisia kattiloita ja rasvaisia uunivuokia käytän kokonaisen tabletin. Näitä ei paljon tule, koska en laita joka ilta ruokaa.

Vierailija
27/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:29"]Mä laitan tiskialtaaseen n. 5cm kädenlämpöistä vettä. Sinne jokainen syöjä laittaa lautasensa ja aterimet ja siitä mä nostelen ne tiskariin kun enimmät moskat on irronneet. Meillä vain kaksi syöjää yleensä joten konekaan ei joka päivä täyty. Pakko vähän minusta tälleen töhniä irrottaa etteivät pinty ja ala haista koneessa.

Kun koneessa on vain ruokalautasia, laseja ja mukeja, riittää pesuun puolikas tabletti. Jos on likaisia kattiloita ja rasvaisia uunivuokia käytän kokonaisen tabletin. Näitä ei paljon tule, koska en laita joka ilta ruokaa.
[/quote]

Mobiili ei näemmä tykkää kappalejaoista. Pahoittelut.

Vierailija
28/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkin liotuksen voisi tehdä vadissa ja kastella sillä sitten pihan kasveja. Älytöntä nuo teidän huuhtelut ja tuhlaamiset!

Vierailija
29/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:36"]

Tuonkin liotuksen voisi tehdä vadissa ja kastella sillä sitten pihan kasveja. Älytöntä nuo teidän huuhtelut ja tuhlaamiset!

[/quote]

No kerropas neropatti, että mites näin talviaikaan? 

Vierailija
30/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita ei todellakaan huuhdota ennen koneeseen laittamista. Puoli tbl riittää. Tästä on tehty jokin tutkimuskin.

Vierailija
31/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä tablettaja, mutta jauhetta puolet määrästä. Puhdasta tulee. Jos käyttää täyden määrän,saattaa jäädä  pesuainejäämiä. 

Vierailija
32/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään jauhetta koska pieneen tiskikoneeseen kokonainen tabletti tuntuu tuhlaukselta. Ymmärrän sen puolittamisen silloin jos käyttää myös kokonaisia tabletteja, mutta meillä on niin pieni kone, että joutuisin puolittamaan kaikki tabut. Meille siis jauhe on helpompi.

Vierailija
33/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut jauhoa, nestemäistä ja kaikenlaisia tabletteja. Parhaiten tuntuu astiat puhdistuvan yksinkertaisilla tableteilla. Taidanpa kokeilla tuota puolitusta kans.

Vierailija
35/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:18"]No jumalauta nyt. Minä en omista autoa. Kierrätän kaiken mahdollisen. Käytin lapsella kestovaippoja. Sammutan hanan kun pesen hiukset. Ja nyt en saisi edes astioita huuhdella. Jotain järkeä nyt!!
[/quote]

Olet todella itsekeskeinen ja lapsellinen

Vierailija
36/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:36"]

[/quote]

No kerropas neropatti, että mites näin talviaikaan? 
[/quote]

Mikä talvi nyt on?

Vierailija
37/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:18"]No jumalauta nyt. Minä en omista autoa. Kierrätän kaiken mahdollisen. Käytin lapsella kestovaippoja. Sammutan hanan kun pesen hiukset. Ja nyt en saisi edes astioita huuhdella. Jotain järkeä nyt!!
[/quote]

Olet todella itsekeskeinen ja lapsellinen
[/quote]

Surkeata että jotkut ei ajattele yhtään luontoa! Ei voi tajuta....

Vierailija
38/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas riittää loistavasti, tai teelusikallinen jauhemaisia. Veden lämpötila ja pesuohjelma ratkaisee. Ei uunivuoka puhdistu 40 asteen pikaohjelmalla. 

Vierailija
39/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"] kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla. [/quote] Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta! [/quote] Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä?

[/quote]

KYSYMYS ONKIN PUHTAAN VEDEN TUHLAAMISESTA EIKÄ RAHASTA!!!
[/quote]

Meillä homman hoitaa koira, en huuhtele. Mutta käytän kokonaisia, nyt vasta aloin miettii et pitäiskö kokeilla puolitusta.

Vierailija
40/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka antaa koiran nuolla ihmisten astioita? Oksu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän