Saako sairaanhoitajat ja lähihoitajat jo vihdoinkin paremmat palkat?
Jos ei, niin pahoja asioita tapahtuu. Vähintään ylityö-/ vuoronvaihtokielto. Mahdollisesti lakko, tai jos se estetään joukkoirtisanoutumisia. Jännän äärellä ollaan…
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa näkee täydellisesti hoitajien arvostuksen.
Kyllä, varsinkin potilaitaan, suojatyöpaikkojaan ja muita ihmisiä ja ammatteja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat on täysin irrallaan reaalimaailmasta ja todellisesta työntekemisestä, sen raskaudesta, raakuudesta ja vastuista. Ja ennen kaikkea muiden palkoista.
Kuinka monta päivää olet työskennellyt sairaanhoitajana kun pystyt näin kerta sanomaan?
Olen nähnyt ja kuullut liiankin läheltä kaiken, olematta itse alalla.
Pelkkä katkerien marttyyreiden kerho, jossa mikään ei toimi eikä mitään saada toimimaan.
Edes sitä haavasidettä potilaalle kun ei vaan huvita.
Tehy ei saa mitään aikaan, ei ole koskaan saanut. Aina on ennen neuvotteluita uhottu kovaa, mutta lopputulos on vitsi joka kerta.
Itse erosin Tehystä jo vuosia sitten, kun taas jouduin neuvottelutulokseen pettymään ja nyt olen aloittanut opinnot yliopistossa, eli jätän koko hoitoalan taakse. Se ei siitä parane koskaan. MOIDO!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla ei päätetä kenenkään palkoista. Hoitajilla on ammattiliitto, nähtävästi surkea, kun jäsenet vinkuu apua vauva-palstalla.
Yläpeukut taas kertovat arvostuksesta. Ajattelin että olisin voinut mennä tekemään keikkaa vaikka olen jättänyt alan, mutta ei kiitos sittenkään.
Et sinä edes ole soveltuva sairaanhoitajaksi, jos elämäsi perustuu av-palstaan
Siitä vaan etsimään niitä täydellisesti soveltuvia Florence Nightingaleja.
Vierailija kirjoitti:
Mä nostaisin palomiesten ja rajavartijoiden palkkoja. Niiden tessin mukanen palkka on 1900e/kk, lähihoitajilla se on vissiin jopa parempi?
Ja lisien kanssa se on?
Niinhän se on että Sari Sairaanhoitaja on aikaisemman palkankorotuksensa jo unohtanut. Me muut kun emme silloin saaneet juuri mitään. Kuitenkin Sari Sairaanhoitajankin on hyvä muistaa että oma palkankorotus tulee viemään siivun omastakin palkasta korotettuna verona tai sairaanhoitomaksuna eli raha siirtyy vaan taskusta toiseen ei Sarin lomakkoon. Osa rahasta katoaa jonnekin byrkokratian viidakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä nostaisin palomiesten ja rajavartijoiden palkkoja. Niiden tessin mukanen palkka on 1900e/kk, lähihoitajilla se on vissiin jopa parempi?
Keskimääräinen pelastajan palkka kuntasekstorilla 3234€. Itse lähärinä saisin tehdä peekeleesti ylitöitä saavuttaakseni tuon summan..
Hoitajana hakisin lentokoneen matkustamomiehistöön. Hoitajat ovat jo tottuneet ihmisläheiseen työhön, vuorotyöhön ja vastuuseen.
Ei tule mikään muuttumaan. Tulevina vuosina voi päinvastoin käydä niin, että halpatyövoima tulee voimalla alalle ja tiputtaa entisestään palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajana hakisin lentokoneen matkustamomiehistöön. Hoitajat ovat jo tottuneet ihmisläheiseen työhön, vuorotyöhön ja vastuuseen.
Niin ja olettaen tietysti, että myös muut ehdot täyttyy (terveydelliset vaatimukset ym.) Noin muuten hoitoalan tutkinto ja lentokoneen matkustamohenkilö ovat aika hyvä kombo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen pelastajan palkka kuntasekstorilla 3234€. Itse lähärinä saisin tehdä peekeleesti ylitöitä saavuttaakseni tuon summan..
Miksi vertaat lähärin ammattia palomiehen ammattiin? Voi jeesus teitä uunoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pikkasen väärä käsitys lentoalasta tällä hetkellä?
Edellisetkin on jo pois potkittu, ja palkka on lähärin luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan. Itselläsi taitaa olla se väärä käsitys sekä lentoalasta että hoitoalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan. Itselläsi taitaa olla se väärä käsitys sekä lentoalasta että hoitoalasta.
Olen ollut lentoalalla ja tunnen sen realiteetit, sorry vaan kulta pieni.
Sinulla ei siitä ole selvästi hajuakaan, saatika sen työoloista tai palkoista.
Mutta hae nyt ihmeessä lentoemoksi, kun vanhojakin on jonossa sinne satamäärin.
Ei me tulla saamaan parempia työoloja eikä palkkoja. Hoitotyötä ei vain nähdä sen arvoisena. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että muutamaa vaativampaa erikoissairaanhoidon alaa lukuunottamatta palkka olisi ihan kelpoinen, jos työolot olisivat paremmat.
Itse olen todennut että mikään ei muutu. Siispä lähden menemään. Onneksi uusi tutkinto on kohta valmis ja mahdollistaa toisenlaiset työtehtävät. Jos hoitajien palkat ei nouse, ei tule olemaan hoitajia. Se on suoraan pois ihmisten hoidosta ja jonot vaan kasvaa. Lykkyä pyttyyn teille. Itse en aio olla hoitajana enää tässä sopassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa näkee täydellisesti hoitajien arvostuksen.
Kyllä. Mutta mietipäs itse, jos et arvosta jotain niin johtuuko se itse siitä kohteesta jotenkin?
Palkankorotus lisää työmotivaatiota tutkitusti vain hetkellisesti. Miten korkeampi palkka auttaa huonoihin työoloihin? Eikö mieluummin pitäisi palkata enemmän hoitajia, jotta työolot olisi paremmat ja kuormitus pienempää?
Toisekseen verottaja kyllä muistaa ottaa omansa, kun palkka nousee, joten käteen ei jää juurikaan enempää.
Vierailija kirjoitti:
Palkankorotus lisää työmotivaatiota tutkitusti vain hetkellisesti. Miten korkeampi palkka auttaa huonoihin työoloihin? Eikö mieluummin pitäisi palkata enemmän hoitajia, jotta työolot olisi paremmat ja kuormitus pienempää?
Toisekseen verottaja kyllä muistaa ottaa omansa, kun palkka nousee, joten käteen ei jää juurikaan enempää.
Voi, palkataan toki ja palkattaisiin mutta kun ei ole mistä ottaa. Eli tästä päästään taas siihen tosiasiaan, että kun palkat ei houkuttele niin uusia hoitajia ei saada. Jotta uusia hoitajia saataisiin, heidät pitäisi ensin jotenkin houkutella töihin. Miten tämä on niin vaikeaa tajuta?!
Ai täällä on taas tämä kampaviineri- ulisija. Jostain syystä jokaisessa hoitajakeskustelussa, mistä lie katkera hoitajille. Peukuttaa omia viestejään. Väsynyttä menoa.