Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että kaikilla ikään katsomatta on Helly Hansen -takkeja. Eikö enää ole vallalla sellainen ajatusmalli, että

Vierailija
14.09.2021 |

ei haluta olla samanlaisia kuin muut? Itse olin lapsi 80-luvulla ja nuori 90-luvulla, ja minun aikanani oli noloa olla samanlainen kuin muut.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mulla on vanha HH-sadetakki. Olenko nyt cool ja hip ja pop ja kuuminta hottia?

Vierailija
2/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mulla on vanha HH-sadetakki. Olenko nyt cool ja hip ja pop ja kuuminta hottia?

Taidat olla. Etenkin, jos siinä näkyy se HH-logo isolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla samaan aikaa viileä ja kuuminta hottia?

Vierailija
4/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989- ja 1990-luvuilla oli oikeasti täsmälleen sama paine kuin nykyäänkin olla erilainen täsmälleen samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Tiedän, koska muistan enkä petä itseäni.

Vierailija
5/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1989- ja 1990-luvuilla oli oikeasti täsmälleen sama paine kuin nykyäänkin olla erilainen täsmälleen samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Tiedän, koska muistan enkä petä itseäni.

Ehkä minun ympyröissäni oli enemmän sellaista, että oli noloa kulkea muotivaatteissa. ap

Vierailija
6/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen ajan, kun ihan jokaisella oli Leviksen 501 -farkut. En  usko, että tänä päivänä on ihan näin "pakottavaa" muotia.

Vierailija
7/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lokeroita" (tyylimielessä) ysärillä vaan tuntuu olevan vähän enemmän, mutta kyllä sitä jokainen aina johonkin tiettyyn "lokeroon" asettui. Nykyään nuoret tuntuvat olevan pääasiassa samaa massaa.

Vierailija
8/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HH:lla on laadukkaita ulkoiluvaatteita, siksi niitä ostetaan. 

Vierailija
9/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oli teini 90-luvun alkupuolella Helsingissä. Kyllä meillä aina piti näyttää samalta. Levis 501 piti olla, purjehduskengät ja tosi cool oli jos löytyi takki jonka selässä oli isolla 501. Sitten oli sellaiset verkkarit joita kutsuttiin myllyverkkareksi. Tummansiniset joissa vaaleansiniset raidat sivussa.

Aiheeseen palatakseni. Mulla on Helly Hansen takki, käytän esim. veneillessä. Lämmin fleece-vuori ja pitää tuulta sekä sadetta.

Vierailija
10/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on vastaus. Kun työmatka on fillarilla 20 minuuttia, niin ihan varmasti laitan kunnon laadukkaat vaatteet päälle. Olen joutunut käyttämään joskus jotain ihan huonoja ja täysin toimimattomia vaatteita, joista ei tullut kuin paha mieli kaikin puolin, mutta ne ajat ovat takana.

Vierailija
11/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa heilata toisianne. Kun avoimesta kans.sos-katsomuksesta ei oikein voi suoraan ilmoittaa, pitää käyttää piiloilmaisuja.

https://www.br.de/nachricht/rechtsaussen/rechtsextremismus-extremismus-…

Die Zweier-Kombination des achten Buchstabens ("HH") des Alphabets steht für "Heil Hitler". Aus ähnlichen Gründen entdeckte die Szene unter anderem auch Kleidung der Marke "Helly Hansen" (Initialen "HH")

Vierailija
12/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Huomaat vain ne HH-logot koska ne ärsyttävät sinua ja kuvittelet että kaikilla on. Yläasteikäisen lapseni luokkakuvassa on (ihan kuten meilläkin ysärillä) ne HH/BB/CK-pukeutujat, ylisiistit pukeutujat, äitinsä pukemat, urheilupukeutujat, mustiin pukeutujat jne.

Vierailija
13/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teini 80-luvulla ja jo silloin ajattelin, että ihan sama mitä muut ajattelevat, jos minusta pallohame ja olkatoppaukset ovat mahtavia minähän laitan pallohameen ja olkatoppaukset.

Myönnettäköön, että en enää laita :D

Vierailija
14/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

HH ostetaan käyttöön, ei iän mukaan.

Vierailija
15/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että ne on nyt in. Olen ostanut niitä, koska ne on vedenpitäviä, mukavia ja lämpöistä. Vedenpitävä vuorillinen takki on vaikea löytää järkevällä hinnalla. Oma teini ei tykkää ulkonäöllisesti omasta takistaan, mutta myöntää sen olevan loistava käytössä.

Vierailija
16/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helly Hansen oli ja on arvostettu veneilyvarustemerkki - avomerellä HH:n vetimet on ihan yhtä arvostettuja kuin Mustonkin. Ja ne on niitä kalliita. Vuosikymmenien aikaan brändi on tullut tutuksi, se liittyy purjehdukseen ja laatuun.

HH on nyt viime aikoina keksinyt myydä hyvällä brändillään myös huonompaa kamaa. Minulla on ollut pari takkia peräjälkeen, vajaan satasen, ja ihan tyylikkäitä, mutta kyllä hemmetin yleisiä.

Nämä satkun takit ovat kuitenkin aika näppäriä kuorivaatteita, kivan näköisiä, tarpeeksi taskuja, kesällä toimii sade- ja purjehdusvaatteena, keväällä ja syksyllä toimii ulkotakkina ja jopa talvella menen loskassa tuollaisella - alle vaan tarpeeksi lämmintä. Kestävät pikkusadetta, jos tulee rankasti vettä niin hihan saumat ja vetoketjut falskaa.

KUn vetoketju lopulta hajoaa ja menen etsimään uutta, niin räkissä on lähinnä vain tätä merkkiä satasella.

Vierailija
17/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan jaksa käyttää aikaa ollakseni uniikki lumihiutale. Lapselle ostin HH-välikausitakin, koska siinä oli minua miellyttävät ominaisuudet ja lasta miellyttävä musta ja tylsä ulkonäkö (ostaisin kyllä jotain hempeää kukkaprinttiä 12-vuotiaalle tyttärelle, mutta jostain syystä se ei kelpaa).

Itsellä alesta löydetty harmaa Didriksonin parkatakki. Tulen toivottavasti pärjäämään sillä ainakin seuraavat 10 vuotta. Näyttää kivalta syksyllä kun takkiin yhdistää jonkun nätin huivin. Olenko mielestäsi riittävän persoonallinen? Vinkkejä miten minun kannattaisi toimia?

Vierailija
18/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minun ympyröissäni oli enemmän sellaista, että oli noloa kulkea muotivaatteissa. ap

Eli kohtasit ryhmäpainetta, joka sääteli pukeutumistasi.

Vierailija
19/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helly Hansen oli ja on arvostettu veneilyvarustemerkki - avomerellä HH:n vetimet on ihan yhtä arvostettuja kuin Mustonkin. Ja ne on niitä kalliita. Vuosikymmenien aikaan brändi on tullut tutuksi, se liittyy purjehdukseen ja laatuun.

HH on nyt viime aikoina keksinyt myydä hyvällä brändillään myös huonompaa kamaa. Minulla on ollut pari takkia peräjälkeen, vajaan satasen, ja ihan tyylikkäitä, mutta kyllä hemmetin yleisiä.

Nämä satkun takit ovat kuitenkin aika näppäriä kuorivaatteita, kivan näköisiä, tarpeeksi taskuja, kesällä toimii sade- ja purjehdusvaatteena, keväällä ja syksyllä toimii ulkotakkina ja jopa talvella menen loskassa tuollaisella - alle vaan tarpeeksi lämmintä. Kestävät pikkusadetta, jos tulee rankasti vettä niin hihan saumat ja vetoketjut falskaa.

KUn vetoketju lopulta hajoaa ja menen etsimään uutta, niin räkissä on lähinnä vain tätä merkkiä satasella.

Koko ikäni eri olosuhteissa purjehtineena voin sanoa, että Muston varusteet on ihan eri luokkaa kuin HH:n.

Vierailija
20/64 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen ajan, kun Helly Hansen teki jotain pelastusliivejä ja sadetakkeja lähinnä ja mulla tulee noista aina mieleen joku syksyisellä kelillä, kalanhajuisilla ja koppuraisilla käsillä veneessä verkkoja selvittelevä setämies. Ysärin alussa oli TV:ssä mainos: "HELLY HANSEN PITÄÄ KUIVANAJALÄMPIMÄNÄ HELLY HANSEN PITÄÄ KUIVANAJALÄMPIMÄNÄ!"

Mitä itse aiheeseen tulee, aina on ollut massamuotia ja tulee aina olemaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi