Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakemani työpaikka on uudestaan avoinna, tällä kertaa rekryfirman kautta!

Vierailija
13.09.2021 |

Hain oman alani työpaikkaa ja täytin kaikki ehdot, paitsi esimieskokemus puuttui. Sain yritykseltä viestin ". Olemme nyt valinneet hakijat haastatteluihin ja sinun osaltasi prosessi ei valitettavasti jatku..." No ei siinä mitään, eihän minulla ollut kaikkea vaadittua, mutta olisihan minut voitu opastaa toimimaan esimiehenä.

KAHDEN VIIKON päästä tämä sama paikka on auki uudestaan rekryfirman kautta. Tuli tosi kurja fiilis tästä. Mietin hakisinko uudestaan, mutta kerta yritys ei jo ekalla kerralla halunnut minua niin ehkä se olisi typerää hakea enää tuota työtä. Kyseessä kaupungissa tunnettu ja pidetty firma.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä positiivista, jos todella pitävät kiinni siitä, että pitää olla esimieskokemusta. Liian usein ylennetään esimieheksi työn hyvin suorittanut henkilö, jonka ihmissuhde- ja johtamistaidot jättävät paljon parantamisen varaa. 

Tosin, eihän sitä tiedä, kuinka hyvä esimies hakija on ollut, mutta ehkä firmassa toivotaan, että saadaan toimeen joku, joka on ehtinyt painiskella niiden hankalien asioiden kanssa ja voidaan vain tukea työssä, ei tarvitse alusta asti opettaa. Sisäisellä rekrytoinnilla tämä on helpompaa, sillä työntekijä tunnetaan jo ja helpompi kasvattaa rooliin (mutta kuten jo alussa sanoin, ylennys voi epäonnistua, koska kova tuloksentekijä on täysin kyvytön ihmissuhdetaidoissa).

Juuri näin. Mä sain aikoinaan esimieskokemusta sijaistaessani pomoa hänen kesälomiensa ajan. Kun pomo sitten jäi äitiyslomalle, sijaistin koko äitiysloman. Kun toiseen yksikköön tuli esimiehen paikka auki, hain sitä ja sain, koska mulla oli esimieskokemusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän