Miten ihminen voi olla aina ilkeä ja nähdä vain toisissa pahaa ja itse on niin hyvä?
Alentaa toisia ja nostaa itseä, onko joku alemmuuden tunne tuollaisella ihmisellä?
Kommentit (25)
Heikko tunneäly ja sosiaalisesti taidoton ihminen. Kateruutta ja kateutta. Ei tunteita, ei sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
LÄÄKKEET!
V
Todellakin lääkitystä tarvitsee.
Tuollaisia on oikeasti olemassa. :( Tiedän muutamankin ja erään ketjussa aiemmin kommentoineen arvio täsmää eli tietyt muutkin piirteet yhdistävät näitä henkilöitä.
Nämä otsikossa mainitun tyyppiset ovat omasta mielessään aina oikeassa ja muut väärässä (jos kehtaavatkin olla eri mieltä). Ja muissa on aina vikaa ja kaikki on aina muiden syytä. Ja muut ovat huonompia kuin tämä "sankari" itse. Muita diagnosoidaan maallikkopohjalta ja heitä nimitellään. Oikea syy: oli eri mieltä jostain asiasta.
Ex kaveri oli aina toisten mielipiteiden jyrääjä. Ei pystynyt kuuntelemaan edes ystävien eikä edes sukulaisten mielipiteitä ja aina riiteli vain kaikkien kanssa. Itse lopulta tajusin jättää hänet elämästä pois ja en enää pidä yhteyttä, kun ei halunnut kuulla toista ollenkaan. Ennemmänkin nauroi ivallisesti toisen mielipiteille. Sairasta, mutta ei itse edes tajunnut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄÄKKEET!
V
Todellakin lääkitystä tarvitsee.
En usko, että tuollaisiin otsikossa mainittuihin tehoaa mikään lääkitys tai terapiakaan, sillä se ominaisuus on niin syvällä persoonallisuuden rakenteissa.
Jos luulee ihmisissä olevan jotain hyvää, kannattaa lukea av palstaa. Karisee semmoiset harhaluulot pois.
Kai itsekin tajuat, ettei tuo voi pitää paikkaansa. Outo aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ex kaveri oli aina toisten mielipiteiden jyrääjä. Ei pystynyt kuuntelemaan edes ystävien eikä edes sukulaisten mielipiteitä ja aina riiteli vain kaikkien kanssa. Itse lopulta tajusin jättää hänet elämästä pois ja en enää pidä yhteyttä, kun ei halunnut kuulla toista ollenkaan. Ennemmänkin nauroi ivallisesti toisen mielipiteille. Sairasta, mutta ei itse edes tajunnut sitä.
Tuo ivallisuus, pahantahtoinen naureskelu ja ylemmyydentunne kuuluvat yleensä samaan pakettiin. Ovat olevinaan niin sarkastisia ja muiden yläpuolella niin kauan, kunhan kukaan ei heitä itseään kritisoi mistään. Osa näistä on vieläpä sellaisia, että omat näytöt monessakin asiassa ovat aika heikkoja, mutta asenne on mahtaileva. Muut ovat aina väärässä ja tyhmempiä muka.
Vierailija kirjoitti:
Kai itsekin tajuat, ettei tuo voi pitää paikkaansa. Outo aloitus.
Kuinka niin ei voi pitää paikkaansa?
Juurikin tuo mitä täällä mainitaan, että se muiden yläpuolella olo on tuollaisten ihmisten tapa ja heitä ei saa kritisoida yhtään. Näinkin juuri. Persoonallisuushäiriö.
Tosi ilkeitä ihmisiä on kyllä olemassa. Toisesta kaivetaan kaikki mahdolliset viat ja piikitellään, usein ovelasti muilta salaa. Mitä he sillä saavuttavat? Kaikkihan alkavat inhota ja katttaa heitä. Jotain narsistista tyydytystä sitten varmaan saavat muiden alentamisesta.
Todennäköisesti hänellä on omassa elämässä ongelmia, käsittelemättömiä asioita. Näinhän se yleensä tulee esille, että muut ovat pahoja ja heille ollaan vielä katkeria ja kateellisia. Pitäsi ehkä hakea apua, keskusteluapua, mutta ei kait tuollaiset osaa nähdä avun tarvetta ja sanoppa se heille.
Exäni solvasi ystäviäni ikävään sävyyn ivallisella äänen sävyllä. Yksi oli alkoholisti toinen juoppo ja kolmas noita- akka. Toisin hän kylvä aliarvioi ikävään sävyyn omaa siskoaan (pikku sisko). Siskon tyttö kun sai vauvan niin hänkin sai osansa pikkuinen vauva kuten vauvan äiti. Tietääkseni exä ei saanut ristiäisiin kutsua. Että tälleen.....
Läheisistä, yksi on paljastunut juurikin tuollaisesksi ja nyt on itseni kohdalla tullut päätepiste hänen kanssaan. Ei vain enää kiinnosta hänen seura eli tuollaiset ihmiset jäävät lopulta yksin. Ihan yksin. Ehkä he haluavatkin sitä, joten antaa olla.
Itsensä uhri, mutta eivät ymmärrä itse sitä. Antavat todella huonon kuvan itsestään ja se yleensä leviää myös aika kauas. Jos tällaisella on puoliso, niin hänenkin maine menee.
Että näin; Tutkittaessa ilmiötä on todettu, että ilkeilyn tarve liittyy heikkoon tunneälyyn. Ilkeilijät ovat impulsiivisia ja sosiaalisilta taidoiltaan heikkoja.
Tarkenna vähän