Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko puolikas tabu riittää tiskikoneeseen?

Vierailija
26.10.2014 |

Monesti käsketään puolittamaan tiskikoneen pesuainetabletit (vähemmän pesuainejäämiä ja säästö). Tuleeko noin oikeasti puhdasta? Peseytyvätkö todella likaiset ja rasvaisetkin astiat?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuantähteet Bioroskiin, nopea huuhtelu, pesen täysiä koneita, pikaohjelma ja puolikas tablettia ja puhdasta tulee ja maailma pelastuu...

Vierailija
42/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko ihmiset ei muka huuhtele astioita ennen koneeseen laittoa? Ilmeisesti niillä sitten jauhaa se kone melko usein? Meillä kone pyörii 2-3 krt viikossa ja melko tiukkaan puuro jää lautaselle, jos sitä ei huuhtele. Sekö sitten on ekologista, että mun pittää se astia vielä liotuttaa ja tiskata? Ei kai ne ruuanjämät tee pesukoneellekaan hyvää, saa jatkuvasti olla suodattimia pesemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se maailma pelastuu jos lutraa vedellä noin????

Vierailija
45/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitan napin jäämien välttämiseksi, lisäksi huuhtelen astiat ennen ja jälkeen konetta.

Vierailija
46/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kodinkonekorjaaja sanoi mulle, että RIITTÄÄ, kun esim. servietillä tai talouspaperilla pyyhkäisee ruoanjämät pois, ei tarvitse huuhdella, sitä varten kaiketi on koneessa esipesu.. Kokonainen tabletti täällä ja iso kone.

Vierailija
47/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhe on pesutehoon suhteyutettuna 50% halvempaa kuin tabut. Jos jauheen määrän puolittaa, niin 75% säästö. Mihinkä ne kaikki säästyneet rahat laittais?

Vierailija
48/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:04"]

Jauhe on pesutehoon suhteyutettuna 50% halvempaa kuin tabut. Jos jauheen määrän puolittaa, niin 75% säästö. Mihinkä ne kaikki säästyneet rahat laittais?

[/quote]

vaikka veteen.kuitenkin lutraat suihkussa!

Vierailija
50/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"]

kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla.

[/quote]

Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta!
[/quote]uusissa koneissa tulee huuhdella, vanhoissa ei. Juuri korjaaja ohjeisti.

Vierailija
51/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdettiin pöytämalliseen tiskariin ja samalla nestemäiseen konetiskiaineeseen, jota on helpompi annostella tarpeeksi vähän. Tablettien puolittaminen alkoi nimittäin nopeasti ärsyttää, ja sellaista pikkumujua oli puoli keittiötä täynnä... Nestemäisen kanssa olemme tyytyväisempiä.

Vierailija
52/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"] kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla. [/quote] Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta! [/quote] Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä?

[/quote]

KYSYMYS ONKIN PUHTAAN VEDEN TUHLAAMISESTA EIKÄ RAHASTA!!!
[/quote]

Jotkut ei kykene ajattelemaan ollenkaan kokonaisuutta. Esim ystävälleni on todella tärkeää että vettä säästyy. Heillä on kaksi autoa ja lentävät ainakin kaksi kertaa vuodessa Aasiaan. Silti se veden säästäminen on heillä se ykkösjuttu. En uskalla heillä käydessä pestä hiuksiakaan koska hän kellottaa suihkuja. Ovat kuulemma ekoihmisiä.

Vierailija
53/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:16"]Me vaihdettiin pöytämalliseen tiskariin ja samalla nestemäiseen konetiskiaineeseen, jota on helpompi annostella tarpeeksi vähän. Tablettien puolittaminen alkoi nimittäin nopeasti ärsyttää, ja sellaista pikkumujua oli puoli keittiötä täynnä... Nestemäisen kanssa olemme tyytyväisempiä.
[/quote]

Mä yritän välttää kaikkien muovipullojen ostoa. Meillä on jotain sellaista merkkiä tabuja että ne puolittuu nätisti.

Vierailija
54/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"] [quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"] kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla. [/quote] Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta! [/quote] Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä? [/quote]   KYSYMYS ONKIN PUHTAAN VEDEN TUHLAAMISESTA EIKÄ RAHASTA!!! [/quote] Jotkut ei kykene ajattelemaan ollenkaan kokonaisuutta. Esim ystävälleni on todella tärkeää että vettä säästyy. Heillä on kaksi autoa ja lentävät ainakin kaksi kertaa vuodessa Aasiaan. Silti se veden säästäminen on heillä se ykkösjuttu. En uskalla heillä käydessä pestä hiuksiakaan koska hän kellottaa suihkuja. Ovat kuulemma ekoihmisiä.

[/quote]

He eivät kuulosta ekoihmisiltä. Mutta ihan turhaa sitä vettä on lutrata silti, vaikka miten sitä puolustelisit.

Vierailija
55/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä puolustele mitään. Jokainen tietysti elää tavallaan mutta kyllä meillä ainakin peseydytään normaalisti. Heillä lapset ei saa käydä suihkussa kesällä vaan uimassa käynti riittää.

Vierailija
56/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:24"]En minä puolustele mitään. Jokainen tietysti elää tavallaan mutta kyllä meillä ainakin peseydytään normaalisti. Heillä lapset ei saa käydä suihkussa kesällä vaan uimassa käynti riittää.
[/quote]

No tuohan on pelkästään järkevää. Oletko kenties kermaperse?

Vierailija
57/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:16"]Me vaihdettiin pöytämalliseen tiskariin ja samalla nestemäiseen konetiskiaineeseen, jota on helpompi annostella tarpeeksi vähän. Tablettien puolittaminen alkoi nimittäin nopeasti ärsyttää, ja sellaista pikkumujua oli puoli keittiötä täynnä... Nestemäisen kanssa olemme tyytyväisempiä. [/quote] Mä yritän välttää kaikkien muovipullojen ostoa. Meillä on jotain sellaista merkkiä tabuja että ne puolittuu nätisti.

[/quote]

Ah, onko sellaisiakin? Meidän ostamat piti jyystää veitsellä poikki, mistä tuli hirveä sotku. En minäkään muovipullojen fani ole, onneksi ne voi täällä sentään kierrättää pakkausjätteenä.

- se nestemäiseen vaihtanut -

Vierailija
58/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä merkkiä nuo meidän tabut ovat mutta menevät poikki ihan sormilla

Vierailija
59/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeile... Hävettää myöntää, mutta mä usein en laita edes pesuainetta tiskikoneeseen jos pesen suht puhtaita astioita... (pieni pesukone)

Vierailija
60/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei herra paratkoon tarvitse vettä säästää, sitä riittää kyllä. Suomessa taitaa olla maailman suurimmat puhtaan veden varannot. Vettä pitää päinvastoin käyttää reilusti niin putkistot pysyvät kunnossa. Tiesittekö, ettö vesilaitokset joutuvat huuhtelemaan putkistoja koska ihmiset pihtailevat vedenkäytössä? Tämä veden säästäminen on täysin turha ja jopa haitallinen ulkomailta opittu hapatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi