Sitkeää Flunssaa liikkeellä?
Onko nyt jotain sitkeää flunssaa liikkeellä? Itsellä jo yli viikko sitten alkoi järkyttävällä kurkkukivulla yks aamu vaan heräsin ja huomasin, että kurkku niin kipeä ettei pysty puhumaan tai nielemään kunnolla. Myöhemmin kurkkukipu vaan paheni ja kuume nousi aina 38.5 saakka. Katselin pari päivää ja menin päivystykseen. Kurkkuun tuli valkoiset peitteet. No, nieluviljely negatiivinen joten mitään lääkettä en saanut. Nyt tuosta yli viikko aikaa ja vieläkään en ole terve. Kurkku on aika hyvä jo. Ei pahempia kipuja, eikä peitteitä. Ääni tosin mennyt ja yskä tullut tilalle. Mutta tämä kuumeilu ja räkätauti..menee hermot kun jo yli viikon sahannut kuumetta 37-38 joka päivä tai yö ja nenästä tulee alun ohuen, kirkkaan, tiputtelunuhan jälkeen siis viikon jo tullut paksua, vihreä-ruskea-veristä slaimia, jota saa niistää sata kertaa päivässä ja välillä nenä aivan tukossa ja onetloihin sattuu. Mutta alkuun se kurkkukipu oli pahin. Ei voinut edes omaa sylkeä niellä vaan lasiin piti sylkeä, kun sattui niin kovasti. Nyt sitten vielä tämä räkätauti, lievä yskä ja kuumeilu. Kuinka vitun kauan tällainen voi kestää? Joo, olen menossa huomenna lääkäriin taas uudestaan. Olisi kiva vain kuulla onko muilla ollut samanlaista?
Kommentit (48)
4.viikko. Alkoi sahaavalla kuumeella noin viikon ajan, kolmisen viikkoa hakkaava yskä ja viimeisenä nyt limaisuus. Tavallisesti menee flunssa ohi noin viikossa.
Melkein 10 viikkoa jo täynnä hengenahdistusta, keuhkoista johtuvaa, ilmeisesti keuhkoklamydiaa :( Liikuntaa en ole pystynyt harrastamaan eikä yhtään tervettä päivää ole tässä välissä. Ohessa on ollut myös järkyttävä pääkipu (otsalla ja silmien takana), sitä kesti monta viikkoa mutta se on sentään jo ohi... Mutta tää ku keuhkoissa tuntuu jotain häikkää niin huhuh... Elämänilo pikkuhiljaa heikentyy, kun on jo semmonen olo ettei tää mene ikinä ohi... :( Ja tääkin on semmosta että välillä tuntuu että alkaa helpottamaan, ja sitten se taas iskee päälle! Oon kyl jo masentunu tän takia :`(
Vieläkö tätä loputonta flunssaa on liikkeellä?? Omalla kohdallani en enää ees tiedä onko tämä flunssa vai onko terveys jostain syystä romahtanut täysin. Kohta 7 viikkoa ollut ihmeellistä tukkoisuutta, kovaa väsymystä, palelua. Tukkoisuus menee ja tulee, ikään kuin aalloissa. Siltikään en ole tuntenut oloani flunssaseksi pitkään aikaan.
Ei poskiontelontulehdusta, lievää turvotusta oli joku aika sitten, sydämessä eikä keuhkoissa kuuntelemalla ollut ainakaan mitään vikaa.
Syke nousee urheillessa korkealle eikä tipahda normaalille tasolle tunteihin reenin päättymisestä.
Tänään taas kävin lääkärissä, tulehdusarvot pikatestilla 8, eli normaali. Perjantaina labroihin. Itse epäilen anemiaa tai kilpirauhasta..
Vai onko tällainen ihmeellinen flunssalaji nyt jylläämässä? En sairasta lähes ikinä, ja silloinkin vain päiviä.
Mulla kolmatta viikkoa nenä vuotaa. Toinen korva ollut lukossa likimain saman ajan. Tosi kivaa kun ei kuule kunnolla =/
Joo ymmärrän jos tarvii saikkua mut miks lääkäriin? Mulla on ollut pari viikkoa samanlaista mut ei tulisi mieleenkään hakea mitään lääkettä. Oma keho hoitaa flunssan ja taas on kahta sitkeämpi räkätauteja vastaan. Lapselle jo ehdotettiin "varuiks" antibioottia. Juu ei kiitos.
Ootsä 12 raskaana? Kuulostaa mun alkuraskaus-oireilta tuo.
