Lapseni varasti kaupasta
12-vuotias tyttölapseni varasti kaupasta kuulokkeet.
Ihana yllätys odotti kun pääsin töistä kotiin. En siis oikeasti voinut kuvitella että niin hyväkäytöksinen ja muutenkin tavotteellinen ja kiltti lapsi varastaisi jotain... ja vielä noin nuorena. ( Tällä en todellakaan tarkoita että vanhempana varastaminen olisi parempi asia )
Mitä pitäisi rangaistukseksi antaa? On näköjään mennyt joku lapsen kasvatuksessa pieleen, vaikka muka niin ahkeran lapsen kasvatin ):
Kommentit (6)
Lapsi palauttaa kuulokkeet kauppaan. Jos kauppa ei huoli, niin sitten maksaa. Jos tekevät ilmoituksen, niin sille ei sitten voi mitään. Niin ja tietysti anteeksipyyntö tietysti myös.
On tietenkin saanut kaiken mitä on tarvinnut. Kaikki pakolliset ( ruoat, talvitakit yms. ) maksan minä, mutta jos itse haluaa jotakin ostaa niin kuukausirahaa saa jolla voi ostaa.
Tyttö vaan haistatteli mulle paskoja ja meni omaan huoneeseen mököttämään. Itku kurkussa täällä nyt.
En ole varma, luulen että olisi ollut.
-ap
En tiedä, voiko näin tehdä enää 12-vuotiaan lapsen kanssa, mutta, kun minun poikani oli about 8-vuotias, hän jäi kiinni karamellien ja pikkuautojen varastamisesta lähikaupasta. Tätä varastelua oli jatkunut jo jonkin aikaa. Otin poikaa kädestä kiinni, menimme lähikauppaan. Onneksi siellä oli vain 2 hyvin nuorta kassatyttöä. Laitoime pikkuautot ja karamellit tiskille ja poika sanoi, että hän on varastanut nämä tavarat tästä kaupasta, katuu tekoaan ja haluaa nyt palauttaa ne ja lupaa, että ei enää varasta. Tytöt ottivat tavarat ja sanoivat pojalle, että he luottavat nyt hänen lupaukseensa, mutta ovat pahoillaan, että hän on tehnyt sellaista.
Sen jälkeen hän ei tietääkseni ole varastanut. Puhuimme tietenkin myös varastamisen vääryydestä. Kyllä kai tätä voisi soveltaa vielä 12-vuotiaaseenkin. Tai edes hyvin vakavaa keskustelua asiasta.
Et sinä ainakaan hemmottelevalta äidiltä kuulosta, että ehkä jotain tärkeää on jäänyt saamatta.
Niin jäi minullakin, vaikka äiti tulee ikuisesti luulemaan, että kaikkensa antoi ja "mikään ei riittänyt".
No, onko lapsi ihan varmasti saanut kaiken mitä on tarvinnut? (Ei ole sama asia kuin saada kaiken minkä haluaa.)
Joko hän on jäänyt jotain vaille tai sitten halusi jännitystä elämäänsä.
Mitä tyttö itse sanoi? Olisiko hänellä ollut rahaa maksaa ne kuulokkeet?