Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? (Valmistumisen kynnyksellä)

Vierailija
26.10.2014 |

Olen valmistumassa kuukauden päästä maisteriksi ja minua on alkanut huolettaa työllistyminen. Olen tehnyt kuitenkin opintojeni ohella osa-aikaista työtä kahdessa eri paikassa, joista olen saanut kohtalaisesti tuloa kattamaan arjen kuluja ja menoja. Näissä työpaikoissa käyn vielä tekemässä töitä.

Luin Kelan sivuilta, että valmistumisen jälkeen pitäisi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin, jotta saisi peruspäivärahaa. "Ongelmani on kuitenkin, että olen vielä töissä näissä kahdessa paikassa, joissa viihdyn mielelläni. Kuitenkin tulot näistä töistä eivät ole niin järin suuret.

Mitä te tekisitte tilanteessani? Lopettaisitteko työsuhteet heti valmistumisen jälkeen ja siirtyisitte Kelan rahoille vai jatkaisitteko näissä töissä kunnes löytäisitte oman alan vastaavaa työtä? Entäpä miten käy Kelan tukien? Olisinko oikeutettu saamaan muita lisiä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin tottakai noissa ja hakisin toki samaan aikaan koulutusta vastaavaa työtä. Saat kyllä tukea, jos sun tulot katsotaan niin pieniksi. 

Vierailija
2/3 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jatkaisin työssä, jos minulla sellainen olisi. Samalla hakisin uutta paikkaa. Työssä (missä tahansa) jo olevat työllistyvät tutkitusti helpommin kuin työttömät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsi ovat osa-aikaisia tai satunnaisia ja tulot pienet, voit niistä huolimatta ilmoittautua työkkäriin hakeaksesi kokopäivätyötä. Silloin voit saada soviteltua työttömyyskorvausta tuloista riippuen. Ei ainakaan kannata jättää niitä töitä, mutta tosiaan voit silti olla lisäksi oikeutettu tukiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi