Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa, eläkeikään aikaa vielä vähintää 7 vuotta

Vierailija
13.09.2021 |

Olen uupunut ja työelämää on runsaasti takana. Olen 58 ja alin eläkeikäni on 65, mutta vavoite-eläkeikäni on lähemmäs 67 eli silloin saan täyden eläkkeen. 65-vuotiaana minulla maksetaan huonompaa eläkettä eli täyden eläkkeen saan noin 67-vuotiaana.

Pakko vaan jaksaa, vaikka mieluusti jäisin jo eläkkeelle.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, ysärillä meidän ikäiset 58-vuotiaat pääsi eläkeputkeen. Muistan sen kuin eilisen päivän, kun yksi työkaverini riemuitsi potkujaan!

Vierailija
2/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä viesti oli aivan turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä viesti oli aivan turha.

Joo mutta nyt ei enää 58-vuotias pääse mihinkään  putkeen, mutta nyt onkin huomattu, että monet on päästetty liian aikaisin eläkkeelle. Nyt jopa houkutellaan yli 65-vuotiaita takaisin töihin. Nyt on tulossa jo työtulovähennyskin niille, jotka pysyvät töissä yli 60-vuotiaina.

Vierailija
4/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taisi ysärillä jotkut päästä eläkkeelle jo 55-vuotiaana tai mikä putki se sitten olikaan nimeltään.

Vierailija
5/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v eläkkeellä joten työt ei rasita. Vakuutusyhtiöstä kuukausittain kilahtaa tilille eläke. Työt ei kiinnosta ja nautin täysin rinnoin tästä. Työtapaturmassa loukkaannuin ja nyt palkkaa parempaa rahaa saan. Ei ikävä töihin. Työt eivät rasita. Talous ihan ok ja parista sijoitusasunnosta vielä vuokratulot. Ei valittamista.

Vierailija
6/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen ja urani on parhaassa nosteessa ikinä. Kuluvan vuoden aikana on noussut sekä palkka että tehtävien taso. Opiskelen työn ohessa erikoisammattitutkintoa + johtamiseen liittyviä opintoja avoimessa yliopistossa, koska uskon ja toivon, että seuraavassa tehtävässäni tarvitaan lisää muodollista(kin) pätevyyttä.

Ei kaikki päivät tietenkään ole samanlaisia, joskus tuntuu että voi kun voisi jo heittäytyä pois oravanpyörästä. Mutta sellaiset päivät, kun saa onnistumisen kokemuksia, palkitsevat ja saavat toivomaan, että terveys riittäisi siihen, että saisi vielä 10 vuotta tehdä töitä.

Vierailija
7/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille nuoret sitä elävää oppimateriaalia, jota ei kannata ohittaa. Säästäkää ja sijoittakaa. 

Vierailija
8/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saman ikäinen ja urani on parhaassa nosteessa ikinä. Kuluvan vuoden aikana on noussut sekä palkka että tehtävien taso. Opiskelen työn ohessa erikoisammattitutkintoa + johtamiseen liittyviä opintoja avoimessa yliopistossa, koska uskon ja toivon, että seuraavassa tehtävässäni tarvitaan lisää muodollista(kin) pätevyyttä.

Ei kaikki päivät tietenkään ole samanlaisia, joskus tuntuu että voi kun voisi jo heittäytyä pois oravanpyörästä. Mutta sellaiset päivät, kun saa onnistumisen kokemuksia, palkitsevat ja saavat toivomaan, että terveys riittäisi siihen, että saisi vielä 10 vuotta tehdä töitä.

Joo siitä oravanpyörästä tahtoisin minäkin pois, mutta nyt näyttää että noin 10 vuotta on jaksettava eli eli kannata ajatella kuin vain päivä kerrallaan. Tuntuu, että koko työelämän on ollut pelkkää oravanpyörää. Yhden uupumisenkin olen käynyt läpi noin 30-vuotiaana tai voisiko sitä kutsua burnoutiksi. Silloin jo ajattelin, että vielä ainakin 30 vuotta, mutta sitten piti unohtaa se uran pituus ja keskittyä aina vain yhteen päivään. Tässä sitä on sitten lusittu milloin paremmin milloin huonommin.

Vierailija
9/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v ja tavoite on 66v8kk. En pysty edes mielikuvituksessani kuvittelemaan että kävisin kokopäiväisesti nykytyössäni, hotellissa. Ei siis tule tapahtumaan.

Nyt pitäisi vaan keksiä että miten voisin jäädä pois jo mieluiten heti.

Kin olin nuori, niin kollegat jäi tekemään osa-aikaa 55v, sitten se nousi 56v. Sitten en tiedä mitä taas huononnettiin, mutta varmaa on, että en saa mitään rahaa mistään välillä 60-65v jos tässä lopetan hommani.

Vierailija
10/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäryhmäsi sentään pääsee eläkkeelle. Työeläkesysteemissä on satojen miljardien vaje, joten se kaatuu sataprosenttisella varmuudella.

Syntyvyyden romahtaminen ja korkojen pysyvä jämähtäminen nollaan sinetöivät systeemin kohtalon.

Vierailija
11/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille nuoret sitä elävää oppimateriaalia, jota ei kannata ohittaa. Säästäkää ja sijoittakaa. 

Ap on säästänyt ja on yksi sijoitusasuntokin, mutta toisesta asunnosta on vielä velkaa. Palkka ei ole kuitenkaan koskaan ollut kuin keskitasoa. On kuitenkin pitänyt yrittää nauttia jokaisesta päivästä, eikä vain keskittyä säästämiseen eläkettä varten, koska jokainen päivä olla viimeinen. Eikä sitä tiedä edes, elääkö tuohon eläkeikään asti.

Vierailija
12/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin viisipäiväiset viikot ja teen vain osa-aika työtä. Tässä iässä jo hyvä alkaa pikku hiljaa himmailemaan, kun ei ole asuntovelkaa, eikä elatusvelvollisuutta.

N54

Vierailija
13/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäryhmäsi sentään pääsee eläkkeelle. Työeläkesysteemissä on satojen miljardien vaje, joten se kaatuu sataprosenttisella varmuudella.

Syntyvyyden romahtaminen ja korkojen pysyvä jämähtäminen nollaan sinetöivät systeemin kohtalon.

Niinhän sitä on puhuttu jo kauan minullekin, kun olin kaukana eläkeiästä. Mistään ei ole varmuutta kenellekään.  Kenenkään eläke ei ole kirkossa kuulutettu, ei  edes minun.

Vierailija
14/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös työntekoa voi jatkaa ihan 70-vuotiaaksi saakka!

Vierailija
15/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on säästänyt ja on yksi sijoitusasuntokin, mutta toisesta asunnosta on vielä velkaa. Palkka ei ole kuitenkaan koskaan ollut kuin keskitasoa. On kuitenkin pitänyt yrittää nauttia jokaisesta päivästä, eikä vain keskittyä säästämiseen eläkettä varten, koska jokainen päivä olla viimeinen. Eikä sitä tiedä edes, elääkö tuohon eläkeikään asti.

Sinulla on velkaa kodista jossa asut? 

Vierailija
16/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset ovat kyllä vähän rasite työpaikoilla. Esim oma esimies lähinnä sekoittaa pakkaa. Kaikki menee hyvin, mutta tämä johtajatar haluaa päteä.

Vierailija
17/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ikäryhmä joka ei ymmärrä näistä asioista kuin sen minkä nenästä suuhun valuu heräsi.

Vierailija
18/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Täällä on jäljellä vielä suunnilleen 35 vuotta.

Vierailija
19/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on velkaa kodista jossa asut? 

Joo on siinä vielä hiukan velkaa jäljellä, koska asun pääkaupunkiseudulla ja täällä asunnot ovat todella kalliita keksipalkkaiselle. Toki mulla on perhe (mies ja vielä kotona asuva tytär, 19 v.)Sijoitusasunnossa ei ole enää velkaa. On jonkin verran sijoituksia, mutta ei kannata maksaa velkaa pois, kun sitä voi maksaa vähitellenkin pois.

Vierailija
20/91 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ovat kyllä vähän rasite työpaikoilla. Esim oma esimies lähinnä sekoittaa pakkaa. Kaikki menee hyvin, mutta tämä johtajatar haluaa päteä.

Joo mutta sinäkin vanhenet ja vanhat halutaan pitää töissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi