Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiseni käyttää piriä! Räjähdän

Vierailija
25.10.2014 |

Olen seurustellut oman ikäiseni (24v) naisen kanssa jo jonkin aikaa. Suhde oli alkuun melko pitkälti nuorten aikuisten kokeilua. Ei siis mitään tulevaisuuden suunnittelua tai vastaavaa. Tämä on siis ensimmäinen pidempi suhteeni

Koen että tunnen hänet jo melko hyvin, ja tunnen olevani rakastunut. Yleinen ajattelumme osuu lähes saumattomasti yhteen. Kuluneella viikolla kävi puhuessamme puolihuolimattomasti ilmi että hän on käyttänyt nuorena viikottain amfetamiinia. Olin melko järkyttynyt. Kun hän sitten lisäsi että on vielä seurustelusuhteemme ajan viihteellä ollessaan satunnaisesti "ottanut vauhtia", oli se minulle liikaa. Sanon nyt että en ota yleisesti kanta huumeiden käyttöön. Jokainen tehköön elämällään miten haluaa. On tietenkin eri asia haluanko seurustella huumeiden käyttäjän kanssa. Itse suhtaudun melko kriittisesti huumeisiin, ja pidän niiden käyttöä jotenkin "likaisena". Nainen yritti kovasti korjailla lipsautustaan kun huomasi reaktioni, tyyliin; emmänyt siis niin usein, se on ihan liioteltu se huumekeskustelu jne.

Kuten sanoin, muut tehköön mitä lystää, mutta itse haluan pitää lähipiirini huumeettomana.

Järkeviä ideoita ja kommentteja asiassa etenemisen suhteen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:35"]Mulle kelpais ihan hyvin, jos ei rännää ja joka päivä vedä. Virheet pitää antaa anteeksi. Kaveri seurusteli aikanaan vuoden verran gimman kanssa, joka piikitti subua kolme kertaa päivässä, eikä siitä kenellekkään mitään traumoja jäänyt. Tämä mimmi kävi töissäkin. Välillä tietysti kurjaa, kun reflat iskivät pahasti, mutta siihen kaveri veti rajan, ettei aineita hommannut tälle naiselle.
[/quote]

Tosin tää tarina päättyi niin, että tää gimma palasi niihin vanhoihin piireihinsä.
[/quote]

Lähti siis narkkarieksänsä kanssa Espanjaan vetämään herskaa. Eli surullinen loppu.
Mutta nää subu/herskajutut on vielä pykälän "ylemmällä" tasolla, kuin piri.

Vierailija
22/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota.. teelusikallinen darrassa aamukahvin seassa on ihan normisettiä kun tulee sielt pöndelt pois :D Ihan äiti-ihminen minäkin, maksan laskut ajallaan, käyn hyvässä työssä, aviomies, farmarivolvo ja kolme lasta. Rauhottukaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo..Mitä vikaa siinä pirissä sitten on? Suurin osa käyttää joko laillisia tai laittomia huumeita ainakin jossain elämänsä vaiheessa.Sanoisi esim että perus masennuslääkeet tai vaikka e-pillerit ovat jopa haitallisempia kuin vauhti..vittu mikä moralisoija olet...KOkeile ite eka ennenkuin voit tuomita.

Vierailija
24/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:01"]

Just joo..Mitä vikaa siinä pirissä sitten on? Suurin osa käyttää joko laillisia tai laittomia huumeita ainakin jossain elämänsä vaiheessa.Sanoisi esim että perus masennuslääkeet tai vaikka e-pillerit ovat jopa haitallisempia kuin vauhti..vittu mikä moralisoija olet...KOkeile ite eka ennenkuin voit tuomita.

[/quote]lisäystä tähän, pyydän anteeksi karkeaa kielenkäyttöäni en huomannut että olet nainen.

Vierailija
25/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:35"]Mä oon kanssa sitä mieltä, että tää ei ole heteromiehen kirjoitus. Kirjoituksen tarkoitusperä jää tästä syystä avoimeksi, kun ei siinä provoamistakaan oikein ole. [/quote] Siis... eikö nainen saa täällä kysyä neuvoja suhteeseen toisen naisen kanssa vai mitä ihmettä?

[/quote]

Tottakai saa. Mutta olisi ollut hyvä mainita se aloituksessa, saisi selkeämmän kuvan tilanteesta. aloitustekstistäsi selvisi heti, että olet nainen, siksi monet jo epäili provoksi. Täällä kun on harrastuksena haukkua miehiä ja puhua heterosuhteista. Mutta tervetuloa, vähän vaihtelua.

Kysymykseesi vastaisin, että ei kannattaisi jäädä katsomaan tuota tilannetta. Jos käyttö on viikottaista, se on yleensä kaunisteltu totuus. sinä et saa häntä lopettamaan, hän lopettaa jos haluaa itse sitä. Kylmä totuus.

[/quote]

En ole ap, mutta miten aloittajan sukupuoli vaikuttaa tilanteeseen? Lesboilla on toisenlaisia huumeongelmia kuin heteroilla? Minusta tässä tapauksessa ei ollut mitään syytä kirjoittaa, että hei, olen lesbo ja tyttöystäväni käyttää huumeita. Jos joku luuli provoksi pelkän aloittajan oletetun sukupuolen perusteella, njiin se lienee hänen oma ongelmansa.

Vierailija
26/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:11"]

Ootko joku Krista sigfrids lesbo. Ding Dong

[/quote]

Krista kylläkin seurustelee miehen kanssa eikä ole lesbo. Tää on varma tieto.

Mun mielestä sillä mitä joku joskus on tehnyt ei kauheasti sais olla merkitystä. 

Vierailija
27/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:38"]

Jätät sen tietysti heti, ei piripäiden kanssa olla tekemisissä.

[/quote]

Pientä ylireagointia. Satunnaiskäyttö on vielä kaukana piripäisyydestä.

Haluaisin lisätietoja: Kuinka usein siis ihan oikeasti, tekeekö sitä suhteessa ollessakin eli tämän seurustelukaverin seurassa, tekeekä kamapäissään hölmöyksiä, meneekö päihteillessä usemapi päivä putkeen, mitä tapahtuu jos hän ei saa ainetta vaikka haluaisi, käyttääkö muuta, esim viinaa/kannabista, onko aggressiivinen tms aineissa, millainen hän on arjessa, millainen hän on päivä/pari ennen kun haluaa/käyttää ainetta, koittaisin siis miettiä onko addiktio paha. Millainen kaveripiiri, onko muuten luotettava, onko mitään aikomusta lopettaa, onko ollut ongelmissa, rikoksia, millä rahoittaa. Miten kohtelee muita ihmisiä. Onko itsekäs?

Usein päihteisiin liittyvät addiktiot ovat suht kokonaisvaltaisia, ja linkittäytyneet muihinkin elämän ja persoonan ongelmiin. Haluaisin selvittää ensin sen, onko takana pahakin tunne-elämän ja/tai persoonan vamma.

Vierailija
28/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:38"]

Jätät sen tietysti heti, ei piripäiden kanssa olla tekemisissä.

[/quote]

Pientä ylireagointia. Satunnaiskäyttö on vielä kaukana piripäisyydestä.

Haluaisin lisätietoja: Kuinka usein siis ihan oikeasti, tekeekö sitä suhteessa ollessakin eli tämän seurustelukaverin seurassa, tekeekä kamapäissään hölmöyksiä, meneekö päihteillessä usemapi päivä putkeen, mitä tapahtuu jos hän ei saa ainetta vaikka haluaisi, käyttääkö muuta, esim viinaa/kannabista, onko aggressiivinen tms aineissa, millainen hän on arjessa, millainen hän on päivä/pari ennen kun haluaa/käyttää ainetta, koittaisin siis miettiä onko addiktio paha. Millainen kaveripiiri, onko muuten luotettava, onko mitään aikomusta lopettaa, onko ollut ongelmissa, rikoksia, millä rahoittaa. Miten kohtelee muita ihmisiä. Onko itsekäs?

Usein päihteisiin liittyvät addiktiot ovat suht kokonaisvaltaisia, ja linkittäytyneet muihinkin elämän ja persoonan ongelmiin. Haluaisin selvittää ensin sen, onko takana pahakin tunne-elämän ja/tai persoonan vamma.

[/quote]

joo, ja VALEHTELEEKO tai vähätteleekö paljon kamaan liittyviä asioita (olinpaikka, ajankäyttö,seura) tai valehteleeko paljon muuten.

Vierailija
29/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:50"]

Haluaisin jotenkin antaa hänelle vielä mahdollisuuden.. Tai en tiedä.. Miten voisin varmistua hänen huumeettomuudestaan, jos onnistun asian hänen kanssaan sopimaan. Onko olemassa jotain huumetestejä joita voi ostaa kotiin. Toisaalta en jaksaisi toimia minkäänlaisena "poliisina" ja vahtia toista. En tiedä miten saan häneen enää luottamuksen. En edes tiedä suostuisiko hän lopettamaan käyttöä... Silti rakastan häntä. Ap

[/quote]

Eihän sulla ole mitään oikeutta määrätä toisen ihmisen puolesta, mitä aineita hän saa kehoonsa laittaa, saati sitten vahtia jollain huumetesteillä. Käsittääkseni naisella ei ole huumeongelmaa, joten miksi hän haluaisi luopua satunnaisesta bilekäytöstä?

Vierailija
30/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:50"]

Haluaisin jotenkin antaa hänelle vielä mahdollisuuden.. Tai en tiedä.. Miten voisin varmistua hänen huumeettomuudestaan, jos onnistun asian hänen kanssaan sopimaan. Onko olemassa jotain huumetestejä joita voi ostaa kotiin. Toisaalta en jaksaisi toimia minkäänlaisena "poliisina" ja vahtia toista. En tiedä miten saan häneen enää luottamuksen. En edes tiedä suostuisiko hän lopettamaan käyttöä... Silti rakastan häntä. Ap

[/quote]

No, siitä se usein alkaa.

Ei kannata sitten ihmetellä, kun se on ryöstänyt sut, pahoinpidellyt yms. ja vetänyt täysin mukaansa sen maailmaan.

Jokaisella valinnalla on seuraus.

[/quote]

Ihan oikeesti ihmiset! Eihän tässä puhuttu mistään narkomaanista, vaan viihdekäyttäjästä. Eli joskus viikonloppuna baarissa alkoholia juovan ihmisen kanssa ei kannata ruveta suhteeseen, koska se ryyppää vielä kaikki rahat, hakkaa sut kännissä ja ajaa jouluaattona kirveen kanssa hankeen?

Ihan järkevää varmasti olla varovainen huumeiden kanssa, mutta tollanen ylihysterisointi jossa joku viihdekäyttäjä muuttuu ryöstäväksi narkomaaniksi on oikeesti naurettavaa.

Vierailija
31/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt piriä aikoinaan 15 vuotta ja mielestäni yksi piirre yhdistää niitä, jotka on parantuneet ( kuten minä, 6 vuotta ilman) : Voidaan puhua menneisyydestä niin ettei kiihdytä tai suututa mutta ei koskaan missään ikinä väheksytä huumeiden vaaroja tai hehkuteta niitä.
Ehkäpä helpointa on kysyä naiselta: Mitä mieltä olet huumeista, onko susta ihan OK vetää ja luuletko että pystyt pitämään huolta itsestäsi jos jatkat?

Vierailija
32/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen entinen käyttäjä ja kehotan sua lähtemään. Piriä ei voi käyttää kovin kauaa "vain silloin tällöin ". Se kama on saatanasta ja saa rakastumaan itseensä ja lopulta tuhoaa. Se vie naista (ja miestä) ennenkuin sitä edes huomaa ja silloin kaikki muu on toisarvoista. Nisti selittää mustan valkoiseksi .

Vierailija
33/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:17"]

Mä olen entinen käyttäjä ja kehotan sua lähtemään. Piriä ei voi käyttää kovin kauaa "vain silloin tällöin ". Se kama on saatanasta ja saa rakastumaan itseensä ja lopulta tuhoaa. Se vie naista (ja miestä) ennenkuin sitä edes huomaa ja silloin kaikki muu on toisarvoista. Nisti selittää mustan valkoiseksi .

[/quote]

Tätä ei voi tietää, jos ei ole itse käyttänyt, tai jos ei tunne nistejä.

