Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sairaslomapäiviä voi olla vuodessa yhdellä työntekijällä?

Vierailija
13.09.2021 |

Kyseessä terveydenhuollon ala. Eräs työkaverini on poissa lähes viikottain. En muista milloin hän olisi ollut töissä kokonaisen viikon. Joko hän on kipeä tai lapsensa kipeä. Kyseessä usein flunssat jne.
Kuinka kauan työnantaja katselee tällaista?
Ilmeisesti ainiaan, koska tämä jatkunut jo vuosia...
Puuduttavaa koko työyhteisön kannalta, sillä työskentelemme tiiviisti yhdessä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noissa sairauspäivissä ole tietty raja jonka jälkeen työterveyshuolto tulee mukaan kuvioon?

Vierailija
2/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Ärsyttävää tällainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noissa sairauspäivissä ole tietty raja jonka jälkeen työterveyshuolto tulee mukaan kuvioon?

Niin minäkin luulin, mutta mitään muutosta ei tapahdu. Homma jatkuu joka vuosi samanlailla.

Ap

Vierailija
4/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on enemmän kipeitä/sairaita kuin toiset.

Sairauden lisäksi sitten vielä jatkuva häpeä poissaoloista ja pahamieli, kun toiset joutuu tekemään munkin töitä.

Kyllä mäkin valitsisin terveemmän elämän ja jaksamisen työssä, jos se olisi valinta.

Vierailija
5/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 päivää saa olla vuodessa täydellä palkalla eli 5 päivää kk.

Vierailija
6/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kuviota sitten muuttais? Miten työterveyshuolto pystyy parantamaan ihmisen?

Vierailija
7/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

366 päivää voi olla karkausvuosina. Toki ei saa täyttä palkkaa firmalta. Esim. joku paha onnettomuus.

Vierailija
8/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis joskus mieli olla yksi päivä pois töistä ja nukkua tää väsymys pois. En kuitenkaan uskalla jos sitten iskeekin oikea sairaus ja poissaoloa tulee liikaa.

Sisulla siis päivä kerrallaan.

Vierailija
9/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tutkituttaisin itseni läpikotaisin, jos olisin jatkuvasti kipeänä. Huolestuttavaa.

Vierailija
10/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekis joskus mieli olla yksi päivä pois töistä ja nukkua tää väsymys pois. En kuitenkaan uskalla jos sitten iskeekin oikea sairaus ja poissaoloa tulee liikaa.

Sisulla siis päivä kerrallaan.

Ja sehän tulee, jos et itseäsi kuuntele. Sisu ei pärjää esim burnoutille.

Vierailija
11/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa ettei hän ole ollut niin paljon pois mitä sinä kuvittelet.

Vierailija
12/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sairaslomalla kerran lähemmäs 500 päivää putkeen. En toki saman vuoden aikana :D

Vierailija
13/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin, mutta mitään muutosta ei tapahdu. Homma jatkuu joka vuosi samanlailla.

Ap

Ei niistä keskusteluista sinulle raportoida🤣

Vierailija
14/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkusaikuttajilla niitä näyttää olevan ja paljon… laiskoilla saikuttajilla ne on yleensä maanantait ”lapsi nuhassa”… ja vähän joka maanantai?

Vierailija
15/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tutkituttaisin itseni läpikotaisin, jos olisin jatkuvasti kipeänä. Huolestuttavaa.

Entäs sit, kun olet tutkituttanut läpikotaisin? Ei ne esim perussairaudet sillä poistu?

Vierailija
16/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku, ettei työnantaja kiinnitä huomiota siihen, että ”maanatait aina itse tai lapsi sairaana”?

Vierailija
17/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sit, kun olet tutkituttanut läpikotaisin? Ei ne esim perussairaudet sillä poistu?

Perussairaudet, jotka puhkeaa aina maanantaisin?

Vierailija
18/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paljon pois. Häpeän sitä, enkä todellakaan tee sitä tahallaan. Taustalla perussairaus.

Vierailija
19/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomapäiville ei ole kiintiötä. Työntekijä voi olla poissa niin paljon kuin sairaudet vaatii. Puuttuminen ei tarkoita, että työntekijää nuhdellaan ja tämä parantaa tapansa vaan käydään läpi miten työnantaja voi tukea.

Vierailija
20/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hah, ihan niinkuin niistä sinulle raportoitais! Ne on henkilökohtaisia ja salaisia sisällöltään, ei niistä muille kerrota. Ellei siis henkilö itse halua kertoa. Voi olla, että työkaverilla on ihan pätevä syy olla pois ja ovat siitä keskustelleet pomon ja työterveyden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme