Halvatun venlafaksiini
Normaalisti otan lääkkeen aamulla noin 9-11 välillä, viimeyö tuli kuitenkin valvottua nukahtamislääkkeistä huolimatta (onnistuin nukahtamaan vasta 6 aikaan aamulla) ja heräsin tänään vasta klo. 14. Olin vähän pöhnäinen muutenkin ja jäin makaamaan sänkyyn. Sitten äitini soitti ja keskittyminen herpaantui niin, että lääke vain unohtui. Äsken kun alkoi olla nälkä ja päätä särkeä, niin tein voileivän ja samalla tajusin, että lääke pitää ottaa.
No nyt sitten on ihan jäätävä päänsärky, ns. sähköiskuja menee päässä, kylmä, pyörryttää... Onko muilla tämmöisiä kokemuksia kys. lääkkeestä?
Oon nyt syönyt tätä 1kk masennukseen ja paniikkihäiriöön, mut paniikkikohtaukset vain lisääntyneet samoin mieliala erityisen matala. Lisäksi en saa nukuttua YHTÄÄN! Keho on kuoleman väsynyt ja lamaantunut, mutta Pää käy ihan ylikierroksilla, enkä sen takia pysty keskittymäänkään mihinkään. Tuntuu kuin olisin unessa koko ajan, kun ajatuksetkin on niin sekavia ja unimaisia..
Vähän yli viikon päästä lääkärikäynti samalle lääkärille joka määräsi nämä ja otan tietenkin nämä oireet puheeksi ja toivon, että lääkkeen vaihtoa harkittaisiin. Ennen Venlaa söin viime keväänä pari kuukautta Seroxatia, mutta siitä nyt ei ainakaan ollut mitään apua.
Olisi kiva jos voisitte kertoa myös kokemuksianne muista mielialalääkkeistä, sekä myös venlasta!
Kommentit (34)
Joo, tuollaisia oireita tulee kun unohtaa ottaa venlat.
Mö olen syönyt saman ajan ja mulla toimii loistavasti. Itkeminen on loppunut, olen siivonnut. Aluksi oli univaikeuksia, mutta nyt 1,5kk aloittamisesta unikin tulee. Olen ollut paljon reippaampi ja parempituulinen, ainoa ongelma on orgasmivaikeudet joiden kanssa voi kyllä elää.
Niin, ja hirveä vauvakuume näistä on tullut!
joo. pitäisi ottaa todellä säännöllisesti siis samaan aikaan joka päivä
jos joskus myöhästyy muutamankin tunnin, tulee kamalat viekkarit. ja mitä kauemmin menee ilman, sitä kamalampi olo.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:10"]Joo, tuollaisia oireita tulee kun unohtaa ottaa venlat.
[/quote]
Joo luinkin jostain jo kun olin aloittamassa, että noita oireita voi tulla jos unohtaa. Mutta oon vaan järkyttynyt, että otin lääkkeen kuitenkin vain 6h myöhässä niin silti on näin kaamea olo. En edes halua ajatella oireita mitä tulee kun nämä lopettaa...
Ap
mäkin olen syönyt parisen vuotta tuota läääkettä. sen aikana en ole saanut kertaakaan orgasmia.
Mä otin Venlaa tasan yhden napin illalla ja aamulla, kun heräsin, oli ihan tappo- olo. Nukahdin uudestaan ja kun heräsin, oli vielä karmeempi olo. Mies soitti hätäkeskukseen kysyäkseen neuvoa. Hakivat mut sairaalaan ambulanssilla. Päivystyksessä sain Oxepamin, joka helpotti oloa. Se oli mun eka ja vika Venla. Nyt olen syönyt jo monta vuotta Mirtazapinia 30 mg iltaisin ja voin mainiosti.
Venlasta tulee kaameat viekkarit. Kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:13"]Mö olen syönyt saman ajan ja mulla toimii loistavasti. Itkeminen on loppunut, olen siivonnut. Aluksi oli univaikeuksia, mutta nyt 1,5kk aloittamisesta unikin tulee. Olen ollut paljon reippaampi ja parempituulinen, ainoa ongelma on orgasmivaikeudet joiden kanssa voi kyllä elää.
Niin, ja hirveä vauvakuume näistä on tullut!
[/quote]
Kiva kuulla, että sulla on auttanut!
Mullakin oli kovat odotukset kun alotin, mutta oon ollut vaan vielä enemmän sänkyni vanki kuin ennen lääkkeen aloittamista. En välillä syö koko päivänä kun keittiöön raahautuminenkin tuntuu niin ylitsepääsemättömältä.. En monesti jaksa keskittyä edes telkkariin. Noi univaikeudet voi toki vaikuttaa tähän olotilaan.
Ja sitä just oon miettinyt, että kannattaisiko mun ennemmin vielä yrittää syödä näitä ja katsoa alkakoo toimia, vai vaihtaa ja kokea ne vieroitusoireet..
Ap
Millaisia annoksia syötte venlaa? Miten paljon ja miten kauan on pitänyt syödä ko. lääkettä, että vieroiutusoireet iskee?
Mulla on ollut 75 mg aamuisin n. vuoden, yritän parhaillaan vieroittautua 37,5 mg:aan. Olen syönyt reilun viikon vuorotellen molempia kapselikokoja. Mietin, että tuleekohan pahat viekkarit jo tällaisilla annoksilla? Mulla ollut muutaman päivän "yliherkkä" olo, olen hermostuneempi, kaikki ärsykkeet ja kipu tuntuu voimakkaammin, on keskittymisvaikeuksia ja levottomat jalat. Voisiko johtua myös siitä, että yritän vähentää samalla bentsojen käyttöä? Teen vähennykset lääkärin ohjeiden mukaan, mutta tämä paha olo saisi jo loppua :(
Tota, miten noi lääkkeet, siis vedättekö niitä maailman tappiin saakka? Joku puhui vieroitusoireista.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:30"]
Tota, miten noi lääkkeet, siis vedättekö niitä maailman tappiin saakka? Joku puhui vieroitusoireista.
[/quote]
No siksihän ne viekkarit tulee, että yrittää lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:28"]
Millaisia annoksia syötte venlaa? Miten paljon ja miten kauan on pitänyt syödä ko. lääkettä, että vieroiutusoireet iskee?
Mulla on ollut 75 mg aamuisin n. vuoden, yritän parhaillaan vieroittautua 37,5 mg:aan. Olen syönyt reilun viikon vuorotellen molempia kapselikokoja. Mietin, että tuleekohan pahat viekkarit jo tällaisilla annoksilla? Mulla ollut muutaman päivän "yliherkkä" olo, olen hermostuneempi, kaikki ärsykkeet ja kipu tuntuu voimakkaammin, on keskittymisvaikeuksia ja levottomat jalat. Voisiko johtua myös siitä, että yritän vähentää samalla bentsojen käyttöä? Teen vähennykset lääkärin ohjeiden mukaan, mutta tämä paha olo saisi jo loppua :(
[/quote]
Minusta ei kannattaisi molemmista vieroittautua samaan aikaan, jos vain voit välttää.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse uskaltanut aloittaa lääkettä, koska kaikki sitä käyttäneet ovat kertoneet karseista vieroitusoireista.
Verrattuna mihin? Sairauteen?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:59"]Hyvä ja tehokas lääke. Ns. henkistä riippuvuutta ei aiheuta kuten bentsot. Kyseessä on ns. lopettamisoireet eikä vieroitusoireet siinä mielessä, mitä se lääketieteellisesti tarkoittaa. Nämä oireet ovat hyvin kiusallisia, mutta vaarattomia. Lääkkeen voi lopettaa kuin seinään, jos haluaa. Lopettamisoireet kestää max. 2 viikkoa. Siihen voi ottaa avuksi hetkellisesti esim. Oxepamia, mutta sen tuomaan "raukeuteen" ihminen jää koukkuun kyllä jo 2 viikossa. [/quote] Kuulostat ihan lääkäriltä tai ainakin ihmiseltä, joka ei ole itse kyseiseen lääkkeeseen koskenutkaan.
[/quote]
Ai loppuu parissa viikossa? Ei kyllä aina pidä paikkaansa, miehellä jatkui useamman kuukauden...