Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koitko yliopistossa opiskelun hankalaksi ja miten selviydyit?

Vierailija
24.10.2014 |

Te, ketkä olette yliopistosta valmistuneet, koitteko yliopiston hankalaksi? Oliko vaikeuksia oppia lukemaan paljon kirjoja lyhyessä ajassa? Miten ylipäänsä selviydyitte vaikeuksista, opettelitte tavan kahlata 600-sivuiset kirjat?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut hankalaksi, tosin pääaineena erkka, joten kasvatustieteellinen paskanlätinä on ihan omassa luokassaan. Harvemmin luin yhtään tenttikirjaa kokonaan, yleensä sisällysluettelosta tiesi, mitä saatetaan kysyä. Välillä paskanlätinälläkin (toki mulla on melkoinen muistikapasiteetti ja hyvä yleistieto - hyödyin paljon luennoilla kuuntelemisesta) sai hyviä arvosanoja.

Tärkeintä on suunnitelmallisuus ja itsekuri. Opiskelutekniikat hioutuvat opintojen myötä ja niihin voi saada myös tukea. Lukupiirit helpottaa monia.

Muista myös nauttia, opiskella mahdollisuuksien mukaan kaikkea ei-niin-fiksuakin. Itse palaan ensi syksynä yliopistolle tohtorikoulutettavaksi ja odotan, että pääsen taas haastamaan aivojani eri tavalla kuin työelämässä.

Vierailija
22/25 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta aloittanut yliopistossa enkä mä tätä niin vaikeaksi koe. Ajankäyttöä vaan on tarvinnut ja tarvii vieläkin opetella ihan tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/25 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio ja ajankäyttö - ajankäyttöä pitää opetella ja motivaatiota pitää opetella ylläpitämään. Oman motivaation ylläpitoon kävin pakollisten kurssien lisäksi muutamia kivoja ja kepeämpiä kursseja omasta pää- ja sivuaineista :) Opintojen aikana teki myös myönnytyksiä tehtävien teossa. Aina ei pystynyt tekemään kaikkia esim esseitä kovin tarkkaan, koska jonossa oli paljon muitakin tehtäviä. Lisäksi oli hyvä jos sai sen verran itseään niskasta kiinni, että teki joka päivä edes pikkuruisen opiskelujuttuja. Ihan se sivun parin verran lukeminen oli jo plussaa.

Vierailija
25/25 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelu oli ihanaa, nautin siitä huomattavasti enemmän kuin lukiosta. Ennen kaikkea akateemisen vapauden takia, se sopi minulle mainiosti. Laajoihin kirjatentteihin tottui aika nopeasti, kun huomasi, ettei kirjoja tarvitse pilkuntarkasti osata. Itse suoritin opintoja mieluiten luentokurssien avulla, auditiivisena oppijana opin parhaiten kuuntelemalla. Hankalimmat hetket taisin kokea gradun kanssa, etenkin alkuvaiheessa. Sitten kun suunnitelma oli valmis, niin senkin tekemisestä nautin. Oi niitä aikoja, mutta en palaisi takaisin enää kuitenkaan...