Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiseni käyttää piriä! Räjähdän

Vierailija
25.10.2014 |

Olen seurustellut oman ikäiseni (24v) naisen kanssa jo jonkin aikaa. Suhde oli alkuun melko pitkälti nuorten aikuisten kokeilua. Ei siis mitään tulevaisuuden suunnittelua tai vastaavaa. Tämä on siis ensimmäinen pidempi suhteeni

Koen että tunnen hänet jo melko hyvin, ja tunnen olevani rakastunut. Yleinen ajattelumme osuu lähes saumattomasti yhteen. Kuluneella viikolla kävi puhuessamme puolihuolimattomasti ilmi että hän on käyttänyt nuorena viikottain amfetamiinia. Olin melko järkyttynyt. Kun hän sitten lisäsi että on vielä seurustelusuhteemme ajan viihteellä ollessaan satunnaisesti "ottanut vauhtia", oli se minulle liikaa. Sanon nyt että en ota yleisesti kanta huumeiden käyttöön. Jokainen tehköön elämällään miten haluaa. On tietenkin eri asia haluanko seurustella huumeiden käyttäjän kanssa. Itse suhtaudun melko kriittisesti huumeisiin, ja pidän niiden käyttöä jotenkin "likaisena". Nainen yritti kovasti korjailla lipsautustaan kun huomasi reaktioni, tyyliin; emmänyt siis niin usein, se on ihan liioteltu se huumekeskustelu jne.

Kuten sanoin, muut tehköön mitä lystää, mutta itse haluan pitää lähipiirini huumeettomana.

Järkeviä ideoita ja kommentteja asiassa etenemisen suhteen.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:02"]

Koitan nyt vielä tarkentaa. Hän ei ymmärrykseni mukaan koe huumeidenkäyttöä pahana asina, tai koe tekevänsä väärin. Ehkä silloin hänelle hyväksyttävältä tuntuvan asian kieltäminen ei tunnu hänestä perustellulta. Muuten voisin sanoa, että hänen moraaliset arvonsa ovat samansuuntaiset kuin minulla. Siksi koen aivan käsittämättömäksi näin ison käsityseron.. Ap

[/quote]

Ei ne ikinä koe sitä pahana asiana, sellaisia ne on.

Huomaa ettet ole ollut tekemisissä nistien kanssa.

Niille on esim. ihan normaalia selittää miten huumeet ei edes aiheuta riippuvuutta, se riippuvuus on psyykkistä, jopa opiaateissa, ja valtio valehtelee ihmisille.

Olet ilmeisesti siis yhdessä ihan piinkovan nistin kanssa, jos se selittää tuollaisia asioita miten se ei ole edes "paha asia".
[/quote]

Silti hänen koko muu olemuksensa on täysin normaalin oloinen; ulkonäkö, opiskelut, järjenjuoksu ja muu elämänhallinta.

Olen seurustelun näin pitkälle mennessä luonnollisesti esitellyt hänet vanhemmilleni, ja he tulevat toimeen keskenään hyvin. En suoraan sanottuna tiedä mitä kertoisin mahdollisen eron syyksi vanhemmilleni. Tuskin edes uskoisivat minua jos kertoisin..

Vierailija
42/42 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea homma.

Viikottainen käyttö on jo mielestäni sellaista, jossa täytyy miettiä, että lopettaako vai jatkaako. Loputtomiin se ei vaan tule pysymään viikottaisena käyttönä. Keho alkaa tottua siihen liikaa ja aivojen välitysaineiden määrät muuttua.

Ihan sama alkoholin kanssa. Jos käytät joka viikonloppu, keho ei edes ehdi toipua edellisestä kerrasta, kun seuraava jo tulee.

Kerran puolessa vuodessa tapahtuva käyttö on sitä viihdekäyttöä, jolla ei itseään koukkuun saa.

Pirinkin mukana tulevat "lisäominaisuudet" sitten liittyvätkin niihin muihin ihmisiin, jotka käyttävät enemmän, jotka myyvät sitä ja joiden elämällä ei muuta sisältöä oikein olekaan. Sinne on kenen tahansa aika helppo tuudittautua, varsinkin jos on paha olla muuten.

En ole itse käyttänyt kun joskus satunnaisesti ja todella pieniä määriä. On se sellainen kemikaali, jota ei kannattaisi nauttia ollenkaan, sen enempää kuin jotain puhdistusaineitakaan.

Nainen joutuu siis satunnaisesta käytöstä huolimatta olemaan tekemisissä ihmisten kanssa, joiden elämä ei todellakaan ole raiteillaan vaan menossa kovaakin vauhtia päin mäntyä.

Kyllä mä näkisin, että jos ei ole mitään isompaa suhdetta aineeseen, niin pystyy siitä luopumaan ihan suhteen vuoksi. Vaikka olisi kyse vain alkoholista.

Kerro naiselle, että olet rakastumassa. Myönnä, ettet ole ihan perillä kaikesta huumeisiin liittyvästä. Tähdennä, että jos ihmisen elämässä on vain yksi asia, joka vie kaiken ajan ja estää kaiken muun kivan tekemisen ja elämänkokemukset, niin se on ihan sama onko se piri vai jalkapallo, se ei ole loppujen lopuksi hyvä asia. Huumeista (siinä missä alkoholista, läheisriippuvuudesta tms.)  voi tulla se elämän number 1, jolloin kaikki muu on vähäpätöisempää.

Eikä elämää ole loppujen lopuksi kiva viettää sillä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla