Mies ei haluakaan lasta
Oltiin puolison kanssa puhuttu jo vuosi sitten, että tänä kesänä olisi hyvä aika jättää ehkäisy pois. Kesällä kun asian otin puheeksi, sainkin vastauksen, ettei hän ehkä haluakaan lapsia.
Mitä mä nyt teen? Odotan, että mies ehkä haluaa lapsia joskus 5 vuoden päästä vai lähden ja etsin jonkun jolla on samat suunnitelmat kuin minulla? Olen koko kesän tätä murehtinut ja ahdistaa. Ikää on nytkin jo 30 v, ei mulla ole ikuisesti aikaa.
Kommentit (8)
Jos haluat lapsia, eroa. Jos nykytilanne tyydyttää, jää.
Etsit jonkun jolla on samat suunnitelmat.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lapsia, eroa. Jos nykytilanne tyydyttää, jää.
Ei kannata jäädä. Suhde olisi pelkkää katkeruuden kitkerään höttöä.
Ei halua lasta SINUN kanssa. Yleensä tarkoittaa, että mies ei näe ylipäätään loppuelämän tulevaisuutta kanssasi. Tuttavapiirissäni on ollut lukemattomia tällaisia miehiä. Ihme kyllä varsin pian julistettuaan etteivät halua lapsia, on löytynyt uusi tyttöystävä, joka hetimiten on raskaana.
Sanoisin, että elä omaa elämääsi NYT. Kuten itsekin totesit, aikaa ei ole. Jos lapsi haave on tärkeä, tee se lapsi miehen kanssa, joka haluaa lapsen kanssasi.
Itselleni miehen suusta kuultuna (kun seurustelemme ja olemme yhdessä) ettei halua lasta (kanssani... juuri nyt) on selvä viesti. Selvempää ei oikeastaan ole. Ei hän 5 vuoden päästä havahdu, että haluaakin ja juuri sinun kanssasi. Jos vielä roikutte yhdessä hän todennäköisesti vain keksii uusia tekosyitä miksi ei.
Eivät lapset saisi olla bulkkitavaraa, joita hankitaan vain lapsen hanuavan kanssa. Puolison rakastaminen ja taloudelliset ja henkiset resurssit pitää olla kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät lapset saisi olla bulkkitavaraa, joita hankitaan vain lapsen hanuavan kanssa. Puolison rakastaminen ja taloudelliset ja henkiset resurssit pitää olla kunnossa.
Meillä nämä kaikki onkin kunnossa, ja siksi nyt piti olla sopiva hetki kun töissä on oltu jo vuosia ja talous vakaa. En halua kenen tahansa kanssa tehdäkkään lapsia, tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies.
Miksi?
Fiksu mies.