Ärsyttää ihmiset jotka lähtevät sunnuntaiaamuna lenkille
Esittääkseen olevansa jotenkin parempia ihmisiä.
Kommentit (35)
Annas kun arvaan, lukevat myös kirjaa siinä samalla?
Sunnuntaina kuuluu tietysti mennä kirkkoon ja pitää pyhävaatteita päällä koko päivä, syödä hieman tavallista parempaa ruokaa, lueskella ja kuunnella hyvää musiikkia. Sen sijaan sunnuntaina ei kuulu siivota tai tehdä muitakaan töitä. Lepopäivän pyhittäminen on tärkeää, jos meinaa pitää pääkoppansa kunnossa. Entisajan ihmiset ymmärsivät tämän. Nykyihmiset eivät ymmärrä, vaan uikuttavat jotain uskonnonvastaista soopaa. Sitten ovat työuupuneita ja masentuneita ja vaikka mitä, kun eivät ymmärrä edes yhtenä päivänä viikossa höllätä oravanpyörästä tai tehdä eroa arjen ja pyhän välille.
Ehkä ne lähtee lenkille ollakseen parempia ihmisiä, fyysisesti? Mutta ei toki, varmaan ap on oikeassa, ja kyse on vain pullistelusta.
Kyttäät vai mistä tiedät heidän lenkkeillyt? Oon lenkkeilijä, mut ei mua kiinnosta naapureiden tekemiset muuta kuin asumisrauhan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina kuuluu tietysti mennä kirkkoon ja pitää pyhävaatteita päällä koko päivä, syödä hieman tavallista parempaa ruokaa, lueskella ja kuunnella hyvää musiikkia. Sen sijaan sunnuntaina ei kuulu siivota tai tehdä muitakaan töitä. Lepopäivän pyhittäminen on tärkeää, jos meinaa pitää pääkoppansa kunnossa. Entisajan ihmiset ymmärsivät tämän. Nykyihmiset eivät ymmärrä, vaan uikuttavat jotain uskonnonvastaista soopaa. Sitten ovat työuupuneita ja masentuneita ja vaikka mitä, kun eivät ymmärrä edes yhtenä päivänä viikossa höllätä oravanpyörästä tai tehdä eroa arjen ja pyhän välille.
Lepopäivä on hyvä pitää, mutta ei sen tarvitse olla sunnuntai.
Onneksi kävin niin aikaisin lenkillä, että tuskin kukaan naapureista oli hereillä ärsyyntymässä asiasta.
Kaupungissa juuri sunnuntaiaamut ovat parasta aikaa lenkkeilyyn, kun kerrankin on vähän ihmisiä liikkeellä ja rauhallista.
Ap:tä harmittaa toisten aktiivisuus. Itse hän juo pullosta siiderin loput , ottaa pari Buranaa, käske lasten pitää turpansa kiinni, kääntää kylkeä, pieraisee ja jatkaa uniaan. Hän osaa nauttia elämästä päinvastoin kuin aktiiviset ja energiset aamukenkkeilijät.
Aamulenkkeilijöillä on sitten koko päivä aikaa tehdä mitä haluaa. Ap. nukkuu iltapäivään ja saa pyjaman vaihdettua joskus klo 16. Sitten ei ehdi enää muuta kuin olla koneella.
Ihmiset voicvat tehdä asioita muistakin syistä kuin esittääkseen muita parempia.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista sai vielä 1950-luvulla elantonsa maataloudesta. Lehmät piti hoitaa sunnuntainakin.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun itse käyn sunnuntaiaamuna lenkillä, niin luen kirjaa josta on tehty elokuva ja sanon kaikille vastaantulijoille, että "tää on parempi kirjana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun itse käyn sunnuntaiaamuna lenkillä, niin luen kirjaa josta on tehty elokuva ja sanon kaikille vastaantulijoille, että "tää on parempi kirjana".
Hyvä alku, mutta minä olen myös vegaani ja kerron senkin ja lajittelen roskia siinä toisella kädellä samalla.
Muakin ärsytti ennen, mutta sitten ryhdyin itse lenkkeilemään ja koen todellakin olevani parempi ihminen, kuin se minä, joka ennen vain kadehti muiden aktiivisuutta.
Mikään ei estä sinua olemasta tällainen "parempi ihminen", jos muiden tekemiset niin paljon kismittää.
Mikä sinua estää lähtemästä ulos? Sunnuntai aamut on ihan parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepopäivä on hyvä pitää, mutta ei sen tarvitse olla sunnuntai.
Lenkki on lepoa.
Lenkkeilkööt vaikka aamuyöllä, mutta minun ovikelloa ei kannata soittaa ennen kymmentä, jos lenkkiseuraa tarvitsevat.
En edes tervehtisi ap:tä, enkä lenkkeile.