Mitä mieltä sinä olet nimistä
Rosa, Luna ja Adalia? Harkinassa omalle lapselle, ja haluaisin tietää millaisia mielleyhtymiä teille tulee näistä nimistä mieleen. Esim. Adalia on aina miellyttänyt silmää kirjoitettuna, mutta onko vähän hankala lausua tai vaikuttaako erikoisuuden tavoittelulta?
Kommentit (41)
Rosa noista neutraalein, noi muut vähän sellaisia muotisöpöstelynimiä. Mutta tietty jos itse niin olet ihan hullaantunut niin mikä jottei.
Kuka vain voi sanoa mistä nimestä tahansa, että erikoisuuden tavoittelua tai muuta hömppää ;) Itse en pidä ns. perinteisistä nimistä, esim. Martta olisi minulle kauhistus. Suomessa on niin syvässä tämä herraviha, että kaikkea harmaasta massasta poikkeavaa vieroksutaan. Mitä se "erilainen" sitten itse kullekin tarkoittaa.
Luna on minusta tosi kaunis :) Jos lausuu ihan "luna", eikä englantilaisittain, kun sitä tulee helposti suomessa "luuna"
Luna on kamala, oikeasti tulee lunatic mieleen. Adalia erikoisuuden tavoittelulta ja hienostelulta kuulostava. Rosa on noista normaalein ja kaunein.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:42"]
Luna on kamala, oikeasti tulee lunatic mieleen. Adalia erikoisuuden tavoittelulta ja hienostelulta kuulostava. Rosa on noista normaalein ja kaunein.
[/quote]
Minua jaksaa aina naurattaa nämä kommentit kuten "hienostelua" ja "erikoisuuden tavoittelua", aivan kuin vanhemmista hieno nimi tai naisellinen, ei-niin suosittu nimi olisi hienostelua! Onhan Amandakin ollut joskus "uusi nimi" ja on hyvin samankaltainen kuin Adalia. Ja esim. Amalia. Millainenkohan nainen kirjoittaa tuollaisia kommentteja? Varmaan joku ei-niin naisellinen, hieman epävarma itsestään, harmaa varpunen.
Adalia IHANA! En ole kuullut ennen ja ihastuin täysin, todella kaunis nimi ja ei edes vaikea lausua. Ei ole edes niin erikoinen, nimet jotka kuulee ensimmäistä kertaa on monelle aina "erikoisuudentavoittelua"
Luna on kaunis nimi. Lyhyt, helppo lausua ja jotenkin rauhallinen.
Adalia on myös nätti, sievä nimi.
Rosa on jotenkin tekaistu, en tykkää.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:46"]
Rosa on jotenkin tekaistu, en tykkää.
[/quote]
Tekaistu tosiaankin, tulee latinasta:
Huvittavaa kuulla luonneanalyysi itsestään, kun vastaa mielleyhtymänsä muutamasta nimestä. Osuiko kalikka jotenkin itseesi? Erittäin naisellinen ja itsevarma nainen olen. Mutta en kaipaa lapselleni "tekoprinsessanimeä". Adalia on juuri sentyyppinen. Ja miksi minulla ei olisi oikeutta sanoa mielipidettäni, kun ap pyysi kuulla muiden mielleyhtymiä. Jos joku muu pitää nimestä, niin mua se ei vaivaa pätkääkään. Makunsa kullakin. Olisiko mun pitänyt sua miellyttääkseni valehdella mielipiteeni?