Tässäkin ketjussa käyttävät nistit puolustelevat itseään viihdekäyttäjinä jne. ja sitten taas sellaiset, joilla ei ole kokemusta huumeista eivät ymmärrä miten paljon ne valehtelevat.

Piri on tosiaan sellainen aine, joka vie mukanaan, ja se meno pirinisteillä on yleensä vielä rajumpaa kuin opiaattinarkkareilla.

Vierailija
34/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirihuorat on kovia pettämään

Vierailija
35/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas yllätys kuinka moni puollustaa amfetamiinin käyttöä ja rinnastaa sen muutamaan kaljaan.

vain sinä ap tiedät hyväksytkö asian ja pystytkö luottaa ihmiseen.

itse seurustelin myös ihmisen kanssa joka käytti "silloin tällöin viihteen vuoksi" taustalla tosin oli rankempaakin käyttöä joten kyllä sitä aina pelkäsi milloin se mopo karkaa. Ja ihan oli siisti,hyvässä työssä ym....

silloin kun piti kokonaan selviä kausia upotti itsensä urheiluun mikä oli toki positiivistä mutta huomasi että aina piti olla jotain johon jäädä koukkuun.

olisin huolissani jos hän (kumppanisi siis) käyttäisi piriä itsensä palkitsemiseen tai/ja helpottamaan huonoja päiviä, jolloin käyttöä ei voisi enää mielestäni sanoa vain viihteeksi vaan myös arjesta selviytymiseksi. Väittäisin että silloin on helpompi lipsua säännöllisen käyttöön...nämä vain minun mietteitä :)

tsemppiä ap :)

Vierailija
36/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:17"]

[/quote]

Tätä ei voi tietää, jos ei ole itse käyttänyt, tai jos ei tunne nistejä.

Tässäkin ketjussa käyttävät nistit puolustelevat itseään viihdekäyttäjinä jne. ja sitten taas sellaiset, joilla ei ole kokemusta huumeista eivät ymmärrä miten paljon ne valehtelevat.

Piri on tosiaan sellainen aine, joka vie mukanaan, ja se meno pirinisteillä on yleensä vielä rajumpaa kuin opiaattinarkkareilla.

[/quote]

Kyllä minä silti pidän noita opiaattijuttuja vielä pahempina, kun niistä kuulemma tulee sellaiset reflat, että luulee kuolevansa, jos ei käytä. Ainetta on pakko saada.

Vierailija
37/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:47"]

Kyllä minä silti pidän noita opiaattijuttuja vielä pahempina, kun niistä kuulemma tulee sellaiset reflat, että luulee kuolevansa, jos ei käytä. Ainetta on pakko saada.

[/quote]

Joo, ja ripulia ja vertaa valuu perseestä ja oksennus lentää.

Mutta siis opiaattinistit ei ole niin väkivaltaisia ja vainoharhaisia kuin pirinistit. 

Vierailija
38/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että se on hänestä ok on todella huono juttu tulevaisuutenne kannalta.

Vierailija
39/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joku Krista sigfrids lesbo. Ding Dong

Vierailija
40/42 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:02"]

Koitan nyt vielä tarkentaa. Hän ei ymmärrykseni mukaan koe huumeidenkäyttöä pahana asina, tai koe tekevänsä väärin. Ehkä silloin hänelle hyväksyttävältä tuntuvan asian kieltäminen ei tunnu hänestä perustellulta. Muuten voisin sanoa, että hänen moraaliset arvonsa ovat samansuuntaiset kuin minulla. Siksi koen aivan käsittämättömäksi näin ison käsityseron.. Ap

[/quote]

Ei ne ikinä koe sitä pahana asiana, sellaisia ne on.

Huomaa ettet ole ollut tekemisissä nistien kanssa.

Niille on esim. ihan normaalia selittää miten huumeet ei edes aiheuta riippuvuutta, se riippuvuus on psyykkistä, jopa opiaateissa, ja valtio valehtelee ihmisille.

Olet ilmeisesti siis yhdessä ihan piinkovan nistin kanssa, jos se selittää tuollaisia asioita miten se ei ole edes "paha asia".