Mulla alkaa neljäs viikko. Eka kuume, sit räkäflunssa, sit alkoi hakkaava yskä johon ei näy loppua. Kurkku ollu kipee yli kolme viikkoa :( eilen koski vasemmalle kurkkuun, tänään vaihtoi lennosta oikeaan puoleen, välillä ollut molemmat puolet. Heikottaa, koiralenkillä pitää pysähtyä puuskuttamaan. Tässä jo mietin pitääkö kerpele päivystykseen lähteä. Mut tuntuu että se yskä ei oo keuhkoissa räkäisenä vaan kurkussa ja siitä lohkee enempi vesimäistä limaa kun räkää, eikä ees mitään peitteitä, kurkku vaan turvonnu, niin ei kai tähän mitkään antibiootit auta. Hajottaa ja väsyttää. Ahdistaa.
taidan käydä apteekissa jos sieltä sais jotain hoitovinkkejä.
mulla taitaa olla nyt neljäs viikko menossa tätä flunssaa. milloin on räkäinen tai yksinkertaisesti voimaton olo ja huippaa, milloin yskittää ja kurkku kipeä. nyt ol vähän kaikkia oireita että jospa tämä nyt menisi jo ohi? kuume ei ole noussut kertaakaan.
tosin tällainen sairastelu on minulle tyypillistä: pitkään ja vähän. eniten harmittaa kun salitreenit on jääneet :( saikkuakaan ei näin epämääräisen flunssailun vuoksi ole voinut ottaa.
Mua kans huippaa. Ehkä kun yskittää niin paljon niin niska ja selkä menee tukkoon. Eikä jaksa oikein liikkua. Kylmän hien iskee.
Mut jospas tää tosiaan tästä, jos tää vaan on niin perhanan sitkeen sorttinen virus tänä vuonna.
t. 33
Itselläni ollut jos jonkinmoista oiretta sitten lokakuun puolivälin, eli nyt vähän yli 2kk. Alkoi poskiontelotulehduksella, jolloin pientä lämpöä ja tulehdusarvot koholla. Vähän myöhemmin alkoi todella kovat otsasäryt, joista kävin lääkärillä ja röntgenissä, jotka olivat puhtaat. Tällöin ei poskionteloissakaan näkynyt enää mitään. Noin kk tästä alkoivat lihas- ja nivelkivut raajoissa, olivat liikkuvia paikasta toiseen ja välillä todella kovia. Toisessa poskiontelossa edelleen paineen tunnetta, muttei missään vaiheessa nuhaa. Lääkärissä ollaan otettu mm. laaja verenkuva, tutkittu borrelioosi, reuma, mykoplasma jne... Ainoastaan trombosyytit olleet hiukan koholla. Lääkäri väittää edelleen, että kyse flunssan jälkioireista, mutta vähän usko alkaa loppua. Ollut lisäksi vaihtelevasti kurkkukipua, kulmakarvojen kohdalla särkyä, kipuja sormen- ja varpaiden päissä.. Lista loputon ja melko uskomaton. Tällä hetkellä vaivaa iskias-tyyppinen kipu vasemmassa jalassa.
Kaikki on käynyt mielessä homeesta johonkin vakavempaan sairauteen, mutta jos jollain vastaavanlaista "sitkeää flunssaa" kuten lääkäri sanoo, niin kertokaa toki :D
On, alkoi 2kk sitten ja nenä valuu yhä.
Nyt viides viikko menossa, tosin pahin ohi mutta yskä ja nuha ei vaan lähde millään. Antibioottikuuri syöty kolme viikkoa sitten, kun tulehdusarvot oli koholla. Kiva köhiä töissäkin jatkuvasti, myös ääni on edelleen hieman käheä ja limaa irtoilee keuhkoista. Ei pääse täydellä teholla treenaamaan salilla saati sitten juoksulenkille. :(
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 08:48"]
On, alkoi 2kk sitten ja nenä valuu yhä.
[/quote]
Sama.
Voi perse jos tämä kestää noin kauan..tulen hulluksi :)
Minulla menee tavallisesti flunssa viikossa ohi. Tällä kertaa olikin sitkeämpää lajia. Flunssa kesti kuusi viikkoa, ja söin sinä aikana kaksi kuuria, toinen korvatulehdukseen, toinen keuhkoputkentulehdukseen. Välillä oli pari kertaa, kun tuntui, että no nyt lähtee paranemaan ja huomenna on varmaan jo ihan terve olo, mutta kun huominen saapui, tauti olikin taas pahimmillaan päällä. Juuri tuollaisella aivan tajuttomalla kurkkukivulla alkoi. Varmaankin joku uusi flunssamuoto kyllä, ei ole koskaan ennen ollut tuollaista.
Täällä kohta 2 viikkoa.. Alkoi kamalalla kurkkukivulla, muuttui flunssaksi, yskäksi ja kuumeiluksi. Nyt oon yskinyt niin paljon että särkee ihan kamalasti keuhkoihin. No, huomenna taas lääkäriin, jippii :(
Nosto! Vieläkö on sitkeää flunssaa liikkeellä? Tuntuu että aina vaan uudestaan iskee päälle juuri kun ajattelee että paranee. Muilla?