Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt? Joudun fysioterapeutille, mutta inhoan sitä, että minuun kosketaan

Vierailija
13.09.2021 |

Noidannuoli on vaivannut jo vuoden. Minut on ohjattu fysioterapeutille, ja arvaan jo, että ainakin hierontaa ja ultraääntä on tulossa.

Ongelmani on se, että inhoan sitä, että minuun kosketaan. Minulla ei ole mitään kättelyä ja virkahalauksia vastaan (seksikin kelpaisi, jos sitä olisi saatavilla), mutta inhoan terveydenhoidon ammattilaisten tunkeilevaa kosketusta. Kaiken lisäksi joudun miespuolisen fysioterapeutin käsittelyyn, mikä tekee koettelemuksen vielä pahemmaksi.

Millä tavalla te, jotka myöskään ette pidä kosketuksesta, olette tehneet tilanteen helpommaksi kestää? Mikään asennemuokkaus ei tässä auta, mutta jos jonkinlaisia poppakonsteja löytyisi? Olen melkein jo varma siitä, että tulen peruuttamaan ajan heti, kun sen saan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ole poppakonsteja tarjota valitettavasti. Itsekin terveydenhoitoalalla työskentelevänä miehenä ilmiö on tuttu, osa potilaista jännittää kosketusta hoito- tai tutkimustilanteessa aluksi. Yleensä tämä kuitenkin omalla kohdallani laukeaa alkujännityksen jälkeen potilailta nopeasti, tosin tämä saattaa johtua siitä että puhelen aika paljon potilaille joko itse tehtävästä asiasta tai jututan sitten muuten vain potilasta hänen asioistaan. Yleensä auttaa myös ainakin naispotilaiden kohdalla mikäli hoitaja osaa huomioida oma-aloitteisesti potilaan jännityksen tai pelon ja antaa tavallaan potilaalle kokemuksen siitä, että nämä tunteet ovat normaaleja ja hyväksyttyjä. Yleinen rauhallisuus on myös asia joka tarttuu hoitajasta potilaaseen, näillä eväillä pääsee pitkälle tällaisissa tilanteissa. Tämä siis hoitajan kannalta katsottuna. Uskon että omassa tilanteessasi voi käydä myös näin, kunhan alussa asiaan kuuluvasta kynnyksestä pääsee yli. Olen saanut naispotilaita palautetta joskus myös siten, että aluksi jännitti kun olen mies mutta lopulta kokemus olikin turvallinen, ehkä jopa turvallisempi kuin jos olisin ollut nainen.

Toisaalta mikäli tuohon liittyy jotain vaikeita tai ikäviä kokemuksia hoitotilanteista, asia voi tosiaankin olla vaikeampi kuin yleinen jännitys. Näitäkin valitettavasti on ihmisillä silloin tällöin ihan haitaksi asti. Toivon että et peru aikaa, vaan menet avoimin mielin vastaanotolle. Voit ottaa asian heti puheeksi fysioterapeutin kanssa, sekin voi auttaa jos molemmat tietävät jännityksestäsi heti aluksi, jos kyse on siis pohjimmiltaan siitä että kosketus inhottaa.

Rohkeasti vain vastaanotolle, käynti kannattaa varmasti!

Vierailija
2/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua sinne raudoissa viedä. Älä mene, jos se on noin kauheaa. Käsittämätöntä vinkumista, kun lääketieteellinen ammattilainen haluaisi auttaa ihmistä kivuissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostu miesten asiakkaaksi menemään. Kerron aina aikaa varatessa, ja lääkärille mikäli tekee lähetteen, että haluan naishoitajan. Yksi lääkäri lohdutteli että monet muutkin näin pyytävät. Ei sitä tarvitse hävetä.

Pari kertaa olen pakosta joutunut miehen vstaanotolle menemään. Ei ole helppoa ollut. Vannon aina etten mene enää ikinä. 😃

Toisaalta taas miehet ovat jotenkin tasapainoisempia, "mutkattomia olentoja" mikä rauhoittaa oloa. 🤔

Vierailija
4/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierontaa tuskin luvassa, jumppaohjeita vaan.

Vierailija
5/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon ole poppakonsteja tarjota valitettavasti. Itsekin terveydenhoitoalalla työskentelevänä miehenä ilmiö on tuttu, osa potilaista jännittää kosketusta hoito- tai tutkimustilanteessa aluksi. Yleensä tämä kuitenkin omalla kohdallani laukeaa alkujännityksen jälkeen potilailta nopeasti, tosin tämä saattaa johtua siitä että puhelen aika paljon potilaille joko itse tehtävästä asiasta tai jututan sitten muuten vain potilasta hänen asioistaan. Yleensä auttaa myös ainakin naispotilaiden kohdalla mikäli hoitaja osaa huomioida oma-aloitteisesti potilaan jännityksen tai pelon ja antaa tavallaan potilaalle kokemuksen siitä, että nämä tunteet ovat normaaleja ja hyväksyttyjä. Yleinen rauhallisuus on myös asia joka tarttuu hoitajasta potilaaseen, näillä eväillä pääsee pitkälle tällaisissa tilanteissa. Tämä siis hoitajan kannalta katsottuna. Uskon että omassa tilanteessasi voi käydä myös näin, kunhan alussa asiaan kuuluvasta kynnyksestä pääsee yli. Olen saanut naispotilaita palautetta joskus myös siten, että aluksi jännitti kun olen mies mutta lopulta kokemus olikin turvallinen, ehkä jopa turvallisempi kuin jos olisin ollut nainen.