Kaikki enemmän tai vähemmän nättejä nimiä, mutta jokainen sopii suomalaiseen suuhun. Adalia ei todennäköisesti törmää kaimoihin, mikä esim. luokassa on kiva. Luna on lapselle helppo lausua, Rosa on paha jos on r- tai s-vika.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:50"]
Huvittavaa kuulla luonneanalyysi itsestään, kun vastaa mielleyhtymänsä muutamasta nimestä. Osuiko kalikka jotenkin itseesi? Erittäin naisellinen ja itsevarma nainen olen. Mutta en kaipaa lapselleni "tekoprinsessanimeä". Adalia on juuri sentyyppinen. Ja miksi minulla ei olisi oikeutta sanoa mielipidettäni, kun ap pyysi kuulla muiden mielleyhtymiä. Jos joku muu pitää nimestä, niin mua se ei vaivaa pätkääkään. Makunsa kullakin. Olisiko mun pitänyt sua miellyttääkseni valehdella mielipiteeni?
[/quote]
Ei. ihmettelen vain millainen nainen pitää toisen ihmisen nimeä "tekoprinsessamaisena" tai "hienosteluna". Kuulostaa aika..ihmeelliseltä. Inhoan itseasiassa tuollaisia ihmisiä, näin tarkemmin ajatellen. He ovat usein tuomitsemassa tässä harmaassa maailmassa kaiken kauniin ja pirteän "hienosteluksi". Yleinen asenne on sellainen. Mistä vetoa vihaat vaaleanpunaista väriä?
Kaikki aika omituisia. En laittaisi omalle lapselle. Antakaa joku neutraali, tavallinen nimi, se on lapsellekin paljon mukavampi. Jos joku esittelis itsensä Lunana mulle, alkaisin varmaan nauraa.
Luna tuo mieleen sanan lunatic. Muut ovat oikein kauniita.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:40"]
Kuka vain voi sanoa mistä nimestä tahansa, että erikoisuuden tavoittelua tai muuta hömppää ;) Itse en pidä ns. perinteisistä nimistä, esim. Martta olisi minulle kauhistus. Suomessa on niin syvässä tämä herraviha, että kaikkea harmaasta massasta poikkeavaa vieroksutaan. Mitä se "erilainen" sitten itse kullekin tarkoittaa.
[/quote]
No kerronpa, miksi en pidä noita niin erikoisina niminä:
Rosa - tulee latinasta, linkitin jo, klassinen, ei ärsytä
Luna - tarkoittaa kuuta italiaksi. Tämä on niitä ällösöpönimiä, sama kun vanhemmat haluavat antaa lapselle nimeksi Miro, Alec tai Olivia, vain tämä Luna puuttuu siitä sarjasta.
Adelia - nätti nimenä mutta näitä Adele, Adeline, Adelina, Adelmiina nimiä tuntuu nyt vaan olevan pinnalla. Eli ei mitään vikaa mutta juuri sellainen muotisöpöstelynimi, kuten kerroin.
Ja juu - makuja on monia. Perustelin näkemykseni. Huomaathan, että kerroin, että viime kädessä missään nimessä ei ole mitään vikaa.
Tää vaan paranee koko ajan. Ei oo totta! Pinkki on lempivärini.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:54"]Kaikki aika omituisia. En laittaisi omalle lapselle. Antakaa joku neutraali, tavallinen nimi, se on lapsellekin paljon mukavampi. Jos joku esittelis itsensä Lunana mulle, alkaisin varmaan nauraa.
[/quote]
Ja sun nimi on?? Kun eletään kuitenkin 2000- luvulla niin Matit ja Mervit on aikansa eläneitä nimiä.
On niin erilaisia nimiä että en hämmästy enää mistään, en edes siitä että ihmiset ovat näin typeriä kun juuri osoitit.
Ja minkä mä tuomitsin? Mä sanoin, että mua ei vaivaa pätkääkään, jos joku muu pitää kyseisestä nimestä. Sä sen sijaan tuomitset mut siksi, että en pidä jostain nimestä ja sanot inhoavani kaltaisiani ihmisiä. t:Pinkinrakastaja
Rosa on aivan kamala. Samoin kuin kaikki muutkin R- kirjaimella alkavat nimet. Hyi.
Rosa ja Adalia ovat vallan ihania. Tykkään siis :)