Sitkeää Flunssaa liikkeellä?
Onko nyt jotain sitkeää flunssaa liikkeellä? Itsellä jo yli viikko sitten alkoi järkyttävällä kurkkukivulla yks aamu vaan heräsin ja huomasin, että kurkku niin kipeä ettei pysty puhumaan tai nielemään kunnolla. Myöhemmin kurkkukipu vaan paheni ja kuume nousi aina 38.5 saakka. Katselin pari päivää ja menin päivystykseen. Kurkkuun tuli valkoiset peitteet. No, nieluviljely negatiivinen joten mitään lääkettä en saanut. Nyt tuosta yli viikko aikaa ja vieläkään en ole terve. Kurkku on aika hyvä jo. Ei pahempia kipuja, eikä peitteitä. Ääni tosin mennyt ja yskä tullut tilalle. Mutta tämä kuumeilu ja räkätauti..menee hermot kun jo yli viikon sahannut kuumetta 37-38 joka päivä tai yö ja nenästä tulee alun ohuen, kirkkaan, tiputtelunuhan jälkeen siis viikon jo tullut paksua, vihreä-ruskea-veristä slaimia, jota saa niistää sata kertaa päivässä ja välillä nenä aivan tukossa ja onetloihin sattuu. Mutta alkuun se kurkkukipu oli pahin. Ei voinut edes omaa sylkeä niellä vaan lasiin piti sylkeä, kun sattui niin kovasti. Nyt sitten vielä tämä räkätauti, lievä yskä ja kuumeilu. Kuinka vitun kauan tällainen voi kestää? Joo, olen menossa huomenna lääkäriin taas uudestaan. Olisi kiva vain kuulla onko muilla ollut samanlaista?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 08:40"]
Mulla alkaa neljäs viikko. Eka kuume, sit räkäflunssa, sit alkoi hakkaava yskä johon ei näy loppua. Kurkku ollu kipee yli kolme viikkoa :( eilen koski vasemmalle kurkkuun, tänään vaihtoi lennosta oikeaan puoleen, välillä ollut molemmat puolet. Heikottaa, koiralenkillä pitää pysähtyä puuskuttamaan. Tässä jo mietin pitääkö kerpele päivystykseen lähteä. Mut tuntuu että se yskä ei oo keuhkoissa räkäisenä vaan kurkussa ja siitä lohkee enempi vesimäistä limaa kun räkää, eikä ees mitään peitteitä, kurkku vaan turvonnu, niin ei kai tähän mitkään antibiootit auta. Hajottaa ja väsyttää. Ahdistaa.
taidan käydä apteekissa jos sieltä sais jotain hoitovinkkejä.
[/quote]
Tuo ei varmaankaan ole päivystysasia, mutta saattaa silti olla jotain bakteeria. Minulla antibiootti laski kurkun sisäisen turvotuksen ja poisti pitkäaikaisen kivun. Puhuminenkin tuntuu paljon helpommalta kun ei tarvitse väkisin yrittää ääntä ulos, tuntuu jopa helpommalta kuin ennen sairastumista.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 08:40"]
Mulla alkaa neljäs viikko. Eka kuume, sit räkäflunssa, sit alkoi hakkaava yskä johon ei näy loppua. Kurkku ollu kipee yli kolme viikkoa :( eilen koski vasemmalle kurkkuun, tänään vaihtoi lennosta oikeaan puoleen, välillä ollut molemmat puolet. Heikottaa, koiralenkillä pitää pysähtyä puuskuttamaan. Tässä jo mietin pitääkö kerpele päivystykseen lähteä. Mut tuntuu että se yskä ei oo keuhkoissa räkäisenä vaan kurkussa ja siitä lohkee enempi vesimäistä limaa kun räkää, eikä ees mitään peitteitä, kurkku vaan turvonnu, niin ei kai tähän mitkään antibiootit auta. Hajottaa ja väsyttää. Ahdistaa.
taidan käydä apteekissa jos sieltä sais jotain hoitovinkkejä.
[/quote]
Tuo ei varmaankaan ole päivystysasia, mutta saattaa silti olla jotain bakteeria. Minulla antibiootti laski kurkun sisäisen turvotuksen ja poisti pitkäaikaisen kivun. Puhuminenkin tuntuu paljon helpommalta kun ei tarvitse väkisin yrittää ääntä ulos, tuntuu jopa helpommalta kuin ennen sairastumista.
[/quote]
okei. Ootan nää joulun ekat pyhät ja jos ei helpota nii sitten meen lekuriin. Mulla on muutenkin ollu vaikeuksia tosi kuivan nielun kanssa, öisin heräilen kun kurkku raspia ja pitää niellä ja niellä ja nyt lenssu päälle.
[/quote]
Minullakin on ollut muita kurkkuongelmia pitkään. Yli puolitoista vuotta? Eivät varmaankaan liity tähän, mutta nyt jotenkin jännästi tuntuu ihan normaalilta. Ei tarvitse pelätä puhumista.
[/quote]
mulla kans siis yli vuoden huippukuiva nielu. Asuin silloin kun alkoi tää ongelma, kosteammassa talossa, homettakin ehkä oli, ainakin joidenkin huonekalujen takaa seinästä ja huonekaluista löytyi kasvustoja, en tiedä oliko ne haitallista sorttia vai ei, mutta ehkä siitä alkoi mun nielukuivuus. Nyt on kuiva kämppä. Mut ongelma jatkuu.
Joo ja en muistanu kertoa että mullakin oli myös silmätulehdus joka laittoi silmät umpeen öisin, siihen tein suolavesiliuosta ja se parani alle viikossa, mitä nyt silmät edelleen huippukuivat, vaikka yritän muistaa nesteytyksen. Nielu ja silmät varsinkin öisin kuin santapaperia.
mulla on ollu myös masun kaa ongelmia, ei kaikki kunnossa. HAJOTTAA.
t. 33
Samoin tsemppiä, näkyy olevan muitakin, tän lenssun kanssa kamppaileville!
33
Oh, mulla on aika samalla lailla ku 49:llä! :O
Mullakin on ollut epämääräisiä oireita jo yli kuukauden,ensin puudutti toista poskea (poskiontelotulehdus vai johtuuko hampaiden yhteenpuremisesta..? En tiedä...), viikon verran, samantien kun puutumisen tunne loppui, alkoi pääkivut: ensin vilunväreitä ja muita outoja tuntemuksia pitkin päätä, sitten viikon aikana siirtyi se kipu otsalle ja kulmakarvan päälle, sen jälkeen myös alkoi paineen tunne silmän takana ja nenän varressa. Pääkipu kestänyt jo yli kaksi viikkoa :(
Ja otsassa jatkuvasti paineen tunne, tuntuu ettei silmiä jaksa kunnolla pitää auki. Tänään, kun vihdoin alkaa tuntua että EHKÄ TÄMÄ TÄSTÄ, niin se puutumisen/paineen tunne palasi poskeen! AAAA en jaksa! En varmaan oo enää koskaan terve! >:(
Niiin joo, ja aivan kaamea väsymys on vaivannut koko ajan! Veto on todellakin poissa. Mitä tämä on, onko muilla samanlaista ollut???
Minulla on ollut Tiistaista perjantaihin hirvee yskä
ja kurkku kipeä ja nenä on vuotanut lämpöäkin
on ollut 37.5 tuntuu että tää flunssa vaan jatkuu
Minulla on ollut jo yli puoli vuotta jatkuvasti vuotava nenä. Lääkärissä on käyty, tutkittu hengenahdistus (jota on myös) yms verikokeita, tulehdusarvoja. Tulehdusarvot vain lievästi koholla.
Olen miettinyt mahdollista allegiaa, onko talossa hometta ja niin edelleen, mutta olen ainoa perheestä jolla tätä jatkuvaa nuhaisuutta on. Jossain kohtaa varaan ajan allegiatesteihin, ei tämä nyt normaalia voi olla.. Kuume on yli puolenvuoden ajan on/off vaihdellut, pari kertaa viikossa mittaan lievää lämpöä, pari kertaa kuukaudessa korkeampaa. En muista milloin viimeksi olisin nähnyt tavallisen 36 numeron kuumemittarissa.
Kuulostaapa tutulta. Viime viikon alussa alkoi oireilu kovalla kurkkukivulla ja ääntä ei tullut kunnolla. Sitten nousi kuume, joka huiteli 38-39 välillä. Lääkäri ohjasi verikokeisiin ja tulosten mukaan oli tulehdusarvot koholla. Sain antibiootit ja kuume lähti onneksi laskuun. Tilalle tuli kuitenkin helvetillinen yskä jonka takia ei saa öisin kunnolla nukuttua. Nuhaakin on hieman ja ääni käheä.