Toisaalta mikäli tuohon liittyy jotain vaikeita tai ikäviä kokemuksia hoitotilanteista, asia voi tosiaankin olla vaikeampi kuin yleinen jännitys. Näitäkin valitettavasti on ihmisillä silloin tällöin ihan haitaksi asti. Toivon että et peru aikaa, vaan menet avoimin mielin vastaanotolle. Voit ottaa asian heti puheeksi fysioterapeutin kanssa, sekin voi auttaa jos molemmat tietävät jännityksestäsi heti aluksi, jos kyse on siis pohjimmiltaan siitä että kosketus inhottaa.

Rohkeasti vain vastaanotolle, käynti kannattaa varmasti!

Kiitos kommentoimisesta!

En tiedä, mistä tämä inho on peräisin. Kävin vuosikausia 3-4 viikon välein eräällä erinomaisella, kokeneella fysioterapeutilla pitämässä ylipitkää, noidannuolelle altista selkääni kunnossa, mutta vaikka fyssarista pidinkin kovasti, hoidosta en pitänyt. Sen tuloksista kyllä pidin. Nyt en muutamaan vuoteen ole käynyt, koska ei ole ollut varaa kaikenlaisten katastrofien virrassa.

Tiedän, että monet käyvät hieronnassa, koska pitävät siitä niin paljon. Minä en pidä edes kampaajan pesutuolissa istumisesta, koska siinä väistämättä saa päähierontaa. Kosmetologilla on kivaa, kunhan ei mennä solisluihin asti, ja vanhanaikainen metallityökaluilla tehtävä hammaskiven poisto on niin kivaa, että vähäinen hammaskivenmuodostus välillä oikein harmittaa.

Ehkä silti yritän sietää, jos tämä noidannuoli saataisiin poistumaan. Olisi kiva pystyä esimerkiksi kumartumaan niin, ettei tarvitse pidättää hengitystä ja pidellä seinästä kiinni. Olen kyllä niin kahden vaiheilla.

Ap

Vierailija
6/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäistä ja ihan ok, olen samanlainen.

Voit pyytä naispuolisen fyssarin, lisäksi auttaa kun kerrot heti näistä tuntemuksistasi, he ovat ammattitaitoisia, et ole ainoa.

Vierailija
7/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, tarjoaako kaukoparannusta.

Vierailija
8/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua sinne raudoissa viedä. Älä mene, jos se on noin kauheaa. Käsittämätöntä vinkumista, kun lääketieteellinen ammattilainen haluaisi auttaa ihmistä kivuissa?

No, oliko nyt rakentava kommentti?

Ap

Vierailija
9/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat ihmisen asiantuntijoita, kyllä ymmärtävät.

Vierailija
10/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapia ei yleensä ole hierontaa, vaan asiakas itse tekee liikkeitä.

Vierailija
11/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ainakaan hierottu, jumppaohjeet katsottiin yhdessä, että asennot tulee oikein.

En itsekään pidä koskettelusta, mutta fyssari ei tuntunut minusta mitenkään ahdistavalta.

Mieti haluatko elää kipujesi kanssa, vai kestätkö hetken epämukavuutta.

Vierailija
12/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Nehän minä selvitän netistä käden käänteessä. Nyt taisi löytyä hyvä syy jättää fysioterapeutti pois tästä välistä.

Ap

Vierailija
13/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi niinkin erikoinen poppaskonsti kuin asiasta puhuminen vastaanotolla?

Fysioterapeutit kohtaavat työssään hyvin monenlaisia ihmisiä, joten sinun rajoitteesi tuskin on heille uusinta uutta.

Varmasti löytyy keinot toimivaan vuorovaikutukseen ja hoitoon mahdollisimman vähällä kontaktilla.

Kerro rohkeasti ajatuksesi! Tsemppiä toipumiseen!

Vierailija
14/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Nehän minä selvitän netistä käden käänteessä. Nyt taisi löytyä hyvä syy jättää fysioterapeutti pois tästä välistä.

Ap

Hah, trolli!

Kivempi olla valesaikulla, kun hoitaa itsensä kuntoon! Ne yleisjumppaohjeet ei muuten sitten välttämättä päde sun kroppaasi, jonka se fyssari osaisi katsoa, mutta miten vaan, jätä menemättä :D

Vierailija
15/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et muuten selvitä. Yllättävän tarkkaa puuhaa saada tehtyä liikkeet oikein. Fyssari seuraa koko ajan lihasten toimintaa ja korjaa liikkeen niin ettei se aiheuta kipua. Minulla oli 45 minuutin opastus ja silti kotona tein liikkeitä väärin. Piti uusi aika sopia.

Vierailija
16/17 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hah, trolli!

Kivempi olla valesaikulla, kun hoitaa itsensä kuntoon! Ne yleisjumppaohjeet ei muuten sitten välttämättä päde sun kroppaasi, jonka se fyssari osaisi katsoa, mutta miten vaan, jätä menemättä :D

En ole saikulla, vaan pitkäaikaistyötön. Jos olisin töissä, en välttämättä olisi edes loukannut itseäni tällä tavalla, ja jos olisin, olisi ollut rahaa käydä entisellä fysioterapeutilla kärsimässä.

Te trollinhuutelijat olette kummallista väkeä. Heti, kun ei asenne miellytä, ruvetaan kiljumaan trollia.

Ap

Vierailija
17/17 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kävit vastaanotolla? Selvisitkö käynnistä inhimillisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän