Selittämätön kemia kahden ihmisen välillä
Tuli toisesta ketjusta mieleen. Kaksi ihmistä jotka vuosikausia vaan tuntevat toisiinsa vetoa. MISTÄ se johtuu?!
Kommentit (19)
Onko jännite naisen ja miehen välillä aina ihastumista/ihastusta vai onko portti sellaiselle? Eli jos koen jännitettä jonkun miehen kanssa niin onko se teistä jo ihastumista vai kenties mahdollinen alku sellaiselle?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:41"]
Onko jännite naisen ja miehen välillä aina ihastumista/ihastusta vai onko portti sellaiselle? Eli jos koen jännitettä jonkun miehen kanssa niin onko se teistä jo ihastumista vai kenties mahdollinen alku sellaiselle?
[/quote]
Jännite on mielestäni se kuvailemasi portti ihastumiseen. Ihastuminen syntyy, jos alun mielikuvat vahvistuvat tutustumisen myötä.
En osaa sanoa, mutta mulla oli sellainen tosi voimakas yhteys eksääni kun tavattiin. Muut alkoivat reagoida siihen ennen meitä, se oli lähes käsinkosketeltavaa -eikä liittynyt vain haluun ja seksiin. Vieläkin luulen tuntevani, kun ex saapuu kaupunkiin ja usein olen oikeassa.
Aviomieheni kanssa meillä on vähän samantyyppinen vetovoima, mutta nyt vasta sille on ensimmäistä kertaa ollut tilaisuus. Yli 20 vuotta siinä meni :)
Näissä kummassakin tapauksessa on ollut kyse fyysisestä vetovoimasta, mutta myös hyvin voimakkaasta älyllisestä ja sielullisesta kohtaamisesta. En tiedä, mistä sen voi aistia lähes ensinäkemältä, mutta niin vain on.
Mulla on kans tuo tunnekuva. Olen ihastunut yhteen mieheen, hänen kanssaan on ihan mukavaa mutta seksi ei loppujen lopuksi ole kovin kummoista. Silti haaveilen hänestä kun ei nähdä... Miksi?
En tajua, jokin parinvalintaa ohjaava alkukantainen ilmiö. Tunnen erästä miestä kohtaan voimakasta himoa, hellyyttä ja kaipausta. Enkä todellakaan osaa sanoa miksi.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:28"]
Mullakin on selittämätön vetovoima ihmistä kohtaan, josta en edes pidä. Ärsyttävä tyyppi kaikin tavoin
[/quote]
Kaikin tavoin? Ulkonäöltäänkin vastenmielinen? Jos ei, niin kokemasi "kemia" ei ole yhtään selittämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:03"]
Mullakin on selittämätön vetovoima ihmistä kohtaan, josta en edes pidä. Ärsyttävä tyyppi kaikin tavoin
[/quote]
Kaikin tavoin? Ulkonäöltäänkin vastenmielinen? Jos ei, niin kokemasi "kemia" ei ole yhtään selittämätöntä.
[/quote]
No ei vastaa ulkonäöltään ollenkaan sitä minun tyyppiäni, mutta ei hän nyt vastenmielinen ole. Ei vaan ollenkaan sentyyppinen, joihin normaalisti ihastun tai joita haluaisin lähennellä. Omalla tavallaan hyvin seksikäs, mutta siis ei minun tyyppiäni. Siksi sitä ihmettelenkin.
(Todella outoa että kun ensimmäistä kertaa moniin viikkoihin edes vilkaisin palstalle, niin täällä on minulle kysymys O__o)
nro 5
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
No ei vastaa ulkonäöltään ollenkaan sitä minun tyyppiäni, mutta ei hän nyt vastenmielinen ole. Ei vaan ollenkaan sentyyppinen, joihin normaalisti ihastun tai joita haluaisin lähennellä. Omalla tavallaan hyvin seksikäs, mutta siis ei minun tyyppiäni. Siksi sitä ihmettelenkin.
(Todella outoa että kun ensimmäistä kertaa moniin viikkoihin edes vilkaisin palstalle, niin täällä on minulle kysymys O__o)
nro 5
[/quote]
Feromonit. Se on silkkaa kemiaa ja seksuaalista vetovoimaa. Ei siinä kysytä ulkonäköä tai luonnetta. Jos haaveilet seksistä hänen kanssaan, se todennäköisesti olisikin upeaa. Kehosi tietää enemmän kuin järkesi.
Väittävät että toisen hajusta se johtuu...
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
nro 5
[/quote]
Feromonit. Se on silkkaa kemiaa ja seksuaalista vetovoimaa. Ei siinä kysytä ulkonäköä tai luonnetta. Jos haaveilet seksistä hänen kanssaan, se todennäköisesti olisikin upeaa. Kehosi tietää enemmän kuin järkesi.
[/quote]
Tuosta olikin apua *huoh*
Aloin heti fantasioida siitä, millaista olisi kun hän pitäisi minua oikein hyvänä. Ja oikeassa olet, ei siinä ole luonteella tai ulkonäöllä merkitystä. Miten voikin kaivata sitä kosketusta. Kun haluaa todella rakastella.
Nyt alkoi huolestuttamaan, että olen oikeasti rakastunut.
nro 5
Itse tunnen joitain kohtaan jotain kemiaa, vaikka siihen ei sisälly seksuaalista halukkuutta tippaakaan. Ja joskus se kemia jotain tiettyä ihmistä kohtaan ei tunnu katoavan millään, joskus se katoaa jossain vaiheessa. Välillä aika häiritsevääkin. Tällä hetkellä tunnen outoa kemiaa samaa sukupuolta olevaan ihmiseen. On koko ajan sellainen tunne että meidän on pakko tutustua kaverimielessä, pakko saada jutella kahden kesken, mutta ei törmätä koskaan vapaa-ajalla niin se on aika vaikeaa.
En tiedä mistä johtuu mutta se tuntuu ihanalta. 15 vuotta ollaan tunnettu, nähdään ehkä kerran vuodessa-parissa ja aina on se selittämättömän upea kemia ja sähkö meidän välillä. Musta tuntuu kuin olisin vihdoin "kotona"aina kun tapaan hänet, kaikki on niin helppoa ja pakottamatonta. En ujostele, voimme puhua mistä tahansa avoimesti. Kohtalo vei meidät erilleen mutta henkinen yhteys säilyy :)
Yleensä selittämättömien kemiallisten tuntemusten takana ovat huumeet.
Oot jotenkin sekaisin päästäsi, mutta mennee ohi.
Mullakin on selittämätön vetovoima ihmistä kohtaan, josta en edes pidä. Ärsyttävä tyyppi kaikin tavoin ja silti haluaisin panna sitä aina kun näen. Fantasioin siitä, miten ihanalta meidän seksi tuntuisi.
Ihmisenä tyyppi on täysi kusipää ja besserwisser.
Olen seurustellut jo monta vuotta mieheni kanssa! Mutta jokakerta kuin eräs mies puhuu minulle tai nään häntä, tunnen perhoset vatsassani ja olen aivan hänen lumoissa?! Haaveilen välillä jopa seksistä hänen kanssaan. Saatamme olla kauan näkemättä tai puhumatta ja silti! Tämä mies välillä viestittelee ja se on ihanaa... En ymmärrä mistä tämä johtuu. Pelottavaa!
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:33"]Olen seurustellut jo monta vuotta mieheni kanssa! Mutta jokakerta kuin eräs mies puhuu minulle tai nään häntä, tunnen perhoset vatsassani ja olen aivan hänen lumoissa?! Haaveilen välillä jopa seksistä hänen kanssaan. Saatamme olla kauan näkemättä tai puhumatta ja silti! Tämä mies välillä viestittelee ja se on ihanaa... En ymmärrä mistä tämä johtuu. Pelottavaa!
[/quote]
Tätä on kestänyt jo useita vuosia. (5) ja silti mies jaksaa "olla" kiinnostunut?!?
Voin sanoa, että se johtuu aivojesi muodostamasta tunnekuvasta. Tunteen evaluointi kera mahdollisten johtopäätösten on subjektin hallussa niin hyvässä kuin pahassakin.